flxy
door flxy Feb 15, 2004 om 14:47
Elektronica & tv

Ervaringen met hardware bestellingen via internet?

Twee weken bestelde ik een Denon 1400 DVD speler bij "HiFi components Bernhard Vehns" (zie http://www.hificomponents.de). Nadat ik het aankoopbedrag per bank overgemaakt heb (firma accepteert geen creditcards) heb ik
nooit meer iets van de firma gehoord. Men reageert niet op mijn (inmiddels 5) emails en men is per telefoon niet bereikbaar (het antwoordapparaat zegt: "stuur maar een email").

Heeft iemand ervaring met die club en hoe is dat afgelopen ?

En hebben jullie suggesties welke akties ik kan ondernemen om de bestelde DVD speler alsnog danwel mijn geld retour te krijgen ?

715 5 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:40
504 Antwoorden / 8 Vragen

Op hun internetsite staan wel diverse adressen en telefoonnummers. Aangezien ze op de telefoon niet reageren en mail ook niet, kan je een aangetekende brief sturen, dit kost tot 0.61 naar Duitsland. Via internet bestellen blijft met risico's en jij hebt dus ook nog in Duitsland besteld. Dit betekend dat dit probleem onder de Duitse wetgeving valt en dat kan heel anders zijn dan in Nederland. Probeer het dus eerst met een anngetekende brief, vraag daarin om de DVD-speler, maar ook gelijk dat je anders je geld terug wilt. Stuur alvast een kopie van het afschrift v.d. bank mee. Mocht je je geld dan terug vangen, ga dan eerst opzoek naar een bedrijf in Nederland bijvoorbeeld voor 50 euries meer kan je 'm bestellen bij: www.hifiklapper.nl en media markt verkoopt deze ook (weet daar geen prijs van) Het is misschien duurder, maar je hebt minder ellende. Ook is het makkelijker met reparaties. Succes Gery

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je voor deze tip. Ik heb nog geen aangetekende brief gestuurd maar wel een boze brief aan alle bekende email adressen en fax nummers van het bedrijf waarin ik met rechterlijke stappen dreig als er geen fatsoenlijke aktie ondernomen wordt. Dit heeft blijkbaar gewerkt want inmiddels is er een ogenschijnlijk adequate reaktie teruggekomen. Ben benieuwd of dat ook tot daadwerkelijke levering leidt.

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Eindelijk is het dan gelukt. Na veel aandringen, soms wel 5 emails per dag, heeft men de moeite genomen om eens in de eigen adminstratie te zoeken naar het door mij overgeboekte bedrag voor de bestelling. Natuurlijk was het er en na het gevonden te hebben is de order alsnog in gang gezet. Nu is de speler eindelijk binnen en hij speelt als een tielerier. De Denon-1400 is echt een aanrader, met bestellen via het internet ben ik wat voorzichtiger geworden.

ka
door kayleigh_1 - Apr 16, 2004 om 12:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou eerst eens kontakt op nemen met je bank om overboeken naar de betreffende rekening terug te halen. leg de situatie uit.
De meeste banken doen hier niet moeilijk over.

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de tip, maar dat had ik al geprobeerd. De bank kan de betaling niet intrekken omdat het hier een eenmalige (internet) betaling betreft. Alleen in geval van een automatische overboeking zou dat wel gekunt hebben. De enige optie voor mij is vragen om terugstorting door de begunstigde zelf :-(