ma
door markus_1 Aug 15, 2007 om 18:32
Elektronica & tv

Heb een samsung decoder + 2 dvd recorders

IK heb een probleem hoe ik een samsung decoder kan aansluiten op 2 dvd recorders met een dvd recorder kom ik er wel uit maar met 2 dvd recorders is het een probleem ik kom ook een scart te kort

ik wil dat de beide dvd recorders van het kastje kan opnemen maar hoe sluit ik ze aan graag voorbeelden ik heb nu 3 scarts van tv naar  samsung decoder 2e scart naar de panasonic harddiskrecorder dus van scart tv naar scart kastje av1 en av2 scart decoder naar de av2 scart panasonic maar hoe sluit ik de av 2 van de philips harddiskrecorder aan op de av 2 want die zijn allebei bezet

Ook heb ik de volgende vraag ik heb strepen en slecht beeld op de analoge zenders maar als ik via mijn decoder kijk is haarscherp maar ik wil de kringen en strepen weg hebben voordat er word gezegd dat ik betere kabels moet gebruiken ik maak gebruik van hele dure vergulde scarts gemiddeld 40 a 50 euro ook de chinch kabels zijn van hoogwaard verguld materiaal maar ik heb strepen op de analoge zenders  is een signaalversterker iets wat kan mij aanbevolen wordenen hoe sluit ik het beste tv aan een decoder met 2 dvd recorders die beide van de decoder de digitale zenders of/en de analoge zenders kan bekeken worden of opgenomen worden.

Ik weet het niet meer wat ik er aan kan doen. en hoe maak je tvloops etc of aan welke apparatuur verbind je de scarts en cinch kabels met de apparatuur tv decoder samsung panasonic hddrecorder en de philips hddrecorder met elkaar.

Alvast bij voorbaat mijn dank Markus

429 5 Rapporteer

ph
door phinder - Aug 15, 2007 om 18:42
433 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry,

maar je verhaal is niet te volgen !

Ik heb het geprobeerd, maar ben halverwege gestopt.
Misschien dat een ander dit wil proberen, maar ik ga hier niet aan beginnen.

Begin eens met RUSTIG uit te leggen wat je situatie is en hoe het allemaal in elkaar zit. Zet eveneens eens wat punten, komma's en hoofdletters en je verhaal is waarschijnlijk wel te vatten. Dan wil ik je wel een advies geven, maar zo begin ik er niet aan.

Niet een populair antwoord waarschijnlijk, maar jammer dan.

Gr. Phinder

labswans
door labswans - Aug 15, 2007 om 18:45
1918 Antwoorden / 10 Vragen

een decoder met twee dvd recorders. U wilt het onmogelijke ! Dit is niet te maken wat u wilt. U kan op een decoder een zender opnemen en met analoge signaal andere zenders bekijken. Zo is de werkwijze.

Slecht beeld op de analoge zenders : kijk goed hoe u de kabel stript. Doe u dit niet goed dan zal het zo blijven. Betere kabels is niet perse nodig.

labswans

ko
door kontakkie - Aug 15, 2007 om 18:55
45 Antwoorden / 2 Vragen

De strepen ed zullen waarschijnlijk invloeden van buitenaf zijn.

Wat voor type coax kabel gebruik je en wat voor antennestekkers.

Is het een huisinstallatie waar meer TV's op aangesloten staan?

poltol
door poltol - Aug 15, 2007 om 19:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Markus,

Wat u wilt kan helemaal niet. Alles wat uit uw decoder komt is hetzelfde signaal. Twee recorders nemen dan altijd hetzelfde op, namelijk het uit sigaal van de decoder. Als u storing heeft op het analoge signaal dan moet u eerst eens alles eraf gooien en vanaf de doos direct analoog naar de TV. Als u dan nog storing heeft dan is er iets mis aan het inkomende analoge signaal. Een versterker kan helpen maar als het inkomende signaal niet best is worden de storingen ook versterkt en dan wordt uw beeld nog beroerder.

succes, Poltol

ma
door markus_1 - Aug 16, 2007 om 17:06
2 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik Profigold vergulde scart aansluiting en vergulde Profigold cinch stekkers en en een vergulde scart splitter