Re
door Regenton123 Sep 28, 2017 om 20:49
Elektronica & tv

Gister mijn xbox one geruild tegen een ps4. Hij 'liegt' nu dat die het niet doet

Hoi lezer,

Gisteren zag ik een advertentie op marktplaats waarbij ik mijn xbox one kon ruilen tegen een PlayStation 4. Mijn xbox one met 6 games, 2 controllers en zijn ps4 met één controller en 10 spellen.

Ik had de persoon een bericht gestuurd en ik stuurde mijn foto's door en hij de zijne. Hij wilde er 2 games bij, heb ik gedaan en hierop was hij akkoord. Dus een totaal van 8 games. Hij had al de opmerking, 'ik weet je wel te vinden als die het niet doet' gemaakt. Dus ik dacht al, oh jeej. Niet zo één he. Tattoos op zijn profielfoto van whatsapp, dus ik hield mijn hart al vast.

Toen had hij nog een paar verzoeken om een foto te nemen van het serienummer van mijn xbox en nog een FD!? code. Dit heb ik gedaan. Hierna heeft hij mij gebeld of ik zijn nieuwe account al op de xbox wilde zetten omdat hij geen WiFi thuis heeft. Geen probleem, ook gedaan. Moest ook nog een paar games weer installeren om de laatste updates door te voeren, wederom vanwege het gebrek aan WiFi bij de ruiler.

Toen ben ik naar zijn huis gereden rond half 9, heb ik zijn ps4 werkend gezien en hij heeft mijn xbox one werkend gezien. We schudden elkaar de hand en ging ik weer huiswaarts.

Toen werd ik vandaag  ineens gebeld om 19:30. Waarbij ik niks hoorde omdat waarschijnlijk zijn mic kapot is. Maar hij appte me van 'je xbox loopt vast en valt telkens uit en je stelt me teleur'. Dus ik geef aan dat die daar een filmpje van mag maken want dat is mij nog nooit overkomen. -ik wacht nu op het filmpje terwijl ik dit typ-. Ik geef aan van, je hebt je nu bedacht en dat is de enige reden dat je dit ongedaan wil maken. Geeft die als verweer dat die vastloopt en zijn ps4 terug wilt. Ik stel voor om mijn andere xbox dan te geven. Maar hij wilde zijn ps4 terug. Toen dreigde hij nog met aangifte bij de politie. Ik vroeg aan hem, waarom dan?
Ik zei het maar vreemd te vinden. En hij wil nu 10 euro benzinegeld aan me geven al kom ik langs om het terug te ruilen.

Ik ben wel een beetje bang voor deze jongen. Maar ik wil de ps4 gewoon houden. Ik ben ook niet voor niks een uur onderweg geweest om te ruilen.

Maar stel hij gooit nu een emmer water over de xbox. Of hij trekt er wat draden uit. Dan ben ik straks nog de lul ook.

Graag jullie mening alstublieft.

7170 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2017 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verder negeren dat figuur, hij wil u gewoon beduvelen.

ne
door neodutchio - Sep 28, 2017 om 21:33
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Hij heeft de xbox werkend gezien. Hij heeft het kunnen testen en daarna de keuze gemaakt. Verder heeft hij geen rechten. Gewoon negeren dus.

TP
door TPeeters - Sep 29, 2017 om 11:34
31 Antwoorden / Vragen

Als jullie beiden gezien hebben dat alles werkt is dat inderdaad maar vreemd.

As
door Astridk - Sep 29, 2017 om 11:50
1 Antwoorden / Vragen

Gewoon negeren.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2017 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Graag jullie mening alstublieft.

heb ik zijn ps4 werkend gezien en hij heeft mijn xbox one werkend gezien. We schudden elkaar de hand en ging ik weer huiswaarts.

En daarmee is deze zaak afgedaan. Laat je niet intimideren.

pe
door pebk - Sep 29, 2017 om 13:28
581 Antwoorden / 0 Vragen

Politie zal niets doen. Ik kan me wel voorstellen dat iemand liever een PS4 heeft dan een Xbox.

Gewoon negeren. Mocht deze persoon gaan dreigen, mel het bij marktplaats en eventueel de politie.

dokun
door dokun - Sep 29, 2017 om 13:43
152 Antwoorden / 0 Vragen

Koop is gesloten. U hoeft verder niets te doen. Apparaat was werkend toen u elkaar trof.

Als u een echte reden hebt (bv bedreiging) om bang te zijn kunt u gewoon contact opnemen met de politie.

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 29, 2017 om 14:09
641 Antwoorden / 77 Vragen

Helemaal geen zaken doen met zo'n figuur!

ge
door gewicht Sep 30, 2017 om 13:32
170 Antwoorden / 1 Vragen

Vind ik ook. In de 2e zin laat ts al duidelijk van zijn twijfels blijken.   "Bij twijfel niet inhalen"
Nu kan hij een probleem hebben.

audb
door audb - Sep 29, 2017 om 14:17
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Zelfs als partucullier heb je nog 3 maanden garantie en daar maakt deze meneer gebruik van.

Maar aangezien dat je zelf aangeeft dat de xbox 100% goed werkte is het denkelijk iemand die spijt heeft van de ruil en op deze manier zijn PS4 terug wil zien te krijgen.

Wat ik heel vreemd vind is dat hij geen wifi thuis heeft maar wel op marktplaats zijn advertentie kan plaatsen en zelfs foto`s kan bekijken.

Oké dat kan ook via een telefoon maar iemand die tegenwoordig geen internet heeft maar wel een PS4 gaat bij mij er niet in.

Denkelijk heb je te maken met iemand die de boel wilt belazeren door jou een kapote Xbox one in de maag te duwen.

Even een moederbord verwisselen is een uurtje werk.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2017 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Drie maanden garantie? Hoe komt u op het idee?

Cookies
door Cookies Sep 30, 2017 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volslagen nonsens dat 3 maanden verhaaltje.

ma
door malhy2 Sep 30, 2017 om 16:38
309 Antwoorden / 13 Vragen

wel eens van thetering en draagbare hotspot gehoord. Kan hij zo op inloggen met zijn xbox / ps4 en via het datagebruik van zijn telefoon op internet.

do
door don45 Oct 4, 2017 om 20:36
57 Antwoorden / 21 Vragen

garantie 3 maanden??
onzin
bij deze aankoop is gekocht is gekocht.
je koop hier niet in een winkel
geen garantie dus of tot aan de deur.

1paul
door 1paul - Sep 29, 2017 om 14:32
3161 Antwoorden / 0 Vragen

niets van aan trekken...

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 30, 2017 om 13:39
641 Antwoorden / 77 Vragen

Particliere koop, geen garantie. En hij heeft gezien dat het werkt.

Dus waar zit het probleem? Koop/ ruil is gesloten.

En inderdaad, wie zegt dat het binnenwerk niet verwisseld is voor een kapot exemplaar?

Dus niets meer van aantrekken. "De zaak is afgedaan"......

lp
door lpaard1981 - Sep 30, 2017 om 14:16
50 Antwoorden / 1 Vragen

dat 10-tje gaat het niet om. ik zou terug ruilen met iemnad erbij. kan dit niet dan op een neutrale plaats afspreken.
koop zelf ook af en toe via marktplaats en op deze manier is het het veiligst voor bijde partijen.

ge
door george321 - Sep 30, 2017 om 14:21
390 Antwoorden / 1 Vragen

door audb - 29 sep. 2017 om 14:17

Zelfs als partucullier heb je nog 3 maanden garantie en daar maakt deze meneer gebruik van.

Waar haal je dit vandaan, die 3 maanden garantie, waar staat dat? Graag met bewijs.

do
door don45 Oct 6, 2017 om 11:39
57 Antwoorden / 21 Vragen

onzin,   je heb geen garantie bij marktplaats gekocht is gekocht.
de wet voor garantie geld hier niet bij partuclieren verkoop. deze verkoper heeft geen recht van spreken. nogmaals gekocht is gekocht.

mo
door mof - Sep 30, 2017 om 16:15
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet op ingaan verder. Deal is deal. Als hij gaat bedreigen politie inschakelen

Ni
door Nientje1980 - Sep 30, 2017 om 16:32
46 Antwoorden / Vragen

Aangezien deze meneer de spelcomputer werkend heeft gezien heeft hij geen recht op garantie.
Dus net als wat anderen al hebben gezegd, niet op ingaan. En al helemaal niet uw adres geven.

audb
door audb - Oct 2, 2017 om 17:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als hij geen internet heeft hoe zou die het dan gedaan hebben met de PS4 ook die heeft internet nodig om te updaten.

Zelf denk ik eerder dat dexbox hem tegen is gevallen en nu zijn PS4 terug wil hebben (betere beeld)