Er
door Ernst Zeegers Aug 14, 2017 om 08:25
Elektronica & tv

Ervaringen vaatwasser Indesit

Binnenkort wil ik een nieuwe vaatasser gaan kopen. Waarschijnlijk wordt dit een Indesit vaatwasser (  type DFP27T94A). Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met dit merk (en type) heeft? Ik ben vooral nieuwschierig of deze vaatwasser lang mee gaat, of niet? Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,

Ernst Zegers

7583 9 Rapporteer

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Aug 14, 2017 om 08:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoe lang een vaatwasser meegaat staat alleen maar in een glazen bol ...
Zelfs wanneer u de vaak uitgebreide tests erbij neemt, van de nieuwe modellen weet niemand hoe lang ze heel blijven.

Misschien zet u de mogelijke functies op een rijtje en de voor u belangrijkste bovenaan. Daarmee kunt u bij voorbeeld op Coolblue.nl uw favoriete machine opzoeken. Bij de Consumentenbond worden technische gegevens getest, maar ook de testers weten niet hoe lang een machine uiteindelijk meegaat en vaak staat die ene machine, die met op het oog heeft er weer niet bij. Er zijn ook reviews te vinden, maar die kunnen ´gekleurd´ zijn en de beoordelingen zijn altijd subjetief zonder de houdbaarheidsdatum.

TIP: Hoe goedkoper de vaatwasser, des te vroeger kunt u weer een nieuwe uitzoeken die ongetwijfeld weer nieuwe snufjes heeft. Eén van de laatste snufjes is een lift om de onderste etage naar boven te kunnen klappen. Handig bij rugklachten. Sommige machines hebben een snelwasprogramma, handig voor mensen met weinig borden in de kast. Zenolit is bij Bosch en Siemens hèt verkoopargument, waarmee de wijnglazen en plastik bekers beter drogen. Houdt u van wijn en heeft u tupperware bekers?

Zo heeft iedere machine weer een 'flut'-argument en m.i. krijgen ze allemaal de boel wel schoon en aardig droog.

Prijsvergelijking

marita5
door marita5 - Aug 14, 2017 om 08:37
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ernst Zeegers ,

k ben benieuwd of iemand ervaringen met dit merk (en type) heeft?

Lees deze ervaringen eens , klik op de rode regel .

https://www.vaatwasserstore.nl/product-reviews/560085/indesit-dfp-27t94-a-eu.html

me
door mein33 Aug 15, 2017 om 11:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@marita5,

Kan mij niet voorstellen dat u de reviews hier gegeven voor serieus neemt.
Dit is meer preken voor eigen parochie, van alle apparaten (onverschillig welke) op de site worden alleen maar positieve revieuws gegeven en u en ik weten maar al te goed dat dat helemaal niet kan.

Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Mein33: Van CB krijgt de beste/leukste enz. review altijd een kadootje. Plaats trouwens zelf ook reviews op o.a. CB en schrijf mijn ervaring altijd op zoals het is. Vermoed dat ik 1 van de weinigen ben, die zich niet laat beïnvloeden met 'kans op'.

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2017 om 09:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u al een merk en specifiek type vaatwasser hebt uitgekozen, moet dat toch een reden hebben?

En wat bedoelt u met lang meegaan? Dit type zal echt niet al vijftien jaar door iemand in gebruik zijn.

ja
door janf43 - Aug 14, 2017 om 10:24
733 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Bosch vaatwasser doet het al 20 jaar. Veel programma's lijkt leuk maar in de praktijk gebruik je er maar 1 of 2.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 14, 2017 om 12:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik wens u alvast 3 mooie jaren met uw nieuwe Indesit.
Ervaringen heb ik heel veel, jarenlang in wit en bruingoed branche gewerkt en ondanks dat er weleens een uitschieter tussen zit qua gebruiksjaren was het merendeel toch echt na een paar jaar stuk/op.

panter22
door panter22 - Aug 14, 2017 om 13:37
6599 Antwoorden / Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 Aug 14, 2017 om 23:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus ze gaan toch mooi 4 jaar mee op deze manier. -:(

me
door mein33 Aug 15, 2017 om 11:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@panter22,

Alleen de goed gelovigen geloven wat "kieskeurig" aan reviews plaatst en omdat zij niet onafhankelijk zijn valt de objectiviteit zwaar te betwijfelen.

Cookies
door Cookies Aug 15, 2017 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mein33, panter22 heeft het toch helemaal niet over de reviews?

panter22
door panter22 Aug 15, 2017 om 12:51
6599 Antwoorden / Vragen

Ik bedoel de specificaties.

me
door mein33 Aug 15, 2017 om 13:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@panter22,

Ik trek uw bedoeling zeker niet in twijfel, maar de specificaties heeft Ts. al aangezien er gericht naar een type/model wordt verwezen.
Maar op de door u gelinkte site staan net naast de specificaties ook de "reviews" vermeld en daar gaan mijn twijfels naar uit, ik had het alleen iets duidelijker en/of directer moet omschrijven.
Excuses voor de verwarring ;-))

panter22
door panter22 Aug 15, 2017 om 14:14
6599 Antwoorden / Vragen

Die reviews gaan over een pas aangeschafte machine en niet over een die een paar jaar oud is.
Het is een eerste indruk.
Het is net hoe je de vaat in de machine wilt stoppen, met etensresten of afgespoeld. Gebruik je de duurste tabletten of die van de Lidl. En wat voor eisen stel je hoe droog de vaat uit de machine moet komen.Dat is subjectief.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 15, 2017 om 12:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Indesit staat al jaren bekend als een zeer matig merk. Zelf zou ik niets van dit merk kopen. Als u in de goedkopere prijsklasse zoekt schijnt BEKO een goede keuze te zijn.

ma
door malhy2 Aug 15, 2017 om 20:42
309 Antwoorden / 13 Vragen

ik heb sinds 3 jaar een BEKO na 20 jaar met mijn bosch day & night gedaan te hebben.
Waar ik naar gekeken heb is een stalen kuip. De goedkopere type's hebben een kunsstof kuip en dat wilde ik niet.

gr Ed

Er
door Ernst Zeegers - Aug 17, 2017 om 13:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,

Bedankt voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen over deze vaatwasser.
Mede op basis van jullie inbreng heb ik besloten toch ook even naar een ander merk (BEKO) te infomeren.
Nog een fijne dag!

Vriendelijke groet,

Ernst Zegers

hansje klein
door hansje klein - Aug 17, 2017 om 14:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb een zeer stille BEKO-inbouwvaatwasser besteld voor de open keuken. UITVERKOCHT: levertijd volgens BEKO pas ca. midden-oktober.  Kwaliteit vergelijkbaar met een AEG, dus ergens in het middensegment.

Maar hoe lang deze meegaat ... ? Wordt binnenkort door de Consumentenbond getest, maar hoe zouden weten wanneer zo'n machine de geest gaat opgeven? Natte vingerwerk, dus vooral niet op wachten.