lu
door lunamaxb Nov 24, 2012 om 20:44
Elektronica & tv

Essam5500 delonghi espresso apparaat

Op 09-08-2010 heb ik via de BCC dit apparaat aangeschaft voor €791.13 nu duurt het erg lang voor het apparaat opstart, de koffie is niet heet meer en de zet groep is er met geen mogelijkheid meer uit te halen. Al eerder waren de koffiepads niet stevig meer maar smurrie.En maakt het apparaat behoorlijke herrie. Gebeld met delonhghi de maalgraad moest ik opnieuw gaan instellen en andere koffie gebruiken ik nam altijd de koffiebonen van segafreda. Heb me altijd keurig gehouden aan het onderhoud van het apparaat en nu heb ik afgelopen week opgebeld naar delonghi i.v.m de zetgroep het opstarten en de hitte van de koffie. Ik kon een monteur aan huis laten komen kosten €111.- en dan nog de kosten voor de onderdelen die men zou moeten vervangen. Kon het apparaat ook zelf wegbrengen of opsturen naar Ecan in Duiven. Of contact opnemen met de BCC waar ik hem gekocht heb zodat die het apparaat voor me opsturen. Op de vraag aan delonghi hoelang dan zo`n apparaat meeging kreeg ik als antwoord een 4 jaar. Jammer garantie net drie en halve maand voorbij. Apparaat van €791.13 na nog geen twee en half jaar kapot. Moet niet kunnen lijkt mij tenzij er onzorgvuldig mee is omgegaan of er een fabrieksfout inzit. Inmiddels had ik al vernomen dat delonghi apparaten over het algemeen goed zijn maar de service niet wanneer je net na de garantietijd in de problemen komt. Dus ik naar de BCC en daar het probleem voorgelegd. Die wilde het apparaat wel voor me opsturen en tot maximaal €250.- inclusief verzendkosten a €35.- de helft betalen. Dus €125,- Nadat ik gehoord heb van delonghi dat het ook te maken zal hebben met het verwarmingselement en de zetgroep vrees ik dat dit een onkostenpost gaat worden van zeker de helft wat dit apparaat heeft gekost. Dan nog de vraag of het apparaat wat ik dan ongeveer drie a vier weken kwijt ben correct wordt gerepareerd. Al met al vind ik dit van delonghi op zo`n duur apparaat toch onredelijk. Als je een machine koopt van €791.13 mag je er toch vanuit gaan dat die langer meegaat dan 2 jaar en 4 maanden. Wanneer ik een nieuw espressomachine koop bij de BCC willen zij me daarop wel wat korting geven. Vrienden van me hebben me geadviseerd dit voor te leggen aan kassa.

1184 1 Rapporteer

ko
door kontakkie - Dec 8, 2012 om 12:26
45 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas komt dit meer voor bij Delonghi. Er zijn op dit forem wel vaker discussies over gevoerd.
Eigenlijk is het aanbod van BCC zo gek nog niet. Want dan heeft u de reparatie via hun laten uitvoeren en als er dan nog iets niet goed is kunt u bij hun weer verhaal halen.