eloyflorack
door eloyflorack Nov 7, 2022 om 22:35
Elektronica & tv
Ik word onrechtmatig gebannd van video game, klacht wordt niks mee gedaan

ik heb een spel gekocht van €100 (het betreffende spel is Call Of Duty Mode Warfare II)heb hem zelfs in pre-order gekocht en toen gewoon campain kunnen spelen. Ik heb iets van 3 dagen gespeeld en ben toen een paar dagen afk geweest en toen ik online wou komen bleek dat ik niet kon inloggen want mijn e-mail adres waar mee je moet inloggen was veranderd zonder mijn weten. gelukkig kon ik nog op een andere manier inloggen om weer beheerder te worden van mijn account en heb toen gelijk extra beveiligings maatregelen genomen. maar het kwaad was al geschiet. mijn account is gebannd zonder mijn weten. toen ik contact opnam met battlenet (het platform waar ik het spel had gekocht kon niet helpen om het spel van activision is). activision wilt niet helpen want ze beweren dat er software op me computer staat die de data van het spel corrupt en roepen gelijk dat de zaak gesloten is en er niks mee gedaan gaat worden. alleen bezit ik dit soort software niet en heb ik wel altijd andere spellen van activision voor jaren kunnen spelen zonder problemen. toen ik had gezien dat ik en bann dat andere spelers precies het zelfde probleem hebben als ik.

1698 8 Rapporteer

sw
door swat1500 - Nov 8, 2022 om 00:20
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt wel degelijk wat met je klacht gedaan alleen bevalt de uitkomst je niet. Wat verwacht je nu van dit forum. De enige manier de "ban" ongedaan te maken is procederen in het land waar het hoofdkantoor van Activision is gevestigd.

Ik vermoed dat iemand je account gehached heeft en vervolgens daarmee vanaf een foute computer heeft gespeeld. Jij zal dit scenario moeten gaan aantonen en hopen dat men je geloofd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2022 om 09:48
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie het al gegeven antwoord. Het belangrijke aspect is en bijft dat wie eist moet bewijzen en het aan u is om te bewijzen dat u niets illegaals heeft gedaan.
Zo het mij zou overkomen, ik zou het niet eens meer wensen te spelen en evenmin een ander spel van deze leverancier maar ja, dat is mijn idee..

Mogelijk weet men voor u toch nog een uitweg om toch nadere actie te kunnen nemen: Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 8, 2022 om 12:55
166 Antwoorden / Vragen

Je leest het bericht niet goed. Het gaat niet om het corrupt maken van spel data maar dat je 3rd party programma's hebt draaien die het spel kunnen beinvloedden.

Overigens schijn je niet de enige te zijn: https://www.thegamer.com/call-of-duty-modern-warfare-2-banned-using-rgb-software/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 8, 2022 om 12:55
2042 Antwoorden / Vragen

Je mag het best onrechtmatig noemen maar wie heeft dat vastgesteld?

Tim b
door Tim b - Nov 12, 2022 om 18:31
2 Antwoorden / Vragen

Bekend probleem, internet staat vol met klachten van mensen die onterecht gebanned zijn vanwege waarschijnlijk software voor hardware op de computer. Dit onder Activision's claim dat het software is om fals te spelen, wat het volgens velen niet is.
Bizar dat dit zomaar kan, een volledige ban is sowieso idioot aangezien er ook een single player is, waarbij cheating 0 effect heeft.
Ook lijk je een geautomatiseerd gericht als reactie te hebben gehad, zoals velen online ook vermelden te hebben gehad. Raar want het sluit alle verdere communicatie uit, al worden sommigen wel op later moment unbanned.

me
door meganega - Nov 17, 2022 om 23:30
43 Antwoorden / Vragen

Wie stelt bewijst. Spelletjesbeheerders leveren nooit bewijs aan, en dus krijg je altijd gelijk. Helemaal los van of jij tijdens de koop wel wist van al die huisregeltjes.
Ga terug naar de verkoper en dien een garantieverzoek in, je kunt namelijk geen gebruik maken van de gekochte software.