sa
door sanseveria Jan 9, 2004 om 16:21
Elektronica & tv

Grote prijsverschillen en afdingen

ik wil een home cinema set aanschaffen. heb bij diverse zaken prijsopgave gevraagd. wat mij opvalt is dat er nog veel valt af te dingen.via internet is het goedkoper. waarom zijn de verschillen per winkel zo groot. en hoe ver kun je gaan met afdingen. voorbeeldje: bij de een koop je het zelfde apparaat voor 800 euro en via internet is het goedkoopste 585 euro. ik zat nu op 749 euro met afdingen maar vind dat nog eigenlijk te veel.

597 5 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:26
207 Antwoorden / 4 Vragen

Maak prints van de sites met de aanbiedingen. Laat de eigenaar of filliaalhouder die aanbiedingen zien. Ze zullen niet echt verbaasd zijn. In mijn geval wisten ze al geruime tijd wat de prijzen via internetshops waren en waren vrij snel bereid hun onderste prijs te noemen. Op die wijze heb ik een hele keken met de apparatuur voor bodemprijzen gekocht. Deze lagen gelijk aan het internet (maar dan zelf halen bij de winkel) of waren hooguit 10% duurder (bij bezorging en oude apparaten retour).
Het loont zich dus te onderhandelen!

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:26
504 Antwoorden / 8 Vragen

Internet winkels hebben geen winkelpanden, dus ook geen huur, gas, licht, water, electro etc. Ook hebben ze geen verkopers in dienst, dus geen dure lonen. Misschien alleen ergens een opslag, maar meestal werken ze vanuit huis of een klein goedkoop pandje. Zodoende kan het bij internet winkels goedkoper zijn. Nu is het wel zo dat er goeie en slechte internet winkels zijn en er is nog geen duidelijkheid waar je wel of waar je beter niet iets kan bestellen. Als je het in de winkel aanschaft, kan je het zien en horen, ook kan je, als er wat is, makkelijker terug gaan, maar je betaald wel meer. Dus als de internet winkel betrouwbaar is

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:26
504 Antwoorden / 8 Vragen

ben je gek als je meer betaald..
:-)

pe
door peer_1 - Apr 16, 2004 om 12:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

kijk als je op internet besteld is het niet duur omdat je dan alleen de matiriaals kosten betaalt en niet de kosten voor een verkoper
in somige winkels zijn de verkopers beter en duurder

ak
door akosoft - Apr 16, 2004 om 12:26
5 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn genoeg goede internet aanbieders van elektronica oa. www.diga4u.nl of www.abetterprice.nl waar je de artikelen pas bij het ophalen hoeft te betalen. Kun je eerst controleren en dan pas betalen. Je moet dan natuurlijk nog wel wat kosten maken voor het ophalen maar het loont zich zelfs dan nog!! :)