br
door brambo47 May 5, 2010 om 12:19
Elektronica & tv

Geen garantie bij defect geleverde accutje

Ik heb laatst 5 accu batterijtjes voor draadloze telefoon gekocht bij de firma www.elektronica-online.nl . deze accu batterijtjes bleken defect, zij zeggen wel op accuutjes staat geen garantie, maar mogen er dan zomaar kapotte accu batterijtjes geleverd worden. Ze hebben geen enkele wetenschappelijke test uitgevoerd zoals minimaal een aantal van hun eigen voorraad testen. Losse accuutjes kan je nog iets verkeerd mee doen, maar samengestelde accu batterijtjes voor een specifiek doel is onmogelijk om deze verkeert aan te sluiten. Bovendien heb ik 40 jaar ervaring met elektronica en accuutjes. Mijn mening is dat ze gewoon een overjarige defecte voorraad verkopen die gewoonlijk op de rommelmarkt hoort te liggen. Wie heeft er ook slechte ervaringen met dit bedrijf.

953 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de artikelen niet aan de verwachting voldoen of aan de product omschrijving of aan de kwaliteit criteria die daarvoor zijn opgegeven. Heeft u als koper ten alle tijde recht om de koop binnen veertien dagen ongedaan te maken.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op batterijen hoort wel degelijk een DOA garantie te zitten.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hfpk schreef op woensdag 5 mei 2010, 12:43: Als de artikelen niet aan de verwachting voldoen of aan de product omschrijving of aan de kwaliteit criteria die daarvoor zijn opgegeven. Heeft u als koper ten alle tijde recht om de koop binnen veertien dagen ongedaan te maken.
Ik heb hun direct op de hoogte gesteld van de defecte batterijtjes. Echter krijg ik dit wazige niet technisch onderbouwde antwoord.

Zie kopie van hun reactie`s:

Deze accu verkopen wij dagelijks en tot nu toe ( gelukkig ) zonder klachten.
Het zal dus niet aan de partij of merk liggen.
Er kan zeker altijd 1 niet functioneren, maar alle 5?

Als u zeker weet dat het niet aan iets anders ligt, zoals de lader, mag u ze retour sturen met bijgevoegd retourformulier.
De leverancier zal ze dan nakijken.

Met Vriendelijke Groeten,
Johanna, Elektronica online

We hebben de accu's ontvangen, en inmiddels de eerste getest.
Deze was inderdaad defect.
Ik heb contact opgenomen met de leverancier/ importeur NEDIS BV in Den Bosch.
Gesproken met Robin Bruis.
Deze vertelde dat er duizenden van verkocht zijn, en nog nooit een defect.
Als nu van 5 bestelde accu's er ook 5 defect zijn, moet er toch iets verkeerd gedaan zijn.

De schade valt helaas niet onder de fabrieksgarantie.
Ik vind het vervelend u niet beter te kunnen mailen.

Met Vriendelijke Groeten,
Johanna, Elektronica online

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me deze reactie wel indenken.
Weet je zeker dat de lader niet defect is?

Je zult hun uit moeten leggen wat je met de batterijen gedaan hebt.

Betreft het 1 set van 5cellen voor 1 telefoon?
Of heb je 5 setjes gekocht ?
Heb je de laadstroom nagemeten?

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

erik008 schreef op woensdag 5 mei 2010, 14:43: Ik kan me deze reactie wel indenken.
Weet je zeker dat de lader niet defect is?

Je zult hun uit moeten leggen wat je met de batterijen gedaan hebt.

Betreft het 1 set van 5cellen voor 1 telefoon?
Of heb je 5 setjes gekocht ?
Heb je de laadstroom nagemeten?

erik008 schreef op woensdag 5 mei 2010, 14:43: Ik kan me deze reactie wel indenken.
Weet je zeker dat de lader niet defect is?

Je zult hun uit moeten leggen wat je met de batterijen gedaan hebt.

Betreft het 1 set van 5cellen voor 1 telefoon?
Of heb je 5 setjes gekocht ?
Heb je de laadstroom nagemeten?

erik008 schreef op woensdag 5 mei 2010, 14:43: Ik kan me deze reactie wel indenken.
Weet je zeker dat de lader niet defect is?

Je zult hun uit moeten leggen wat je met de batterijen gedaan hebt.

