Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 13:18
Elektronica & tv

Hebben wij recht op tegemoetkoming van slecht werkende tv van telfort

We hebben tv van telfort sinds een update in september is het heel erg traag.
Houd in dat we minuten moeten wachten tot gids geopend is of menu van terugkijken doorlopen duurt minuten terwijl het voor de update gewoon normaal/goed was.
Hebben we recht op een tegemoetkoming van de afgelopen maanden tot dat het probleem opgelost is ??

2266 14 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 4, 2021 om 13:24
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe groot zou die tegemoetkoming van moeten zijn? U loopt geen schade.

U kunt wel gewoon de vraag stellen aan Telfort waarom het zo is. Tenzij het aan uw eigen WiFi ligt waardoor er vertraging ontstaat. Dus eerst proberen op te sporen waar het vandaan komt, dan de oorzaak wegenemen en kijken die er verantoordelijk was. Daarna kunt u kijken welke schade u opgelopen hebt en die kunt u dan claimen.

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 13:31
1 Antwoorden / 2 Vragen

Eerst lag het aan de router en tv ontvanger.
Daarna een paar keer per week het systeem terugzetten naar fabrieksinstellingen en nu blijkt het aan de update te liggen die we hebben gehad in september.
Die maakt het heel traag en zijn ze bezig om het te verhelpen.
Maar nu al vanaf september met veel irritatie tv aan het kijken omdat het onwijs traag werkt

john devries
door john devries Jan 5, 2021 om 09:52
219 Antwoorden / Vragen

Een TV decoder werkt niet met WiFi .Die wordt met kabel verbonden aan je modem. Een slechte kwaliteit kabel kan wel invloed hebben.De software opnieuw installeren is een optie om het te verbeteren.

pino123
door pino123 - Jan 4, 2021 om 14:03
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dien een officiele klacht in bij Telfort.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 4, 2021 om 14:09
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze al 4 maanden  aan het klooien zijn   mag je  de overeenkomst Ontbinden....
Mag je weg wegens niet leveren wat ze ooit beloofde.

Ze beloven TV en dat moet goed werken.
Geef ze nog 1 hele week en daarna  andere nemen als ze niet  dit redelijk snel opgelost hebben.

Ze kunnen een klant verliezen en  die komt dan nooit meer terug.

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 14:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

Vervelende is wel dat als we over zouden stappen we ongeveer 15tot 20 euro per maand duurder uit zijn.
Dit is ook flink irritant maar tot de overgang van telfort naar kpn was telfort tv echt dikke prima

pino123
door pino123 Jan 4, 2021 om 14:20
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heb je hier iets aan:

Link

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 4, 2021 om 14:22
1389 Antwoorden / 10 Vragen

KPN hoeft niet,  T Mobile en enkele andere zijn er ook nog...   even  via  internetten.nl kijken voor alle aanbieders in jou  regio.

justmeagain
door justmeagain Jan 5, 2021 om 00:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

@somms, ze leveren gewoon tv dus dat houdt geen stand. Ik vraag me af of het traag of niet werken van een gids reden tot ontbinding kan zijn. 1 klant kwijtraken dief ze echt niets. Tv reclame er tegenaan en tientallen klanten erbij.

Mr
door Mr Bommel - Jan 4, 2021 om 14:13
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb XS4all en precies hetzelfde. Op het XS4all forum regent het klachten en daar staat:

"In januari zullen alle TV-ontvangers van een update worden voorzien. Hiermee wordt de traagheid weggenomen.

Onze excuses voor het ongemak."

Aangezien Telfort ook van KPN is (net zoals Xs4all) ga ik ervan uit dat dit bericht ook voor Telfort gebruikers is.

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 14:16
1 Antwoorden / 2 Vragen

Jawel maar ik hou wel van afspraken.
De afspraak die in het contract staat is tv en internet leveren.
Internet is prima tv is hopeloos dus komen ze hun afspraak al vanaf september niet na maar betaal wel de volle pond.
Dus betaal vol bedrag wat niet goed werkt.

mi
door miennaamishaaz - Jan 4, 2021 om 14:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

Even een paar {Technische} vragen

1 wat voor abbonement heeft u {Glas, Adsl, VDSL?}
2 hoeveel TV ontvangers heeft u
3 Heeft u een Eigen Router?
4 Hang de TV met de Problemen achter de Eigen router?
5 Heeft u Powerlan {draadloze ontvangers die u in het stopcontact stopt}
6 Hangt de TV ontvanger achter een Powerlan adapter
7 Indien u op vraag 5 en 6 Ja heeft geantwoord wat voor Powerlan heeft u
8 is het probleem altijd, of alleen als meerdere mensen op het internet zitten.
Nieuwsbericht van Tweakers over de TV ontvanger.
https://tweakers.net/nieuws/175728/kpn-draait-update-decoders-die-tv-gids-sneller-moest-maken-terug.html

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 14:17
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat over tv en niet over internet alles van telfort nieuw gekregen router tv ontvanger.
Maar verbeterd niets.
Hebben geen extra dingen om verbindingen te verbeteren ofzo

rj
door rjw Jan 4, 2021 om 15:58
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, maar TV van telfort maakt gebruik van je eigen netwerk tussen modem en setopbox. Is de setopbox direct op de modem aangesloten? Of zit daar iets tussen?

gerbera
door gerbera Jan 4, 2021 om 16:01
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@mijnnaamishaaz;
Helaas uw vragen hebben totaal niets met het gebruik van het TV menu en de TVgids te maken.  Al heeft de TS 12 ontvangers het probleem is ontstaan door een update van het TV systeem van de ontvanger.

