aw
door awijnveen Oct 27, 2023 om 11:43
Elektronica & tv

Glasvezel

Ik heb al sinds oktober 2022 een nieuw modem in huis voor aansluiting van de glasvezel,
via de KPN,ze maken heel veel reclame om overtegaan naar KPN glasvezel,
maar tot nu toe houden ze ons aan het lijntje,ik heb al heel veel gebeld maar iedere keer hoor ik het zelfde,
we zijn er mee bezig,wat een slechte service?

6402 12 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 27, 2023 om 11:51
5257 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ze kunnen wel reclame maken, maar dat is alleen voor diegene die een glasvezel aansluiting hebben. En daar zegt u niets over.
Hebt u een aansluiting, of had u een aansluiting moeten hebben? Anders kunt u ook geen overeenkomst nemen. Maar wat voor reden is er dat het niet werkt? En waarmee houdt KPN u aan het lijntje?

sira
door sira - Oct 27, 2023 om 11:52
2553 Antwoorden / 24 Vragen
2

Er wordt in heel Nederland glasvezel aangelegd en dat zal niet van de ene op de andere dag klaar zijn.

De eventuele reclame en mailtjes zullen standaard zijn, want KPN gaat niet vooraf uitzoeken of een geadresseerde al is aangesloten. Iedereen die dus klant is van KPN zal een dergelijk berichtt krijgen, ook degenen die nog geen glasvezel hebben.

Waarom neemt u geen contact op met uw gemeente? Misschien weten zij wanneer uw woonplaats in de planning zit. Er moeten namelijk voor de werkzaamheden vergunningen afgegeven worden.

B2
door B22558 - Oct 27, 2023 om 11:54
17 Antwoorden / 2 Vragen
1

Een nieuw modem......maar is er ook al een aansluiting in huis?
Duurt even voordat ze daadwerkelijk beginnen met aanleg en daarna nog even voordat ze in huis zijn.
Ik zou even een bericht op het KPN forum zetten met al je gegens in je profiel,meestal krijg je dan wel een reactie van een KPN medewerker.

vd
door vdlieuw - Oct 27, 2023 om 12:31
219 Antwoorden / 6 Vragen
1

De normale werkwijze is (bij alle providers) dat men een overeenkomst aangaat met de provider. Na wat administratieve rompslomp ontvangt de klant dan het modem, de afstandsbediening, aansluitsnoeren, tv-ontvanger enz. En dan na de installatieprocedure heeft u tv via glasvezel. Maar....u moet natuurlijk wél een glasvezel aansluiting in huis hebben ! Heeft u die niet, dan vraag ik me af hoe u aan het modem e.d. bent gekomen....

gerbera
door gerbera Oct 28, 2023 om 12:11
7475 Antwoorden / 14 Vragen

TS is waarschijnlijk al klant van KPN en had blijkbaar nog een oud type modem welke door KPN is vervangen. En alle nieuwe modems van KPN zijn voorzien een glasvezel aansluiting.

adriaan2
door adriaan2 - Oct 28, 2023 om 13:04
108 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ik heb keurig per post een aanmelding gekregen dat er plannen zijn voor aanleg en wordt, nadat ik toestemming heb gegeven voor de werkzaamheden binnenshuis, dat ik op de hoogte wordt gehouden over de werkzaamheden buiten. Dus gewoon rustig afwachten. Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd.

ti
door tilpend - Oct 28, 2023 om 13:57
146 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op de website https://www.kpnnetwerk.nl/mijn-status/ kan je de status nagaan van wanneer je aangesloten gaat worden.
Vorig jaar stond hier dat ze er mee zouden beginnen, begin dit jaar is er iemand in huis geweest en twee maanden geleden is er in de buurt gegraven om de kabels aan te leggen. Verwacht binnenkort bericht dat ze mijn huis aan gaan sluiten.

ro
door ronny530 - Oct 29, 2023 om 09:10
2900 Antwoorden / 41 Vragen
1

Kan het niet zo zijn dat als u een glasvezel internet abonnement bij Kpn afsluit als tussen oplossing een DSL modem heeft ontvangen want als de glasvezel kabel nog niet gelegd is kunt u ook niet van die aansluiting gebruik maken maar wel middels een bestaande telefoonlijn.
Als er in uw woonwijk nog geen glasvezelkabel is aangelegd kunt u ook geen glasvezel internet abonnement af sluiten omdat Kpn die dienst niet kan leveren en dus ook niet de apparatuur al vast ter beschikking stelt en het abonnement met alle kosten vandien in laat gaan.


gerbera
door gerbera Oct 29, 2023 om 12:59
7475 Antwoorden / 14 Vragen

KPN vervangt geregeld de oudere type modem bij zijn klanten. De nieuwe modem's zijn voorzien van glasvezel aansluiting (rode ingang). Dit wil echter niet zeggen dat er op korte termijn glasvezel wordt aangelegd, ondanks dat ik eerder een nieuw modem had ontvangen kwam glasvezel pas ruim een jaar later in onze buurt.

Av
door AvR21057 - Nov 1, 2023 om 11:44
16 Antwoorden / Vragen
0

Met het lokken van wanneer glasvezel komt en je prijs dan niet verandert is nog zo'n vuil truukje van de KPN. Glasvezel staat hier gepland voor 2025 maar betaal nu al 72 euro voor een 200 verbinding met TV waar je niet mee kan opnemen. Eens een oplichtersbende, altijd een oplichtersbende. Voor alles mag je bij de KPN extra betalen. Opnemen TV 5 euro extra er bovenop OF je moet een tweede decoder afnemen (dat is bij de KPN logisch in kader van energiebesparing) maar waar het ze niet interesseert als het maar extra geld oplevert. Op 8 december in het hier bevrijdingsdag om de KPN te dumpen. 

Het kan voordeliger, zeker met wat ik er nu voor krijgt.   

          

gerbera
door gerbera Nov 8, 2023 om 12:53
7475 Antwoorden / 14 Vragen

zo uw frusstratie kwijt. hoop onzin wat uw schrijf bv al over de 2e decoder

wi
door wim koelewijn - Nov 1, 2023 om 11:54
76 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het enige resultaat van o.a KPN is, negatief weliswaar, is dat heel veel kilometers opengelegde straten daarna miserabel weer zijn dichtgelegd...kilometers struikel-straten zijn het gevolg. . .

Pe
door Pensioen1954 - Nov 1, 2023 om 12:18
21 Antwoorden / Vragen
0

Wat een probleem toch. Beter dat moden alvast, dan andersom

Ca
door CarKoos - Nov 1, 2023 om 17:06
2 Antwoorden / Vragen
0

Je eigen gewoon afmelden , weekje wachten , zodat je nieuwe [ klant ] ben , dan doen ze alles om je binnen te halen.
Bestaande klanten worden stlselmatitig genegeerd.

ti
door tilpend Nov 1, 2023 om 18:03
146 Antwoorden / 0 Vragen

Als er geen glasvezelkabel ligt, maakt het niet uit of je een bestaande of nieuwe klant bent maar je krijgt dan niet op magische wijzen opeens wel glasvezel.

En alle aanbiedingen die ze hebben voor nieuwe klanten, gelden alleen als je de afgelopen 6 maanden geen abonnement hebt gehad dus het enige dat je op deze manier bereikt is dat je een tijd geen internet/tv/telefoon hebt.

gerbera
door gerbera - Nov 8, 2023 om 12:50
7475 Antwoorden / 14 Vragen
0

wat een probleem kan het zijn. Indien u klant van KPN bent d.m.v. de koper lijn komt het voor dat huidige modem aan vervanging toe is. Alle nieuwe modems die KPN uitgeeft zijn reeds geschikt voor glasvezel (rode aansluiting). Dat wil echter niet zeggen dat u deze direct met glasvezel kan gebruiken als er geen kabel in de grond ligt. Normale procedure van KPN is een melding binnen welke periode glasvezel bij u beschikbaar is. U krijgt dan de mogelijkheid deze "gratis" bij u een aansluiting in de woning te krijgen en daarbij het modem en TV e.d. aan te sluiten en te controleren op goede werking o.a. WiFi. Maar zolang er geen kabel in de grond ligt kunt u gewoon op het koperdraadje werken. Logisch dus dat KPN verteld dat ze er mee bezig zijn maar nog niet exact kunnen vertellen wanneer de kabel de grond in gaat. Dus al meldt u zich 10 keer af en wordt u nieuwe klant, het zal er echt niet sneller door gaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
Bertinieus - Oct 16, 2024 om 15:16
Voeding & gezondheid

Mag mijn tandarts mij weigeren als ik mijn tanden bij een specialist behandel

Beste Kassa,

Ik heb een vraag over de rechten van een patiënt bij het kiezen van tandheelkundige zorg.
Ik sta momenteel ingeschreven bij mijn huidige tandarts en heb een plakbrug bij mij voortanden die vervangen moet worden en een gehele restauratie van mijn kiezen.

Voor mijn inschrijving bij deze tandarts had ik al aangegeven dat ik ook gesprekken had lopen bij een ... Lees meer

De
De Adelaar - Oct 16, 2024 om 16:57
Geldzaken & recht
Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

Wielerflits zoekt telefoonnummers van anonieme gebruikers op

De afgelopen dagen heeft de hoofdredacteur van Wielerflits anonieme forumleden gebeld. Dit met betrekking tot reacties onder een nieuwsbericht waarbij de website bekritiseerd werd op slechte journalistiek. De hoofdredacteur licht zijn werkwijze zelf netjes toe:

"(Gebruikers)naam intikken in de zoekmachine. Paar slimme zoektermen en je vindt vaak een adres of 06." Zie hier bijvoorbeeld ... Lees meer

WT
WTH2024 - Oct 14, 2024 om 20:14
Computers & telefonie

Meer mensen problemen met huismerk PrintAbout?

7 jaar lang print ik dagelijks met 2 grootformaat Canon printers met de originele Canon cartridges. In al deze jaren slecht 1 printkop moeten vervangen.

Na een aankoop bij PrintAbout werd ik net als velen telefonisch benaderd of ik het huismerk niet wou proberen.
Ze beloven zelfde kwaliteit en levenslange garantie en dan voor minder geld. Te mooi om waar te zijn? Ja inderdaad! ... Lees meer