Betreft het 1 set van 5cellen voor 1 telefoon?
Of heb je 5 setjes gekocht ?
Heb je de laadstroom nagemeten?

5 accu batterijtjes voor 5 telefoons. De oude accuutjes zijn bijna uitgeput maar laden desondanks wel op. Niks anders gedaan dan de accuutjes geplaatst. Dit duit er op dat de voorraad van hun te lang gelegen heeft waardoor er diep ontlading ontstaat en de cellen die 1 voor 1 omgepoold worden door potentiaal verschil. Ik heb hun uitgebreid uitgelegd dat ik al meer dan 40 jaar met elektronica en accuutjes gewerkt heb. Van de loodaccu en NiFe de eerste sintercellen tot nu de LionIon . Nooit een nieuwe kapotte accu ontvangen van geen enkele leverancier.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

brambo47

Het blijkt dus dat www.elektronica-online.nl naar mijn mening een weinig betrouwbare shop is, die lak heeft aan de vigerende consumentenwetgeving. Er is hier sprake van een geleverd produkt dat ondeugdelijk blijkt te zijn. Dan moet je als shop geen smoesjes gaan verzinnen, maar ben je wettelijk verplicht het ondeugdelijke produkt onmiddellijk te vervangen. Vervanging heeft ook niets te maken met een fabrieksgarantie. Die gaat namelijk pas in nadat een produkt goed is afgeleverd. Dit alles kun je nalezen in het BW7.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207.html

BW7 boek 7 Koop op afstand:

BW7:46a BW7:46b BW7:46c
BW7:46d BW7:46e BW7:46f
BW7:46g BW7:46h BW7:46i
BW7:46j

Pedro.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op woensdag 5 mei 2010, 16:03: brambo47

Het blijkt dus dat www.elektronica-online.nl naar mijn mening een weinig betrouwbare shop is, die lak heeft aan de vigerende consumentenwetgeving. Er is hier sprake van een geleverd produkt dat ondeugdelijk blijkt te zijn. Dan moet je als shop geen smoesjes gaan verzinnen, maar ben je wettelijk verplicht het ondeugdelijke produkt onmiddellijk te vervangen. Vervanging heeft ook niets te maken met een fabrieksgarantie. Die gaat namelijk pas in nadat een produkt goed is afgeleverd. Dit alles kun je nalezen in het BW7.

http://www.wetboek-online.nl/wet/Burgerlijk%20Wetboek%20Boek%207.html

BW7 boek 7 Koop op afstand:

BW7:46a BW7:46b BW7:46c
BW7:46d BW7:46e BW7:46f
BW7:46g BW7:46h BW7:46i
BW7:46j

Pedro.

Ze berekenen ook nog eens dubbele BTW
Bij het product staat incl. BTW en als je gaat afrekenen op internet komt er nog een keer BTW bij.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

brambo47

Konklusie: je kunt dus beter dit produkt bij een andere leverancier kopen!

Pedro.

ve
door verwijderd - May 5, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het nog binnen de 14 dagen is heeft u recht om u geld terug te vragen. Jammer genoeg zijn er natuurlijk veel bedrijven die niet zo netjes en correct werken. Je kan het aangeven bij de consumentenbond of de thuiswinkelwaarborg. Je kan ook beter alleen bij internet winkels wat kopen als ze zijn aangesloten bij de thuiswinkelwaarborg. Ze controleren of de internet winkel netjes aan alle regels houdt. Je kan het natuurlijk ook doorgeven aan het programma Kassa of Tros Radar als ze je geld niet terug willen geven. Ik heb met een probleem bij de gemeente de Ombudsman van de TV erbij gehaald en toen de camera erbij kwam kon het wel worden opgelost. Dat werkt meestal wel goed.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2010 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Accu kan je ongeladen minimaal 5 jaar opslaan.
Ik zit ook 40 jaar in de electronica en weet donders goed dat accu snel defect kan gaan door gebruik van foute accu laders.
Dat er 1 kapot is geleverd ala, maar 5 defecte heel sterk.
Vervolgens gaat de klant beweren dat de accu defect is terwijl hij een verkeerde lader heeft gebruikt.
Ik kan een boek vol schrijven over die verhalen zoals klanten die stiekum de accu omruilen. Gelukkig gebruikte wij altijd een merkpen zichtbaar met blauw licht en viel de klant snel door de mand.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2010 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

opabertje schreef op woensdag 7 jul 2010, 10:40: Beste,

Accu kan je ongeladen minimaal 5 jaar opslaan.
Ik zit ook 40 jaar in de electronica en weet donders goed dat accu snel defect kan gaan door gebruik van foute accu laders.
Dat er 1 kapot is geleverd ala, maar 5 defecte heel sterk.
Vervolgens gaat de klant beweren dat de accu defect is terwijl hij een verkeerde lader heeft gebruikt.
Ik kan een boek vol schrijven over die verhalen zoals klanten die stiekum de accu omruilen. Gelukkig gebruikte wij altijd een merkpen zichtbaar met blauw licht en viel de klant snel door de mand.

Opabertje,

Je hebt kennelijk het verhaal niet goed gelezen. De accuutjes konden alleen in de telefoon opgeladen worden vanwege het piepkleine stekertje. De oude batterijtjes waren 10 jaar oud en aan vervanging toe. Ik kan de oude batterijtjes nog wel degelijk opladen maar binnen paar minuten zijn ze leeg, dus lader is wel goed. Als je de accuutjes verkeerd om op lader aansluit aan sluit zullen ze zichzelf en of de lader opblazen als die niet beveiligt is tegen ompoling, wat dus met blote oog te zien is, en zelfs de draadjes zouden als je met te hoge stroom oplaad of ontlaat/kortsluit zelfs doorsmelten. Ik denk dat deze accubatterijtjes gewoon langer dan 5 jaar in opslag hebben gelegen. Ik weet echter uit ervaring dat de batterijtjes snel achteruitgaan als je ze een jaar niet gebruikt heb, alleen losse cellen gaan langer mee omdat die niet om kunnen polen.
De batterijtjes meten ca 2,4 volt terwijl ze ca 2,7 volt moeten meten, daaraan kan je zien dat er 1 in de set kapot is gegaan door spontane zelfontlading en ompoling door te lang liggen. De winkel heeft de kans gekregen om de accuutjes goed te onderzoeken en eventueel hun eigen voorraad te controleren wat ze niet gedaan hebben.
Ik denk dat je wel 40 jaar in een winkel gestaan heb maar niet in de elektronica gewerkt heb. Anders wist je wel beter. Of mogelijk dat je iemand van de webwinkel ben en probeert de fout recht te praten.
Ik geloof best dat er ook mensen zijn die de boel proberen te tillen, maar dat is een uitzondering en altijd te controleren. Deze webwinkel is dus gewoon een oplichterzaak die dumpmateriaal verkoopt. Er zijn trouwens meer klachten over hun als je op hun naam googled.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

NiMH accus kunnen niet geladen worden door een NiCAD lader.
Doe je dit wel, gaat de accu defect, want NiMH wordt door NiCAD laders veel te heet en de hitte, daar kan NiMH accu beslist niet tegen.

Voorgaande is in 99,9% de klacht dat de nieuwe accu niet goed oplaad en al na 1x of 2x opladen, de accu defect is.
En vervolgens de klanten terug hollen naar de winkel met het verhaal dat de winkel kapotte spullen leveren.

NiCAD accu is wat meer vergevensgezinder dan NiMH.
Met een 12 Volt NiCAD accu, kan je een personen auto 1x op starten.
NiCAD kan heel kortstondig veel dieper belast worden dan NiMH.
( kort maar diepe ontlaad stroom leveren )
Nadeel met NiCAD = het geheugen effect.
NiMH en LiON hebben geen geheugen effect.

Zelfde geldt ook voor NiMH laders en vervang batterij een LiON accu.
LiON accu laden met NiCAD of NiMH lader, dan klapt de accu om je oren uit elkaar, omdat LiON een gecontroleerde laadstroom / laad spanning controle nodig heeft.

Advies:
Vervang NiCAD of NiMH altijd door de zelfde type accu.

Bovenstaande is allemaal gesneden en ouwe koek voor de echte elektronica specialisten.

Groet,
Afgestuurd als Docter in accu techniek

ve
door verwijderd - Jul 14, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

opabertje schreef op woensdag 7 jul 2010, 21:01:
NiMH accus kunnen niet geladen worden door een NiCAD lader.
Doe je dit wel, gaat de accu defect, want NiMH wordt door NiCAD laders veel te heet en de hitte, daar kan NiMH accu beslist niet tegen.

