wilsophie1
door wilsophie1 Feb 19, 2012 om 19:22
Elektronica & tv

Handleiding Bauknecht vaatwasser

Mijn moeder is 86 en heeft regelmatig vragen over haar Bauknecht vaatwasser t.a.v. het bedieningspaneel.
Ik dus zoeken op internet want ze las van alles op behalve over die knopjes boven de deur betr. de programma's het type nummer kon ze ook niet vinden.
Maar internet voorzag alleen maar in een beperkte handleiding van zaken die met het zout, de installatie e.d. te maken maar geen bedieningspaneel handleiding.
Vervolgens las ik dat ik niet de enige was die dat miste.
Is daar meer over bekend.
Vaatwassers van Bauknecht zijn beperkt met hun handleiding zodat de consument bij storingen niets kan doen?
Klopt dat?

8622 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2012 om 19:29
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Als U op Google handleiding Bauknecht vaatwasser intoetst krijgt u heel wat type vaatwassers te zien. Bij het desbetreffende apparaat kunt u uw handleiding downloaden. Misschien herkent u het model dat uw moeder heeft.

wilsophie1
door wilsophie1 - Feb 19, 2012 om 20:01
4 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is helemaal juist, alle handleidingen zijn zo beperkt dat ze van alles melden, maar niets over het bedieningspaneel. Ze zijn op internet allemaal hetzelfde en dat was ook de klacht van vele mensen zoals ik las.
Dank u overigens voor uw snelle reactie.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2012 om 20:14
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, het enige wat ik kan bedenken is dat u ze of belt 070-4454545 of een formulier via hun site invult met uw vraag.

tr
door trappist - Feb 19, 2012 om 20:27
240 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin: wat moet TS met het nummer van de Consumentenbond?
dan is 076-530 64 00 misschien beter op zijn plaats...

gr
door grootvader_1 - Feb 19, 2012 om 20:47
153 Antwoorden / 44 Vragen

Goh, ook ik heb een Bauknecht vaatwasser.
Een eenvoudig model, type GSFS 6440 maar deze heb ik vanaf het begin af aan steeds op 1 (één) stand staan n.l. 70 graden en die On/Of knop op on waardoor ik alleen die kleine knop (zwarte punt / verticale streep in vierkantje) maar hoef in te drukken.
Want waarom moeilijk doen (telkens instellen) als het makkelijk kan. (vaste stand)

Laat haar dus ook haar zorgen niet maken en stel voor haar gewoon 1 programma in waarna ook zij alleen maar op die ene knop hoeft te drukken.
's Avonds voor het naar bed gaan = de volgende morgen schoon en droog.
Dure tabletten is ook niet nodig.
Die van de Dekamarkt of die van de Aldi doen het net zo goed,
(die drie in één).

De oude grijze Vrije Vogel

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2012 om 21:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trappist schreef op zondag 19 feb 2012, 20:27]@tenormin: wat moet TS met het nummer van de Consumentenbond?
dan is 076-530 64 00 misschien beter op zijn plaats...

Oh, Bloody Mary, sorry Wilsophie1, 1000x excuses.

wilsophie1
door wilsophie1 - Feb 19, 2012 om 22:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

Die van mijn moeder is ook niet moeilijk als ik het goed heb begrepen is het type 5019 en dan 49694100 volgens de site van Bauknecht een 12 cijferige productcode en wat u zegt heb ik gedaan, een vast programma ingesteld.
Kijk nu noemt u als drie knopjes.
die van 70 en dan een on/off knop en dan een kleine vierkante knop streep in vierkantje.
Dat begreep ik niet want dan is er een on off knop en een start knop en een programmaknop en het ging mis denk ik omdat ze dacht dat ze met een halve lading ook op die half knop kan drukken en dan zijn er - en + knopjes.
Ook al staat hij vast ingesteld kan er iets mis gaan blijkbaar.
Want ze had het over een knop links voor aan en uit en een knop rechts voor start.
Ik heb de indruk dat hij niet veel afwijkt van uw machine.
Ik wil gewoon een a 4 tje maken waar ik heel beknopt de bediening op zet.
Dat zout en die tabletten weet ze wel en met aansluiting heeft ze niet te maken en dat staat dus in haar gebruiksaanwijzing maar niet de bediening.
Kan het zijn dat ze nog een boekje heeft?

gr
door grootvader_1 - Feb 19, 2012 om 22:34
153 Antwoorden / 44 Vragen

Voor de duidelijkheid......................
De echte aan/uit knop is bij mij een grote dikke knop rechts van de machine.
Die staat altijd op AAN.
Naar links gaande is er een kleine knop waarboven de tekens Zwarte stip en het genoemde verticale streepje in een vierkant op zijn kant, dus met de punten boven/ onder/ links/ rechts.
Daar weer links daarvan een dikke knop waarmee de temperatuur kan worden ingesteld, een temperatuur die bij mij altijd op 70 graden Celsius staat.

Als ik de vaatwasser wil starten dan druk ik op het kleine knopje dat iets rechts van die temperatuur staat.

Is het u nu wat duidelijker?

De Vrije Vogel

wilsophie1
door wilsophie1 - Feb 20, 2012 om 13:19
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank, het is duidelijk, maar kan het zijn dat als die knop rechts op aan staat je niet kunt veranderen van programma?
Want er is dus verschil tussen start en de aan en uitknop.
Die knop die u indrukt om het programma te starten is dat de knop in het vierkantje of is dat de dikke knop.
En nog een vraag zit de display in de bovenrand van de deur?
Is uw machine een 5019 type met nog een 8 tal nummers erachter?