Hebben wij recht op tegemoetkoming van slecht werkende tv van telfort
We hebben tv van telfort sinds een update in september is het heel erg traag.
Houd in dat we minuten moeten wachten tot gids geopend is of menu van terugkijken doorlopen duurt minuten terwijl het voor de update gewoon normaal/goed was.
Hebben we recht op een tegemoetkoming van de afgelopen maanden tot dat het probleem opgelost is ??
En hoe groot zou die tegemoetkoming van moeten zijn? U loopt geen schade.
U kunt wel gewoon de vraag stellen aan Telfort waarom het zo is. Tenzij het aan uw eigen WiFi ligt waardoor er vertraging ontstaat. Dus eerst proberen op te sporen waar het vandaan komt, dan de oorzaak wegenemen en kijken die er verantoordelijk was. Daarna kunt u kijken welke schade u opgelopen hebt en die kunt u dan claimen.
Eerst lag het aan de router en tv ontvanger.
Daarna een paar keer per week het systeem terugzetten naar fabrieksinstellingen en nu blijkt het aan de update te liggen die we hebben gehad in september.
Die maakt het heel traag en zijn ze bezig om het te verhelpen.
Maar nu al vanaf september met veel irritatie tv aan het kijken omdat het onwijs traag werkt
Een TV decoder werkt niet met WiFi .Die wordt met kabel verbonden aan je modem. Een slechte kwaliteit kabel kan wel invloed hebben.De software opnieuw installeren is een optie om het te verbeteren.
Als ze al 4 maanden aan het klooien zijn mag je de overeenkomst Ontbinden....
Mag je weg wegens niet leveren wat ze ooit beloofde.
Ze beloven TV en dat moet goed werken.
Geef ze nog 1 hele week en daarna andere nemen als ze niet dit redelijk snel opgelost hebben.
Ze kunnen een klant verliezen en die komt dan nooit meer terug.
Vervelende is wel dat als we over zouden stappen we ongeveer 15tot 20 euro per maand duurder uit zijn.
Dit is ook flink irritant maar tot de overgang van telfort naar kpn was telfort tv echt dikke prima
KPN hoeft niet, T Mobile en enkele andere zijn er ook nog... even via internetten.nl kijken voor alle aanbieders in jou regio.
@somms, ze leveren gewoon tv dus dat houdt geen stand. Ik vraag me af of het traag of niet werken van een gids reden tot ontbinding kan zijn. 1 klant kwijtraken dief ze echt niets. Tv reclame er tegenaan en tientallen klanten erbij.
Ik heb XS4all en precies hetzelfde. Op het XS4all forum regent het klachten en daar staat:
"In januari zullen alle TV-ontvangers van een update worden voorzien. Hiermee wordt de traagheid weggenomen.
Aangezien Telfort ook van KPN is (net zoals Xs4all) ga ik ervan uit dat dit bericht ook voor Telfort gebruikers is.
Jawel maar ik hou wel van afspraken.
De afspraak die in het contract staat is tv en internet leveren.
Internet is prima tv is hopeloos dus komen ze hun afspraak al vanaf september niet na maar betaal wel de volle pond.
Dus betaal vol bedrag wat niet goed werkt.
Even een paar {Technische} vragen
1 wat voor abbonement heeft u {Glas, Adsl, VDSL?}
2 hoeveel TV ontvangers heeft u
3 Heeft u een Eigen Router?
4 Hang de TV met de Problemen achter de Eigen router?
5 Heeft u Powerlan {draadloze ontvangers die u in het stopcontact stopt}
6 Hangt de TV ontvanger achter een Powerlan adapter
7 Indien u op vraag 5 en 6 Ja heeft geantwoord wat voor Powerlan heeft u
8 is het probleem altijd, of alleen als meerdere mensen op het internet zitten.
-------------------
Nieuwsbericht van Tweakers over de TV ontvanger.
https://tweakers.net/nieuws/175728/kpn-draait-update-decoders-die-tv-gids-sneller-moest-maken-terug.html
Het gaat over tv en niet over internet alles van telfort nieuw gekregen router tv ontvanger.
Maar verbeterd niets.
Hebben geen extra dingen om verbindingen te verbeteren ofzo
Ja, maar TV van telfort maakt gebruik van je eigen netwerk tussen modem en setopbox. Is de setopbox direct op de modem aangesloten? Of zit daar iets tussen?
@mijnnaamishaaz;
Helaas uw vragen hebben totaal niets met het gebruik van het TV menu en de TVgids te maken. Al heeft de TS 12 ontvangers het probleem is ontstaan door een update van het TV systeem van de ontvanger.
Oh ja, bent u niet vergeten te vragen welk merk TV het is en hoe oud deze is.
@Gerbera. Sorry maar juist u zit er totaal naast. De gevraagde informatie is heel relevant. Ts Kan wel zeggen na de update maar meestal weet men niet eens van een update af.
Er zijn veel andere mogelijkheden en die wil @mijnnaamishaasz uitzoeken.
Bijna alle tv gaat tegenwoordig over internet.
@Justmeagain, lees even de rode link van @Mijnnaamishaaz
@Gerbera
Het is wel relevant. Hierbij een Verduidelijking mbt mijn vragen
---------
de TV ontvanger heeft soms een bug dat deze een Router kan zien in een "ander subnet", {dit probleem had ik zelf een paar keer} waardoor de ontvanger niet werkt.
