jcjoppe
door jcjoppe Jan 22, 2006 om 14:12
Elektronica & tv

Geluid van tv over de speakers van de home cinemaset

hallo, ik wil graag het geluid van mijn televisie over de boxen van mijn hom cinemaset laten klinken. is dit mogelijk en zo ja, hoe??het is een sony HTR 6600. graag een duidelijke uitleg aub er zitten zovee l gaatjes in de achterkant... ik weet het niet meer ik heb een daewoo televisie. groeten, Johan

537 3 Rapporteer

technifreak
door technifreak - Jan 22, 2006 om 15:59
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Johan,
Om het geluid van de TV via de HomeCinema set te weergeven kun je het volgende doen:

  1. Zoek aan de achterkant de "audio out" aansluiting aan de achterkant van de TV.
  2. Controleer of de volume regeling van de TV invloed heeft op de geluidssterkte van de HomeCinema. Als dit wel zo is, kun je het beste gebruik maken van een scart-aansluiting.
Als de TV niet is voorzien van een "audio out" aansluiting of een "audio out" met regelbaar niveau (dat geregeld via de volume-regeling van de TV):
  1. Zorg er voor dat je een kabel hebt met een scart steker aan de ene kant en aan de andere kant 2 tulp stekkers. Controleer of de signaalrichting van scart naar tulp is.
  2. Zoek in de gebuiksaanwijzing de gegevens van de scart-aansluitingen. De aansluiting die je dan moet gebruiken is meestal nog afhankelijk van het soort video-signaal van de HomeCinema set. Het is meestal zo dat via AV 2 al het geluid wordt afgegeven en via AV 1 alleen  het geluid van de TV zenders.
  3. Doe de scart-stekker in de achterkant van de TV en de tulp-stekkers in de audio ingang van de receiver van het HomeCinema systeem.

de
door deinum0 - Sep 4, 2006 om 21:44
7 Antwoorden / 1 Vragen

Aansluiten op audio-out van je TV naar je home cinema-set. Dit zijn enkel de rood/witte kabels en hoppa ! (wel even de TV ingang gebruiken bij je home cinema-set en als je die niet hebt lukt het ook wel met een andere op je set. Voor het afspelen wel even op dito functie zetten van je home cinema-set !

technifreak
door technifreak - Sep 4, 2006 om 22:55
142 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het Johan gelukt is om zijn TV aan te sluiten op zijn HomeCinema set. Hij heeft nl. nog steeds niet gereageerd.