Geld terug ipv tegoedbon?
Hallo!
Een half jaar geleden heb ik een stel oordopjes gekocht via mijn lokale Expertfiliaal. Nu zijn deze na een tijdje kapot gegaan en heb ik gebruik gemaakt van de garantie (Expert stuurde de dopjes naar de fabrikant op ter reparatie). Diezelfde middag kreeg ik een belletje van Expert dat ik geen vervanging kon krijgen in de vorm van hetzelfde product, omdat deze uit productie zijn en bij geen enkel filiaal in voorraad meer waren. Zij wilden mij echter tegemoet komen door een ander model te bestellen: deze heb ik in het filiaal bekeken. Nu ben ik niet met dit vervangend product akkoord gegaan, en Expert vertelde mij vervolgens dat ik (zodra fabrikant het tegoed van mijn originele product heeft teruggestort aan Expert) een tegoedbon kreeg voor het bedrag van het originele product. Mag ik in dit geval ook geld terug vragen in plaats van een tegoedbon?
Als u inderdaad in de stenen winkel hebt gekocht is het alleen coulance als u geld terug krijgt. Dus accepteer het bedrag wat u aangeboden is en wacht (niet te lang, anders is het tegoed verlopen) met er toch iets later aan te schaffen.
@TENORMIN: consumentenwetgeving stelt recht op geld terug indien reparatie niet kan of adequate vervanging niet kan.
Zag het "ben niet akkoord"' gegaan over het hoofd, dus dat is mijnerzijds verkeerd begrepen. @heremiet
Topantwoord
U heeft in dit geval wettelijk recht op geld terug nu reparatie niet mogelijk blijkt en men u geen adequate vervanging kan bieden.
Ik geef u verwijzingen naar de vigerende wetgeving m.b.t. consumentenbescherming in deze.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en evt ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html waarvan de inhoud voor zich spreek en deze:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn Ergo: geef de verkoper van uw Expert winkel aan dat u wettelijk recht heeft op geld terug en niet op een tegoedbon.
Dank, hier ga ik mee aan de slag!
En aanvullend: een cadeaubon is GEEN adequate vervanging of gelijkwaardige vervanging als vereist bij de wetgeving.
Laat weten hoe de verkoper reageert of anders gezegd of u inderdaad uw geld terug krijgt. Indien dat onverhoop niet zo is kunt u terecht bij https://www.expert.nl/service/klantenservice/klachten
U hoeft niet te wachten op de fabrikant en ook hebt u recht op geld terug. Maar indie hele winkel geen oordingen naar uw zin te krijgen?
Oordingen? Nooit van gehoord. Zijn dat kralen?
Inderdaad of hangers.
Of clips toch?
Hallo Machonacho ,
Het product is al snel kapot
Brengt u een product terug naar de winkel omdat het al snel kapot is gegaan? En is dat niet uw schuld? Dan hebt u vaak recht op een gratis reparatie of op een nieuw product. Biedt de verkoper u in plaats daarvan een tegoedbon aan? Dan hoeft u die niet te accepteren.
Voorbeeldbrief :
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-afwijzen-tegoedbon-voor-kapot-product
Die oordopjes die je gekocht hebt waren dan een oud model als ze nu al niet meer te koop zijn.
Biedt Expert je een nieuwer model aan?
Kijk eens hier welk model Expert je aanbiedt Of misschien kun je een ander merk ipv deze krijgen?
https://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/oordopjes?page=1
Hallo Panter22,
Expert bood mij een downgrade aan van het zelfde merk. In de winkel zouden ze het product zó meegeven en 'vergat' men te vermelden dat de vervanging 30 euro goedkoper was dan origineel product. Ik ben vrij kieskeurig wat betreft merk (en geluidskwaliteit) dus helaas is een ander merk geen optie.
En waar heeft u die dingen in? Op de fiets?
Ik gebruik ze nu voornamelijk tijdens het schrijven van mijn afstudeerscriptie.
Dan kan niet, voor hetzelfde geld goedkopere oordopjes meegeven. Duurder mag wel.
Heb je het artikel met een vvv-bon of een andere bon betaald dan hoeven ze geen geld terug te geven..
Hallo Theawaalen,
Ik heb geen bonnen gebruikt om het artikel aan te schaffen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer