Ap
door Apeters92 Apr 12, 2016 om 15:59
Elektronica & tv

Ik wil gebruik maken van ADSL televisie, dit kan niet. Wat nu?

Op mijn nieuwe adres is het niet mogelijk om ADSL-televisie te kijken en glasvezel kan ook niet. Nu ben ik aangewezen op Ziggo maar hier maak ik liever geen gebruik van. Zijn er voor mij nog andere alternatieven?

3757 13 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 12, 2016 om 16:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

* Chromecast en dan via de Uitzending Gemist app (Ned1, 2, 3 kan je dan live kijken)
* Digitenne
* Satelliet

Ma
door Mat Matheij Apr 13, 2016 om 16:33
986 Antwoorden / 3 Vragen

Chrome cast zonder modem. Zal wel blackout zijn. Mvrgr.

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2016 om 16:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Of toch maar Ziggo...

costnix
door costnix Apr 12, 2016 om 17:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij gebrek aan beter :-)

costnix
door costnix - Apr 12, 2016 om 17:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

ADSL televisie is door gebrek aan bandbreedte niet aan te raden. De kwaliteit van uw televisiebeeld wordt (veel) slechter, als iemand gelijktijdig aan het internetten is.

pi
door pieterwolters Apr 12, 2016 om 18:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Valt wel mee. Voor TV (zelfs HD) heb je niet zo heel veel bandbreedte nodig. Mijn buren hebben KPN TV via ADSL en als er leuke voetbalwedstrijden komt het 46 inch scherm naar buiten en dat ziet er prima uit.

tijger1
door tijger1 Apr 12, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets mis met het tv beeld zelfs HD  en ADSL  van KPN bij gelijktijdig internetgebruik.

costnix
door costnix Apr 12, 2016 om 20:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat komt omdat er bij ADSL hevig gebufferd wordt. Als er een doelpunt valt, merk de ADSL gebruiker dit seconden later.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 13, 2016 om 13:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer je een beetje ver van de centrale woonachtig bent, dan vergeet het maar dat TV via adsl ooit fatsoenlijk gaat werken. Laat staan 2x TV kijken, bellen en internetten tegelijk.

Cookies
door Cookies - Apr 12, 2016 om 19:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom wil je geen gebruik maken van Ziggo? Lijkt mij een prima optie als adsl en glasvezel niet voorhanden zijn.

Ka
door Kassafoutje - Apr 12, 2016 om 20:46
19 Antwoorden / Vragen

Je zou je ook eens kunnen bedenken dat Ziggo wel degelijk hele tevreden klanten heeft, net als er vele mensen tevreden zijn over Tele 2, KPN enz enz. Of heb je misschien toch een andere reden?

zoekster1
door zoekster1 - Apr 12, 2016 om 21:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ziggo is niet echt goedkoop, dat zou een reden kunnen zijn. ADSL verbinding bij tele2 is veel goedkoper.

Zelf zit ik ook bij Ziggo, naar tevredenheid overigens. Maar er is wel een prijsverhoging bijna ieder jaar.

holpen
door holpen - Apr 13, 2016 om 01:28
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is vermoedelijk dat u te ver van de wijkcentrale woont, waardoor het dsl-signaal te zwak is om voldoende bandbreedte te kunnen bieden voor een stabiel, storingsvrij tv-signaal. Dit signaal gebruikt namelijk een deel van de bandbreedte. Waarschijnlijk heeft u ook geen supersnelle internetverbinding. DSL-aanbieders bieden dan geen tv-signaal aan.

Er zit dan inderdaad weinig anders op dan een abonnement bij een andere aanbieder aan te gaan. Dat kan een apart tv-abonnement zijn, zoals met een schotel, Digitenne of een Ziggo-tv-abonnement. Of u zegt het adsl-abonnement helemaal op en neemt een tv- en internetabonnement (evt. aangevuld met telefonie) bij Ziggo.

Dat zijn eigenlijk de enige mogelijkheden.

dbeekman
door dbeekman - Apr 13, 2016 om 12:53
12 Antwoorden / 3 Vragen

Je kan ook een abbonement aanvragen via Canal Digitaal, dan krijgt je Sataliet TV van Canal Digitaal en internet + bellen van Online.nl (ja ik weet het) met combinatie korting op het Online.nl abbonement.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 13, 2016 om 13:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Dien een klacht in bij de ACM, dat je maar één provider kunt kiezen. Meld dan ook gelijk eventjes dat Ziggo daarnaast ook nog eens aan illegale koppelverkooppraktijken doet.