Oh ja, bent u niet vergeten te vragen welk merk TV het is en hoe oud deze is.

justmeagain
door justmeagain Jan 5, 2021 om 00:11
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Gerbera. Sorry maar juist u zit er totaal naast. De gevraagde informatie is heel relevant. Ts Kan wel zeggen na de update maar meestal weet men niet eens van een update af.
Er zijn veel andere mogelijkheden en die wil @mijnnaamishaasz uitzoeken.
Bijna alle tv gaat tegenwoordig over internet.

gerbera
door gerbera Jan 5, 2021 om 10:27
7367 Antwoorden / 14 Vragen

@Justmeagain, lees even de rode link van @Mijnnaamishaaz

mi
door miennaamishaaz Jan 5, 2021 om 13:28
725 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera

Het is wel relevant. Hierbij een Verduidelijking mbt mijn vragen
de TV ontvanger heeft soms een bug dat deze een Router kan zien in een "ander subnet", {dit probleem had ik zelf een paar keer} waardoor de ontvanger niet werkt.

Tevens als de TV achter een "eigen" Router zit is dit een schakel die het signaal kan verstoren waardoor de TV ontvanger trager kan reageren.
want niet alle routers kunnen het signaal decoderen/doorsturen, omdat die het dan als "Ruis" kunnen zien op het netwerk.
Bij Powerlan heb je de meest goedkope adapters {200-250mb/s} KPN/telfort zelf zeggen dat deze niet helemaal geschikt meer zijn voor de huidige ontvangers, en vaak Traag zijn of storen.
Daarnaast Voor het abbonement. {Voorbeeld, ze wonen met 5 man in het huis}
Stel TS heeft maar een 50/5MB/s abbo en 2 ontvangers.
2 Man is TV aan het kijken elk op een apparte TV.
en 2 zijn er aan het Gamen {Fortnite op de laptop/PC}
en de laatste is dan gewoon aan het Internetten.
Hierdoor trek je de lijn dicht, waardoor je niet genoeg bandbreedte hebt voor alle apparaten tegelijk online te hebben.
Hierdoor kan de TV ontvanger dus trager reageren.
Hopelijk is het nu duidelijker.
ik heb ook Telfort/KPN {Goedkoopste abbo met TV 50/5mb/s} en merk vrij weinig over extreem traag reageren van de gids. {max 15 seconden, als ik mijn PC ook aan heb staan}

Als mijn PC uitstaat is het maximaal 10 seconden voor de gids komt.

Ter informatie Ik heb mijn PC op een appart subnet staan, met mijn eigen router {wifi van de Xperiabox is uitgeschakeld}

mi
door miennaamishaaz Jan 5, 2021 om 13:31
725 Antwoorden / 1 Vragen

@RICK DIJKSTRA

dan kan het zijn dat de TV ontvanger defect is, of stoort.
Welk model is het eigenlijk?
Want ik weet dat KPN/Telfort 3-4 {6+ als je nog via Coax tv hebt} verschillende modellen nog in gebruik hebben.

Mischien een Tip om te proberen:
de TV ontvanger Resetten.
https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

gerbera
door gerbera Jan 5, 2021 om 15:03
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Nog ff ter verduidelijking, het gaat niet om de internetverbinding maar om firmware die in de decoder(s) is geplaatst met de update. Deze is de oorzaak van de trage werking van het menu en het bestand om opnames terug te kijken, en dat staat los van de snelheid van de verbinding waarbij het ook nog afhangt van het type decoder.

Zij klagen over de traagheid die is ontstaan nadat de nieuwe firmware in de decoder is geplaatst. Dit wordt onder meer duidelijk op het eigen gebruikersforum van KPN.

ma
door malty - Jan 4, 2021 om 14:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de tv ontvanger al eens stroomloos gemaakt en opnieuw opgestart?

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 14:21
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja die keren zijn helaas niet op 2 handen te tellen

ma
door malty Jan 4, 2021 om 14:49
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel met tv ontvanger niet de tv zelf maar dat kastje van Telfort.

