flxy
door flxy Feb 15, 2004 om 14:47
Elektronica & tv

Ervaringen met hardware bestellingen via internet?

Twee weken bestelde ik een Denon 1400 DVD speler bij "HiFi components Bernhard Vehns" (zie http://www.hificomponents.de). Nadat ik het aankoopbedrag per bank overgemaakt heb (firma accepteert geen creditcards) heb ik
nooit meer iets van de firma gehoord. Men reageert niet op mijn (inmiddels 5) emails en men is per telefoon niet bereikbaar (het antwoordapparaat zegt: "stuur maar een email").

Heeft iemand ervaring met die club en hoe is dat afgelopen ?

En hebben jullie suggesties welke akties ik kan ondernemen om de bestelde DVD speler alsnog danwel mijn geld retour te krijgen ?

715 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:40
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Op hun internetsite staan wel diverse adressen en telefoonnummers. Aangezien ze op de telefoon niet reageren en mail ook niet, kan je een aangetekende brief sturen, dit kost tot 0.61 naar Duitsland. Via internet bestellen blijft met risico's en jij hebt dus ook nog in Duitsland besteld. Dit betekend dat dit probleem onder de Duitse wetgeving valt en dat kan heel anders zijn dan in Nederland. Probeer het dus eerst met een anngetekende brief, vraag daarin om de DVD-speler, maar ook gelijk dat je anders je geld terug wilt. Stuur alvast een kopie van het afschrift v.d. bank mee. Mocht je je geld dan terug vangen, ga dan eerst opzoek naar een bedrijf in Nederland bijvoorbeeld voor 50 euries meer kan je 'm bestellen bij: www.hifiklapper.nl en media markt verkoopt deze ook (weet daar geen prijs van) Het is misschien duurder, maar je hebt minder ellende. Ook is het makkelijker met reparaties. Succes Gery

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dank je voor deze tip. Ik heb nog geen aangetekende brief gestuurd maar wel een boze brief aan alle bekende email adressen en fax nummers van het bedrijf waarin ik met rechterlijke stappen dreig als er geen fatsoenlijke aktie ondernomen wordt. Dit heeft blijkbaar gewerkt want inmiddels is er een ogenschijnlijk adequate reaktie teruggekomen. Ben benieuwd of dat ook tot daadwerkelijke levering leidt.

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Eindelijk is het dan gelukt. Na veel aandringen, soms wel 5 emails per dag, heeft men de moeite genomen om eens in de eigen adminstratie te zoeken naar het door mij overgeboekte bedrag voor de bestelling. Natuurlijk was het er en na het gevonden te hebben is de order alsnog in gang gezet. Nu is de speler eindelijk binnen en hij speelt als een tielerier. De Denon-1400 is echt een aanrader, met bestellen via het internet ben ik wat voorzichtiger geworden.

ka
door kayleigh_1 - Apr 16, 2004 om 12:40
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou eerst eens kontakt op nemen met je bank om overboeken naar de betreffende rekening terug te halen. leg de situatie uit.
De meeste banken doen hier niet moeilijk over.

flxy
door flxy - Apr 16, 2004 om 12:40
4 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor de tip, maar dat had ik al geprobeerd. De bank kan de betaling niet intrekken omdat het hier een eenmalige (internet) betaling betreft. Alleen in geval van een automatische overboeking zou dat wel gekunt hebben. De enige optie voor mij is vragen om terugstorting door de begunstigde zelf :-(

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer