mo
door moenje Jan 26, 2017 om 11:35
Elektronica & tv

Electrische haarborstel die in Japan met 110 volt is te gebruiken

Toen ik in 2013 in Japan was, lukte het me niet goed mijn Nederlands electrische haarborstel te gebruiken, omdat hij te langzaam was .v.m. het Japanse voltage 110 volt. Mijn vraag is of er in Nederlan electrische borstel te krijgen zijn, die ik daar wel kan gebruiken.
Moenje

7520 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 26, 2017 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
AWYeah28
door AWYeah28 Jan 26, 2017 om 13:06
355 Antwoorden / Vragen

Beste Carola, Hoewel u absoluut een goede tip geeft, leidt uw link naar een omvormer van 230 naar 110 volt, precies andersom. Dus TS moet op de betreffende site dan even aan de linkerzijde de juiste aanklikken.

costnix
door costnix - Jan 26, 2017 om 12:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik een gewone haarborstel, die werkt op alle spanningen.

ne
door neodutchio Jan 26, 2017 om 13:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Zit uw haar dan zo slecht dat het met spanning geborsteld moet worden?

costnix
door costnix Jan 26, 2017 om 13:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U snapt niet wat ik bedoel! :-(

gerbera
door gerbera Jan 26, 2017 om 16:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

die van mij kan zelfs hoogspanning aan;-))

sira
door sira Jan 28, 2017 om 17:45
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Die van mij doet het zelfs als de spanning uitvalt

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2017 om 12:27
16848 Antwoorden / 202 Vragen

marita5@ zo'n stekker is geen transformator

Ts is op zoek naar een haarborstel die op zowel 230 als op 110 volt werkt. Daar zijn wel adapters voor te vinden met ingebouwde tafo als het apparaat zelf al niet omschakelbaar is.
Voor wat betreft de snelheid kan het ook nog uitmaken dat voor zover ik weet in Japan 60 hertz wordt toegepast in plaats van 50 hier (60 in plaats van 50 betekent 6/5 maal sneller bij 110 volt.

marita5
door marita5 Jan 26, 2017 om 12:32
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ja ,  @tijger1 had me daar al op gewezen , ik heb mijn antwoord verwijderd , was fout .

zoekster1
door zoekster1 - Jan 26, 2017 om 12:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet precies wat voor haarborstel u bedoelt. Als u het niet erg vindt om via een Chineze site te bestellen, dan zou u online bijv. via aliexpres kunnen bestellen. Bijv. deze klik HIER die kan op zowel 110 als 220 volt.

Hou wel rekening met een lange levertijd, kan 3 tot 6 weken zijn. En retourneren als hij niet bevalt is net zo duur als de borstel zelf.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 26, 2017 om 13:12
355 Antwoorden / Vragen

Beste Moenje,

Voor zover ik kan ontdekken is de spanning in Japan 100 volt en niet 110, al zal dat niet veel verschil maken. Een zoektocht naar een elektrische haarborstel die op 100 of 110 volt werkt levert weinig op, tenzij u zoals eerder vermeld bereid bent rechtstreeks vanuit China te bestellen.

Een tweede optie is de -eveneens eerder vermelde- spanningsomvormer. Hierbij is het wel van belang dat u oplet wat het maximale vermogen (wattage) is waar de omvormer mee om kan gaan. Zodra dit boven de pakweg 100 watt komt, worden de omvormers toch vrij fors van formaat en prijs.

Een derde, m.i. meest voordelige, optie is om uw elektrische haarborstel in Japan aan te schaffen.

Succes!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 26, 2017 om 13:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heel veel apparatuur die je algemeen kunt verkrijgen is geschikt voor spanningen tussen soms 90 maar vaak 110~240Volt.
Stijltangen , föhns. Scheerapparaten werken zo goed als wereldwijd.
Kijk in de winkel eens op de verpakking.

Gr
door Grunn1 Jan 26, 2017 om 14:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Apparatuur die warmte gebruikt om te werken (föhn, Waterkoker, stijltang) kan je niet zomaar met een reisstekker op een ander voltage gebruiken. Deze apparatuur moet speciaal geschikt zijn omdat ze veel vermogen nodig hebben om te verwarmen. Op het apparaat moet een schakelaar zitten om te schakelen tussen 110 en 220 volt anders brandt het apparaat door of wordt niet warm. Er zijn niet veel apparaten waarbij dit kan. Het heeft mij ook veel moeite gekost om een Waterkoker te vinden die zo'n schakelaar heeft en uiteindelijk heb ik er eentje in Duitsland gevonden.
Voor bijvoorbeeld scheerapparaten of opladers is dit niet nodig en deze kan je met een reisstekker gewoon gebruiken.
Vaak is het goedkoper en makkelijker om ter plekke een goedkoop product te kopen en dan ben je zeker goedkoper uit dan een omvormer.

fa
door familyman - Jan 26, 2017 om 16:21
888 Antwoorden / 1 Vragen

En wat kost een 110 volt haarborstel in Japan? Past en werkt daar prima, alleen hier niet gebruiken, dan komt er rook uit.

bharmsen
door bharmsen - Jan 27, 2017 om 12:46
32 Antwoorden / 2 Vragen

Lees op www.wereldstopcontacten.nl/japan/

groetjes ben2

simon55
door simon55 - Jan 27, 2017 om 12:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn vrouw heeft t met d r twee handen zo klaar daar kan die idiote borstel van U niet tegen werken

Ma
door MacWally - Jan 27, 2017 om 15:02
151 Antwoorden / Vragen

@SIMON55.
De redactie heeft mijn reactie verwijderd omdat ik me er ook niets van kan voorstellen wat een electrisch haarborstel ook maar kan zijn. Maar ik had het ook over leprapatienten en mensen zonder armen misschien was dat de reden van de redactie. Het lijkt Facebook wel.

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2017 om 17:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zoeken met google naar haarborstel 110 volt en u zult ze vinden van verschillende merken. voorbeeld; hier

Gi
door Gichen11-59 - Jan 27, 2017 om 18:54
4 Antwoorden / 4 Vragen

Als je apparaten die op 110 volt werken hier op 220 volt aansluit gaan ze kapot en in het ergste geval raken ze in de brand en een haarborstel zou zelfs 2 X zo snel werken om de spanning 2 X zoveel is dus inderdaad een omvormer kopen kijk wel even naar het vermogen van de haarbostel zodat je niet een te kleine of te grote koopt.

Succes.

Groet,

Andre

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2017 om 22:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar ontgaat het een paar personen maar het voorbeeld in mijn link is te gebruiken op 110v-240v. Ze bestaan dus wel degelijk en is het gezeul met een omvormer niet nodig.

mamamama
door mamamama - Jan 30, 2017 om 02:02
67 Antwoorden / 7 Vragen

Simon55,
Ik snap geen snars van uw opmerking maar wat ik lees wordt ik niet vrolijk van!! Het is abacadabra....
en ook nog beledigend!!