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 15:16
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ja de keren dat de router en de tv ontvanger terug na fabrieksinstellingen is niet meer op 2 handen te tellen

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2021 om 15:37
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat hier om de update waardoor het menu en de TVgids trager is geworden. Ik neem aan dat u niet de gehele tijd met de gids of het menu aan de gang bent.  Dat het systeem wat trager is kan hinderlijk zijn maar om daar nu meteen een tegemoetkoming aan te hangen lijkt mij wat veel gevraagd neem aan dat u gewoon TV kunt kijken dus vanwaar die ergenis. En zo u een programma wilt terug zien, ga er ff voor zitten en neem die wachttijd tijdelijk voor lief, KPN is bezig met een oplossing.
Overigens heb ik zelf KPN en ik "vlieg" normaal door het menu en de TVgids. Misschien dan toch nog eens het modem stroomloos maken, ff wachten (1 min) en de boel weer opstarten.

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 17:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Het werkte tot september gewoon goed en snel.
Als ik menu open kan k wel koffie zetten.
Als k dan terugben kan k redelijk zoeken maar als k naar videoland ga kan k er nog wel een koekje bij halen in tijd kan tv rustig op gang komen en zo gaat t heel heel vaak.
We betalen voor goeie service en we krijgen er niks voor terug dus ik wil een goed product daar heb ik revht op zit nu al vanaf september met ontzettend traag materiaal en verschilt per huishouden heel erg heeft kpn gemeld dus misschien is het bij ons wel erger dan bij jullie

justmeagain
door justmeagain Jan 5, 2021 om 00:14
623 Antwoorden / 8 Vragen

Telfort en goede service, u maakt een grap. U zit niet bij de KPN, XS4ALL of andere service provider. U kiest voor een budget provider.

pino123
door pino123 Jan 5, 2021 om 09:34
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@justmeagain,

We zien hier diverse topics ook langskomen over KPN en andere providers. Zelf heb ik Online.nl ook een budget provider. Hier wordt ik prima geholpen ook de verbindingen zijn prima en ik betaal €30 minder dan bij Ziggo en heb meer kanalen op de tv.

panter22
door panter22 - Jan 4, 2021 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is minuten? Heb je de stopwatch er bij gehad?

Rick dijkstra
door Rick dijkstra Jan 4, 2021 om 17:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

K kan soms koffiezetten tijdens het wachten

panter22
door panter22 Jan 5, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een Arris tv ontvanger? De nieuwste is de VIP 5202

pino123
door pino123 Jan 5, 2021 om 09:35
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het een idee om ze een nieuwe TV-box op te laten sturen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2021 om 18:06
16861 Antwoorden / 202 Vragen

Ietwat laat ook mijn reactie: u heeft recht op en tegemoetkoming indien u werkelijk schade heeft geleden zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en ik vraag mij af of de hinder die u heeft voldoende is om middels een in gebreke stelling de overeenkomst te doen ontbinden. Zoals ik het begrijp is men bezig met het oplossen van het lastige probleem. Dit is iets dat helaas wel vaker voordoet als er systemen worden opgewaardeerd(geupdate) (enkele maanden geleden hadden wij zelfs te maken een 'update' probleem op deze site waarvan oplossen even lastig leek).

Mijn advies is: toch maar even enkele weken geduld hebben en eventueel deze info nalezen en benutten: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider indien de afwikkeling op zich laat wachten en/of deze info van de ACM: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/een-klacht-over-mijn-telecomaanbieder

rj
door rjw - Jan 5, 2021 om 10:32
3267 Antwoorden / 5 Vragen

KPN heeft aangekondigd om in januari een update voor de problemen met de gids uit te rollen.

ma
door malty - Jan 5, 2021 om 13:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kpn iTV menu update nu beschikbaar.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 5, 2021 om 14:40
2069 Antwoorden / Vragen

U heeft recht op een goed werkend product. Krijgt u dat niet dan heeft u het recht compensatie te eisen. Dat moet u dan wel zelf in gang zetten te beginnen met een schriftelijke klacht en mogelijk moet u ook naar een bevoegde instantie om uw claim te beoordelen en toe te wijzen. Heeft u al nagedacht/berekend hoe groot uw schade is?

mr
door mrmoto - Jan 5, 2021 om 15:26
167 Antwoorden / 4 Vragen

mijn mening is dat er gewoon geleverd wordt en u alleen of ongeduldig bent of geen koffie met een koekje wil gaan halen/zetten in uw keuken ik zie het het zelfde als de stelling voor internet : ik betaal toch voor 50 mb waaom komt er dan maar de helft binnen en u kunt ook nog even wachten op de herstel douwnlaod of als dat ook niet wilt stap dan over naar een andere leverancier als zo velen hier aan u melden

gerbera
door gerbera - Jan 12, 2021 om 21:28
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Vandaag een mail van KPN gehad,

We lossen het op

We hebben de oorzaak gevonden. Alle tv-ontvangers krijgen tussen nu en 20 januari een software update. Deze update zorgt ervoor dat het tv-menu sneller wordt. U hoeft hier niets voor te doen.