harsand2
door harsand2 Aug 16, 2007 om 18:43
Elektronica & tv

Duurdere televisie wordt omgeruild wat nu?

Het volgende doet zich voor. Wij kopen bij media markt een panasonic plasma tv. 42 inch model 70. Na 1 dag komt er een streep over het beeldscherm en vanuit Duiven (Panasonic support centre) komt een monteur om het euvel te verhelpen. Dit lukt niet en na het maken van foto's van alle onderdelen wordt aangegeven dat de televisie zal worden geruild. Na onze vakantie wordt inderdaad de televisie geruild maar bij binnenkomst zien we dat het niet dezelfde tv is. Het is het model 700 een veel beter model met meer mogelijkheden. We vragen aan de monteur of dit juist is en hij geeft na controle in de auto en telefonisch contact dat dit vaker voorkomt. Het model dat wij hebben was niet leverbaar en daarvoor in de plaats krijgen we deze. Een normale gang van zaken bij Panasonic. Geweldig denken wij nog want dit model heeft een ontspiegeld beeld en dat is toch fijner kijken dan een spiegelglazen versie. De extra mogelijkheden zijn ook welkom. Wij vragen nogmaals of er geen problemen ontstaan. De monteur controleerd nogmaals de sticker op de doos en op zijn papieren en geeft aan dat hij langere schroeven die nodig zijn voor de voet na zal sturen. Na ongeveer een week krijgen we een telefoontje uit Duiven. Er is een fout gemaakt. We hebben een tv gekregen die duurder is en nu willen ze toch de goede komen leveren. Ik geef aan dat ik dat niet wil gezien het voorafgaande. Hij geeft aan dat er een bedrag extra moet worden betaald voor de televisie die wij nu in ons bezit hebben. Hij zal toch nog even met panasonic contact opnemen. Na weer een aantal dagen belt Duiven op dat ik om moet ruilen of 1000 euro moet betalen. Ik ga hier niet mee accoord. Hij zegt ten slotte ik stuur u de factuur op en laat nog van me horen.


Wat kan ik nu het beste doen?

450 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kippie1980
door kippie1980 - Aug 16, 2007 om 19:02
9 Antwoorden / 1 Vragen
0

In dit geval heeft dat de monteur helemaal geen beslissingsbevoegheid heeft. Hij repareert alleen het toestel en meer kan/mag hij niet.


Ben bang dat u gewoon de procedure moet volgen zoals Panasonic deze nu meldt.

stacey
door stacey - Aug 16, 2007 om 19:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Het is logisch dat je niet zomaar een duurder model krijgt omgeruild.


Miscommunicatie is vervelend maar volgens mij kun je daaraan geen rechten ontlenen, zeker niet als het met een monteur was en niet met de winkelier zelf.


Je kunt het nu dus omruilen voor juiste model of overeenkomen met de winkelier dat je het prijsverschil wilt bijbetalen voor de duurdere omdat die je beter bevalt nu, daarmee zal hij wel accoord gaan lijkt me nu je tv al in gebruik hebt genomen.


Succes,

bu
door buitenkamp - Aug 22, 2007 om 20:13
49 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als puntje bij paaltje komt, kunt U de 700 gewoon thuis laten staan.


U heeft neem ik aan een ruil bon met dit type en daarvoor ook getekend. Het prijs verschil is 200 euro in de winkel, dus die 1000 is alleen dreigen. Panasonic zal naar de rechter moeten en en civiele zaak aanspannen. Van de andere kant zullen ze in de toekomst bij problemen U niet helpen voordat U hun openstaande rekening betaald hebt.


Dus wellicht toch de 70 laten leveren (en zeg nu eerlijk, daar hebt U recht op, stel dat U zelf een winkel heeft en een fout maakt, laat U het er dan ook maar bij zitten!!) of de 700 laten staan, maar dan wel met de winkelier of panasonic even over de bijbetaling praten, want de prijs verschilt in de winkel maar 200 euro, en meer zou ik dan ook niet bijbetalen.


Ron

harsand2
door harsand2 - Sep 29, 2007 om 18:56
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels zijn we samen met Panasonic (e-care) tot een goede oplossing gekomen. Ik betaal nu 350 euro extra voor deze full HD televisie. Hij geeft een erg helder en scherp beeld zonder digitale aansluiting. Wij zijn heel tevreden en een compliment voor e-care en Panasonic. Goede service.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Franske1958
Franske1958 - Jul 6, 2024 om 08:24
Auto & vervoer

Verplichte rijhulp systemen?

Ik lees overal dat er een aantal nieuwe rijhulpsystemen verplicht gaan worden. Echter er zit er een bij waar ik hele grote vraagtekens bij zit, en dat is  rijstrook begeleiding.  Ik  moest gelijk denken aan dat recleme spotje uit 1992 van Centraal Beheer.   Google maar eens op op "even apeldoorn bellen egel"   en ziet zelf waarom een zelfsturende rijstrook geleiding geen goed idee is. Lees meer

ta
tarwe15 - Jul 1, 2024 om 10:55
Computers & telefonie

Smartphone APPS werken niet

Heb een Poco x3 van 35 mnd oud. 
Sinds kort openen  enkele APPS niet. 
Moet tel herstarten dan probleem  verholpen (tijdelijk) 
Heb op advies fabrikant de Mi versie opnw gedownload. Hielp niet. Cache van app verwijderd. Hele toestel terug  gezet  nr fabrieksinstellingen en opnw geïnstalleerd. Probleem blijft bij v.n mail app en bank app zich voordoen. 
Hoe los ik dit o ... Lees meer

SI
SIEGLIEN VENLOO - Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik d ... Lees meer