Tevens als de TV achter een "eigen" Router zit is dit een schakel die het signaal kan verstoren waardoor de TV ontvanger trager kan reageren.
want niet alle routers kunnen het signaal decoderen/doorsturen, omdat die het dan als "Ruis" kunnen zien op het netwerk.
--------
Bij Powerlan heb je de meest goedkope adapters {200-250mb/s} KPN/telfort zelf zeggen dat deze niet helemaal geschikt meer zijn voor de huidige ontvangers, en vaak Traag zijn of storen.
----------
Daarnaast Voor het abbonement. {Voorbeeld, ze wonen met 5 man in het huis}
Stel TS heeft maar een 50/5MB/s abbo en 2 ontvangers.
2 Man is TV aan het kijken elk op een apparte TV.
en 2 zijn er aan het Gamen {Fortnite op de laptop/PC}
en de laatste is dan gewoon aan het Internetten.
Hierdoor trek je de lijn dicht, waardoor je niet genoeg bandbreedte hebt voor alle apparaten tegelijk online te hebben.
Hierdoor kan de TV ontvanger dus trager reageren.
---------
Hopelijk is het nu duidelijker.
------------
ik heb ook Telfort/KPN {Goedkoopste abbo met TV 50/5mb/s} en merk vrij weinig over extreem traag reageren van de gids. {max 15 seconden, als ik mijn PC ook aan heb staan}
Als mijn PC uitstaat is het maximaal 10 seconden voor de gids komt.
Ter informatie Ik heb mijn PC op een appart subnet staan, met mijn eigen router {wifi van de Xperiabox is uitgeschakeld}
dan kan het zijn dat de TV ontvanger defect is, of stoort.
Welk model is het eigenlijk?
Want ik weet dat KPN/Telfort 3-4 {6+ als je nog via Coax tv hebt} verschillende modellen nog in gebruik hebben.
Mischien een Tip om te proberen:
de TV ontvanger Resetten.
https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm
Nog ff ter verduidelijking, het gaat niet om de internetverbinding maar om firmware die in de decoder(s) is geplaatst met de update. Deze is de oorzaak van de trage werking van het menu en het bestand om opnames terug te kijken, en dat staat los van de snelheid van de verbinding waarbij het ook nog afhangt van het type decoder.
Zij klagen over de traagheid die is ontstaan nadat de nieuwe firmware in de decoder is geplaatst. Dit wordt onder meer duidelijk op het eigen gebruikersforum van KPN.
Heeft u de tv ontvanger al eens stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart?
Ja die keren zijn helaas niet op 2 handen te tellen
Ik bedoel met tv ontvanger niet de tv zelf maar dat kastje van Telfort.
Ja de keren dat de router en de tv ontvanger terug na fabrieksinstellingen is niet meer op 2 handen te tellen
Het gaat hier om de update waardoor het menu en de TVgids trager is geworden. Ik neem aan dat u niet de gehele tijd met de gids of het menu aan de gang bent. Dat het systeem wat trager is kan hinderlijk zijn maar om daar nu meteen een tegemoetkoming aan te hangen lijkt mij wat veel gevraagd neem aan dat u gewoon TV kunt kijken dus vanwaar die ergenis. En zo u een programma wilt terug zien, ga er ff voor zitten en neem die wachttijd tijdelijk voor lief, KPN is bezig met een oplossing.
Overigens heb ik zelf KPN en ik "vlieg" normaal door het menu en de TVgids. Misschien dan toch nog eens het modem stroomloos maken, ff wachten (1 min) en de boel weer opstarten.
Het werkte tot september gewoon goed en snel.
Als ik menu open kan k wel koffie zetten.
Als k dan terugben kan k redelijk zoeken maar als k naar videoland ga kan k er nog wel een koekje bij halen in tijd kan tv rustig op gang komen en zo gaat t heel heel vaak.
We betalen voor goeie service en we krijgen er niks voor terug dus ik wil een goed product daar heb ik revht op zit nu al vanaf september met ontzettend traag materiaal en verschilt per huishouden heel erg heeft kpn gemeld dus misschien is het bij ons wel erger dan bij jullie
Telfort en goede service, u maakt een grap. U zit niet bij de KPN, XS4ALL of andere service provider. U kiest voor een budget provider.
@justmeagain,
We zien hier diverse topics ook langskomen over KPN en andere providers. Zelf heb ik Online.nl ook een budget provider. Hier wordt ik prima geholpen ook de verbindingen zijn prima en ik betaal €30 minder dan bij Ziggo en heb meer kanalen op de tv.
Wat is minuten? Heb je de stopwatch er bij gehad?
K kan soms koffiezetten tijdens het wachten
Heb je een Arris tv ontvanger? De nieuwste is de VIP 5202
Misschien is het een idee om ze een nieuwe TV-box op te laten sturen.
Ietwat laat ook mijn reactie: u heeft recht op en tegemoetkoming indien u werkelijk schade heeft geleden zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en ik vraag mij af of de hinder die u heeft voldoende is om middels een in gebreke stelling de overeenkomst te doen ontbinden. Zoals ik het begrijp is men bezig met het oplossen van het lastige probleem. Dit is iets dat helaas wel vaker voordoet als er systemen worden opgewaardeerd(geupdate) (enkele maanden geleden hadden wij zelfs te maken een 'update' probleem op deze site waarvan oplossen even lastig leek).
Mijn advies is: toch maar even enkele weken geduld hebben en eventueel deze info nalezen en benutten: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider indien de afwikkeling op zich laat wachten en/of deze info van de ACM: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer