al
door alliebaba Mar 24, 2010 om 13:08
Elektronica & tv

Ijsvorming tussen producten

Sinds een tijdje heb ik veel ijsvorming tussen de producten die ik in de vriezer heb zitten. Tussen de friet e.d. zit zo veel ijs dat het spettert in de frituur. Ik heb de vriezer al een keer helemaal ontdooid, maar het zit er zo weer tussen. De koel/vriescombinatie is nu 3 jaar oud en de deur van de vriezer sluit nog steeds goed. Wel heeft de koel/vriescombinatie maar één compressor.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen?

Groet,

21465 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

alliebaba

Vindt ijsvorming plaats in een gesloten verpakking?

ReadAC

ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als de deur veel open gaat, of producten liggen er lang in, of producten die vooraan liggen/in de deurvakken liggen als je zeker weet dat de deur nog goed sluit. Met andere woorden als de producten regelmatig met een "keukentemperatuur" in aanraking komen, dus te "warm" worden, krijg je die ijsvorming.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het ijs ontstaat door het vocht in de lucht.
Als de verpakking goed gesloten is en vacuüm is er niets aan de hand.
Zodra je iets uit het pak haalt komt er lucht met waterdamp in het pak.
Na terugplaatsen in de vriezer ontstaat er ijs.

Dus zoveel mogelijk lucht uit het pak halen, voordat je het terug legt.


ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo

Wat hier boven al vermeld staat, zou ik nog aan toe willen voegen, heeft u de vriezer niet op een te zuinige stand staan,in het vriesvak moet het wel rond de 15 graden onder nul zijn, dat is gemiddeld stand 3.
Zeker als u spullen langer wilt bewaren moet u ze dieper invriezen, daardoor voorkomt u ook extra ijsvorming.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mogelijk kunnen produkten ook in de super onvoldoende ingevroren liggen, dan nog het transporteren van de produkten naar de super en naar huis waar de nodige tijd inzit (dus bloodgesteld aan hogere temperatuur) zal een oorzaak kunnen zijn.

Mvrgrt

ve
door verwijderd - Mar 24, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ijs kristallen ontsaan door temperatuur schommelingen.De minimale bewaartemperatuur in uw thuis diepvries moet -18 zijn.
Transporteurs van diepvriesproducten moeten ook aan deze voorwaarden voldoen.Dus wordt het zeker op -18 aangeleverd bij de super.
Veel koel combies werken met een enkele compressor dus als het koeldeel vaak open gaat zal het vries deel harder gaan vriezen.Zomers zult u dan ook minder last ondervinden omdat de koeler vaker open gaat.

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vriesvak maximale houdbaarheid.

* -6 Graden (1 week)
** -12 Graden (1 maand)
*** -18 Graden (1jaar)

**** Kan lager dan -18 Graden (geschikt om in te vriezen)


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Re
ReeNee - Sep 18, 2024 om 11:57
Huishouden & energie

Klacht over Ista

Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer