Gu
door Guus3 Dec 4, 2019 om 16:29
Elektronica & tv

Glasvezel en Canal Digitaal

E-fiber wil bij ons glasvezel aanleggen. De meeste aanbieders werken samen met het ip tv platform van canal digitaal.
Heeft iemand ervaring met TV via glasvezel van Canal Digitaal? Is de kwaliteit goed en constant?
Als ik overstap zit ik er gelijk voor 1 jaar aan vast.

3704 8 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2019 om 16:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn zwager heeft dit en is erg tevreden. Zowel thuis via glasvezel als op camping met satelliet.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2019 om 21:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb er geen ervaring mee, maar heb het wel laten aanleggen tot in huis want dat was toen gratis. Je hoefde nergens een abonnement op te nemen om dat aanleggen te laten doorgaan. Weet u zeker dat u verplicht bent een of ander abonnement te nemen? Is het niet de indruk die die verkopers proberen te wekken met agressieve en misleidende methodes? Ik zou dat eerst maar eens uitzoeken voordat u ergens intrapt. Ikzelf vind het nog steeds onzin om de hier aangelegde glasvezelverbinding te gebruiken. En als uw huidige verbinding bevalt, waarom zou u dat alles dan gaan veranderen?

Gu
door Guus3 - Dec 4, 2019 om 22:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt alle antwoorden. Als ik overstap dan is dat vrijwillig. Ik heb wel interesse in echt snel internet. Ik zit nu op een koperlijntje.
Mijn reserves zijn de kwaliteit van het TV signaal en al die voorwaarden waarmee ik akkoord mee moet gaan. In mijn geval de voorwaarden van en de provider en canal digitaal, terwijl ik met die laatste geen overeenkomst aan ga. Lijkt een beetje op koppelverkoop.
Dat stuk van ACM past daar ook wel weer in. Mijn vader zaliger zei altijd: bij twijfel niet doen, maar ja snel internet is ook wat.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2019 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dat hele snelle internet dan wel nodig?

aurora1
door aurora1 - Dec 4, 2019 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom wilt u sneller internet? Om af en toe een mailtje te versturen?
Ik zou van zijn leven niet een abonnement bij Canal Digital willen, behalve als niet anders zou kunnen, er niets anders is en/of met een schotel.
Uw vader zaliger had gelijk net zoals mijn vader zaliger die hetzelfde zei: bij twijfel niet doen.
Als dat gedoe met glasvezel er niet bij u was, zou u er niet over peinzen.
Die koper draadjes werken toch prima? Of heeft u steeds geen verbinding en heeft u verzuimd om daarover bij uw provider te klagen? Ik heb de indruk dat u uw oren laat hangen naar de kletspraatjes van die colporteurs. Voor het aanleggen van dat spul hoeft u niet over te stappen naar Canal Digital of welke andere provider ook. Laat u niets wijs maken.

tijger1
door tijger1 - Dec 4, 2019 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk vind ik CD een rampzalig bedrijf, maar vroeger moest je wel als je in het buitenland Nederlandse tv wilde hebben. Maar zodra het kon, heb ik daar mijn abonnement opgezegd.

panter22
door panter22 - Dec 5, 2019 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

Is Canal Digitaal de enige provider voor de glasvezel bij jullie? De glasvezel ligt er nog niet eens.
Tijd genoeg om nog even te wachten. Na de aanleg komen er vast wel meer.
En met glasvezel is je beeld van de tv veel mooier en internet veel sneller.