allegonda
door allegonda Dec 30, 2010 om 11:13
Elektronica & tv

Garantie ja of nee ?

In december 2007 kochten wij een Toshiba-TV bij Speedtronic in Leiden voor € 499,=. Wij namen tevens een servicepaspoortpakket voor 5 jaar ad € 50,=. Nu is de TV kapot, maar Speedtronic bestaat niet meer. Foto Klein heeft nu de winkel, maar ik weet niet of zij ook de garantie zullen overnemen. Heeft iemand een idee wat ik wel of niet kan verwachten alvorens ik naar de winkel ga ? Ik wil graag goed voorbereid zijn.

Vriendelijke dank en groet van Yvonne

937 7 Rapporteer

getty
door getty - Dec 30, 2010 om 11:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De kans is vrij klein dat ze dit soort garanties hebben overgenomen. Mogelijk hebben ze alleen de zaak en inventaris overgekocht, U kunt altijd een poging wagen en hopen dat ze u tegemoet komen, maar afdwingen kunt u het niet.

invalide
door invalide - Dec 30, 2010 om 11:26
787 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn winkel verzekeringen en die bij verzekeraars lopen dus kijk eens of daar een naam van verzekeraar op staat...

En overname winkel kan zowel met als zonder oude verplichtingen dus lees eerst het contract eens door en ga dan liefst op rustige tijd vragen.
Als je op drukke tijd komt en niets koopt is snel afwijzen de methode die vele verkopers doen omdat ze op provisie werken.

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 11:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Foto Klein heeft nu de winkel.......

Dat deze winkel toevallig in het pand zit, betekent natuurlijk niet dat zij de rechtsopvolger zijn van Speedtronic.

allegonda
door allegonda - Dec 30, 2010 om 14:46
49 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 30 dec 2010, 11:46]Ik lees op kieskeurig dat DirectSale het servicepaspoort van Speedtronic heeft overgenomen. Voor website klik hier

Zojuist komt mijn man terug uit de stad met een formulier van DirectSale. Prima antwoord, Birdies. Ik laat je het vervolg nog horen. Hartelijk bedankt !!

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 14:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ik lees op kieskeurig dat DirectSale het servicepaspoort van Speedtronic heeft overgenomen. Voor website klik hier

birdies
door birdies - Dec 30, 2010 om 15:58
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@allegonda: graag gedaan en succes!

allegonda
door allegonda - Jan 4, 2011 om 10:37
49 Antwoorden / 92 Vragen

Daar ben ik weer met een vervolgvraag. Inmiddels heb ik contact gehad met Direct Sale, maar ze willen een servicepaspoort overlegd hebben wat in ons bezit zou moeten zijn. Volgens mij hebben we dat nooit gekregen bij Speedtronic. Kan Direct Sale weigeren zonder overlegging van dit servicepaspoort om onze televisie te repareren ? We hebben wel de factuur waar het bedrag van € 50,= voor 5 jaar servicepaspoortpakket op vermeld staat.
Graag jullie opinie.

Vriendelijke dank en groet van Yvonne