Als je gelukt hebt en Ziggo werkt goed, dan is het an sich geen slechte provider, wel veel en veel te duur geworden. Koop wel zelf een hd-recorder, aan die box van hun zou ik niet beginnen en telefonie zou ik extern nemen, ook veel te duur 10 cent per minuut (dat kan 94 tot en met 100 procent goedkoper).

diumenge
door diumenge Apr 13, 2016 om 13:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Koppelverkoop is niet illegaal. Daarbij TS wil geen Ziggo, dus waarom er dan wel over gaan klagen?

akkerdistel
door akkerdistel Apr 13, 2016 om 13:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

1. https://nl.wikipedia.org/wiki/Koppelverkoop#Wetgeving 2. denk daar eerst zelf maar eens rustig over na.

diumenge
door diumenge Apr 13, 2016 om 16:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb ik allang gedaan. Er zijn voldoende alternatieven. Ja, Ziggo doet aan koppelverkoop. Nee, het is niet verboden.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 14, 2016 om 12:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Lezen blijft toch wel een dingetje hè?

diumenge
door diumenge Apr 14, 2016 om 12:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leg het mij eens uit dan. Kennelijk ben je een stuk slimmer dan ik en kan je ook beter lezen.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 14, 2016 om 13:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat sowieso :-). Maar sorry ik ga verder niet happen.

diumenge
door diumenge Apr 14, 2016 om 19:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Logisch. Je kan het niet uitleggen, want je hebt het verkeerd. Geeft verder niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 13, 2016 om 13:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

*knip*

Apetjoek
door Apetjoek Apr 13, 2016 om 16:29
234 Antwoorden / 16 Vragen

Wat is dat *knip*    , hand op de knip of geen knip voor de neus waard of geknipt en geschoren worden of door de flitser geknipt ?

costnix
door costnix Apr 13, 2016 om 16:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat is het wegknippen van iets.

Apetjoek
door Apetjoek Apr 13, 2016 om 18:43
234 Antwoorden / 16 Vragen

en wie kan/mag dan deze handeling verrichten , is dat het zelde als "verwijderd door de vara kassa redactie" of doet dat de persoon achter AKKERDISTEL zelf ?

costnix
door costnix Apr 13, 2016 om 18:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Akkerdistel post gewoon het bericht *knip*
Dit is een hele oude gewoon uit Usenet om aan te geven, dat men het er niet eens is.

Apetjoek
door Apetjoek Apr 14, 2016 om 15:00
234 Antwoorden / 16 Vragen

Oke , weer wat geleerd ,dankjewel

ja
door janf43 - Apr 13, 2016 om 14:35
733 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is duur? Als u een geschikte tv heeft kunt u voor minder dan €20 digitaal een 30-tal zenders ontvangen.

su
door sultan - Apr 13, 2016 om 16:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is er dan mis met Ziggo?? Ben al meer dan 15 jaar bij Ziggo klant (incl.de voorlopers zoals Home etc) en ben nog steeds een tevreden klant.En ja, zo nu en dan gaat ook bij Ziggo de prijs iets omhoog, maar je moet wel de juiste zaken vergelijken. Ook met de mediaboxen Cisco, Humax en nu Horizon (Samsung) ben ik dik tevreden. Maar je moet niet de allergoedkoopste kabeltjes van de Action of zo nemen, want dan gaat je beeldkwaliteit verschrikkelijk hard omlaag.
 En voor zover ik dat kan beoordelen als klant, is de technische ondersteuning van de Helpdesk formidabel.

 Er worden op internet alleen de dingen die verkeerd gaan, -al of niet door toedoen van de provider of de klant die alles zelf kan -, breed uitgemeten. Maar super zelden zal eens iemand melden dat ie wel tevreden is en blij met z'n keuze voor bijv.Ziggo.

Als je dan toch goede info wilt, kijk eens bij o.a. de Consumentenbond of op een andere  neutrale site, maar hobbel niet achter de massa aan.
Ja, wat natuurlijk ook kan, dat is een betalingsachterstand en dan is nog Ziggo,noch KPN of Tele 2 zo coulant dat men dat maar laat lopen. En terecht.
Dit wilde ik even kwijt want ik ben dat negatieve gedoe langzamerhand behoorlijk zat. Enneh..... ik ben geen aandeelhouder van Ziggo, ik werk er niet en ik heb er geen vriendjes of familie werken. Ik ben gewoon een TEVREDEN klant.

Ma
door Mat Matheij - Apr 13, 2016 om 16:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

U zegt dat ADSL/VDSL niet mogelijk zou zijn. Dan heeft U geen telefoonkabel in uw huis liggen of U zit te ver van enige centrale. Toch blijft de vraag waarom U zo tegen Ziggo zou zijn. Er komt via Ziggo enige kabel uw huis binnen. De eind verdeelinrichting van Ziggo daar bent U klaarblijkelijk op aangesloten. Hierin bevindt zich de eindversterker splitter enz. voor de wijk of omgeving. Aan de langste verbinding hangt de dikste kabel.
Coax6 bv. Ziggo levert tegen een lagere prijs totaalpakketten. Wenst U de hoogste snelheid graven ze de grond open. Het probleem is aldus geen probleem. Met ADSL/VDSL is het veel moeilijker aanvaardbare snelheden te bereiken tenzij via glasvezel. En dat is voor slechts weinigen weggelegd. Mvrgr.