Voorgaande is in 99,9% de klacht dat de nieuwe accu niet goed oplaad en al na 1x of 2x opladen, de accu defect is.
En vervolgens de klanten terug hollen naar de winkel met het verhaal dat de winkel kapotte spullen leveren.

NiCAD accu is wat meer vergevensgezinder dan NiMH.
Met een 12 Volt NiCAD accu, kan je een personen auto 1x op starten.
NiCAD kan heel kortstondig veel dieper belast worden dan NiMH.
( kort maar diepe ontlaad stroom leveren )
Nadeel met NiCAD = het geheugen effect.
NiMH en LiON hebben geen geheugen effect.

Zelfde geldt ook voor NiMH laders en vervang batterij een LiON accu.
LiON accu laden met NiCAD of NiMH lader, dan klapt de accu om je oren uit elkaar, omdat LiON een gecontroleerde laadstroom / laad spanning controle nodig heeft.

Advies:
Vervang NiCAD of NiMH altijd door de zelfde type accu.

Bovenstaande is allemaal gesneden en ouwe koek voor de echte elektronica specialisten.

Groet,
Afgestuurd als Docter in accu techniek
opabertje schreef op woensdag 7 jul 2010, 21:01:
NiMH accus kunnen niet geladen worden door een NiCAD lader.
Doe je dit wel, gaat de accu defect, want NiMH wordt door NiCAD laders veel te heet en de hitte, daar kan NiMH accu beslist niet tegen.

Voorgaande is in 99,9% de klacht dat de nieuwe accu niet goed oplaad en al na 1x of 2x opladen, de accu defect is.
En vervolgens de klanten terug hollen naar de winkel met het verhaal dat de winkel kapotte spullen leveren.

NiCAD accu is wat meer vergevensgezinder dan NiMH.
Met een 12 Volt NiCAD accu, kan je een personen auto 1x op starten.
NiCAD kan heel kortstondig veel dieper belast worden dan NiMH.
( kort maar diepe ontlaad stroom leveren )
Nadeel met NiCAD = het geheugen effect.
NiMH en LiON hebben geen geheugen effect.

Zelfde geldt ook voor NiMH laders en vervang batterij een LiON accu.
LiON accu laden met NiCAD of NiMH lader, dan klapt de accu om je oren uit elkaar, omdat LiON een gecontroleerde laadstroom / laad spanning controle nodig heeft.

Advies:
Vervang NiCAD of NiMH altijd door de zelfde type accu.

Bovenstaande is allemaal gesneden en ouwe koek voor de echte elektronica specialisten.

Groet,
Afgestuurd als Docter in accu techniek

Nog steeds niet goed gelezen en of begrepen wat ik heb geschreven. De originele NiMh batterijtjes zijn vervangen door NiMh batterijtjes en niet met een ander lader opgeladen dan de eigen lader van de telefoon. Dat kan ook nog steeds niet door de kleine speciale stekertjes die alleen in de telefoon passen. Dus ze hebben gewoon te lang op voorraad gelegen.
Als je zoals jezelf zegt al 40 jaar in de elektronica werkt zou je het moeten weten dat accuutjes door lekstroom heel langzaam ontladen, met een samengesteld setje accuutjes zal dus nog steeds minimaal 1 van de accuutjes negatief worden getrokken waarbij hij direct defect zal gaan. Als je de oude batterijtjes graag wil zien kan je even langskomen, om het met eigen ogen te zien. De winkel heeft de kans gehad om alles zelf goed te laten testen door technisch bekwaam persoon, maar dat hebben ze nagelaten. Als dat een probleem is kan ik je ook de foto sturen van de oude accu batterijtjes. Dat je docter doctor in de accu techniek ben is natuurlijk een heel mooie smoes om je verhaal geloofwaardig te maken. Bovendien bestonden toen nog geen NiMh accuutjes .

ve
door verwijderd - Jul 15, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

brambo47:
Dat je docter doctor in de accu techniek ben is natuurlijk een heel mooie smoes om je verhaal geloofwaardig te maken.

Nee, dat noemen we humor.
Informeer bij GP batteries, die zullen mijn verhaal bevestigen.

Er staat meestal een datum code op accu of packs.