pearly
door pearly Jun 23, 2005 om 17:18
Elektronica & tv

Geluid/beeld synchroon

Ik heb sinds een week een plasma tv (107 cm) en ik heb het idee dat beel en geluid niet gelijk lopen. Is dat optisch bedrog of zou dat inderdaad kunnen? Mijn dochter merkt het niet, maar mij stoort het soms enorm.

391 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 23, 2005 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de discussie gevolgd, maar ik heb geen receiver of versterker aangesloten. Zelfs geen dvd speler. Het is dus puur de TV waar het beeld en geluid niet synchroon loopt. Ik moet het dus maar accepteren. Het schijnt vaker voor te komen met een plasma tv. Erg irritant, ik vraag me af of dat een reden kan zijn de tv terug te doen en of de winkel dat accepteert.

ve
door verwijderd - Jun 24, 2005 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou ook eens op de site van Kieskeurig kunnen kijken. Kies dan bovenaan bij 1. voor reviews en bij 2. voor plasma televisie, typ vervolgens bij 3. het typenummer van de plasma tv (of merk) en druk op de zoekknop rechts. Wellicht dat er meerdere mensen met dit type last van hebben. Freya

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 03:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs in een test van de Consumentenbond gelezen, dat inderdaad zich Uw geval wel vaker voordoet. Wat voor aansluiting heeft U? Kabel/Digitaal? In mijn eigen regio (Casema), heb ik precies Uw zelfde probleem gesignaleerd. '' Men zegt'' dat dit te maken heeft met de transmissie snelheid tussen tv-signaal en Plasma. Had U dit probleem ook met een gewone TV?

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pearly,

Je bent niet de enige die dit probleem heeft. Eén en ander is afhankelijk van hoe de apparatuur is aangesloten. Dit probleem doet zich dan meestal voor wanneer het plasmascherm in combinatie met een versterker of receiver wordt gebruikt. Onderstaand een link met een discussie over dit probleem. Misschien helpt het je wat verder.

beeld/geluid niet synchroon probleem

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Pearly, Wat uw klacht betreft heeft u volkomen gelijk.Bij Plasma techniek is er een kort moment (milliseconde) det beeld en geluid synchroon worden gezet.Alleen in de duurdere modellen is een compensatie aanpassing ingebouwd, o.a Pioneer/Panasonic we praten dan wel over een prijsklasse van ongeveer 4000 Euro. De goedkopere merken o.a L-G ( lucky Gold) 2000 Euro hebben deze voorzieningen niet.Maar het verschil in beluisteren is dermate klein! dat veel consumenten het niet horen of accepteren vanwege het prijsverschil.U kunt dus naar uw leverancier terug gaan met dit verhaal ,succes Fred

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, bedankt voor jullie reaktie's. Ik ben teruggegaan naar de leverancier en een monteur is langsgeweest. Het probleem komt vaak voor bij Plasma tv's en de monteur zei dat het een kwestie van de laatste software programmeren was. Nu had ik al de laatste software dus sta ik op een wachtlijst, met een heleboel anderen. Wanneer Philips de laatste software beschikbaar heeft, wordt het bij mijn TV ook aangepast. Dus er is volgens de monteur een oplosbaar probleem. Gelukkig!

ve
door verwijderd - Jul 1, 2005 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dan in ieder geval iets positiefs. Ik zou wel de vinger aan de pols houden en af en toe eens kontakt zoeken met Philips over de stand van zaken. Achterover zitten wachten op een reaktie van Philips, is mijn ervaring, werkt niet echt. En bedankt voor de terugkoppeling, daar kan een ander ook z'n voordeel mee doen.

suc6, Freya