ar
door aryl Oct 6, 2007 om 20:25
Elektronica & tv

Inbouwboiler

Mijn verwarmingskekel hangt ver van de keuken daardoor verspil ik veel water .Nu wil ik een boiler in mijn aanrechtkastje plaatsen.Mijn vraag is nu ben ik nu veel duurder uit met mijn energie rekening en welke boiler is een aanrader.Anne

5519 16 Rapporteer

deschuimer
door deschuimer - Oct 7, 2007 om 09:28
20 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt een inbouwboiler van 400 watt.Die sluit je aan op de warmwaterleiding van de ketel en klaar is kees.Veel doedkoper als de inbouwboilers van 2000 wat en het scheelt ook in de energie.Scheelt mij p.mnd 7 euro.

bu
door buitenkamp - Oct 7, 2007 om 10:12
49 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

De stroom die een inbouwboiler verbruikt brengt meer kosten met zich mee dan het water wat nog niet warm wordt en de gootsteen in loopt. Dus kiezen voor direct warm water kost wel wat meer aan energiekosten. Stroom is nl veel duurder dan aardgas en wat water.

gr Ron

akkefiet
door akkefiet - Oct 7, 2007 om 11:04
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Helemaal eens met @Buitenkamp

Als u warm water nodig heeft zet dan een gieter onder de kraan zodat de eerste paar liter voor de planten zijn. Of de ketel voor thee of koffie.
En bedenk hoe vaak u eigenlijk warm water nodig heeft in de keuken. Dat kan ook veel besparen.
Zo'n inbouwboiler kost altijd meer,

Vrgr. AF

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 11:08
16894 Antwoorden / 202 Vragen

ja, u bent duurder uit. Niet alleen betreffende de electrakosten maar mogelijk ook nog als u de extraboiler aansluit op de warmwaterleiding hetgeen normaliter het geval is. Immers als u veel warm water nodig heeft is het boilertje zo leeeg en worfdt het boilertje gevuld met warm water, juist al opgewarmd door de grote boiler.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 11:09
16894 Antwoorden / 202 Vragen

ps het hier onderstaande is op basis van eigen ervaring. Wij hadden zo'n boiler en hebben hem maar meestal uitgeschakeld gelaten.

deschuimer
door deschuimer - Oct 7, 2007 om 11:36
20 Antwoorden / 0 Vragen

Als jullie mijn eerste bericht nou eens goed lezen dan zie je dat het gaat over een boiler van 400 watt en niet eentje van 2000 wat.Deze boiler houd het water warmer als van de ketel en gebruikt ook minder.Ook heeft u steeds warmwater want mocht de boiler leeg zijn dan heeft u het gewoon van de ketel.Een boiler van 2000 wat kan i.v.m. de druk niet op de warmwaterleiding van een ketel worden aangesloten.daar zijn tegenwoordig die boilers van 400 watt voor.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 14:59
16894 Antwoorden / 202 Vragen

jammer, maar wel goed gelezen, lees nog eens: het water waarmee de kleine boiler wordt gevuld komt van de grote en is dan ook al verwarmd (geweest).

johanpc
door johanpc - Oct 7, 2007 om 15:15
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas voor deschuimer maar buitenkamp heeft gelijk wij hebben dat ding ook inmiddels uitgeschakeld.

deschuimer
door deschuimer - Oct 7, 2007 om 16:53
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nou nog eenmaal dan.Ik praat hier niet over een boiler van 2000 watt maar over eentje van 400 watt.HET WATER WAT UITERAARD WARM VAN DE KETEL KOMT WORDT HIERMEE WARM GEHOUDEN.De ketel slaat niet meer steeds aan en door isolatie van de boiler slaat hij ook weinig aan.Deze boilers zijn nog niet zo lang in de handel.Had eerst ook een boiler van 2000 wat heb er nu dus eentje van 400 wat en scheelt mij 7 euro p.mnd.Heb gelijk warm water en water wat in de leiding staat wordt bij gebruik ook weer lanzaam opgewarmd door de boiler.Overigens is het water in de boiler heter als van het toestel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 17:03
16894 Antwoorden / 202 Vragen

deschuimer@, dus nog maar een keer, wij hadden ook zo'n ding maar hebben hem overwegend uitgeschakeld gelaten na het ontdekken van de extra kosten. Hoe meet u de door u vermeende bezuiniging?

johanpc
door johanpc - Oct 7, 2007 om 17:19
1379 Antwoorden / 2 Vragen

deschuimer

nog een keer het was een 400 watt boiler die meer energie verbruikte dan de kosten bij niet gebruiken.

pi
door pietvv - Oct 7, 2007 om 17:27
98 Antwoorden / 2 Vragen

Het boilertje in de keuken gebruikt inderdaad nogal wat, maar het is wel fijn om meteen warm water te hebben. Je hebt ook een variant waar kokend water uit komt, waar je meteen thee van kunt zetten. Met kleine kinderen zou ik een beetje voorzichtig zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 18:00
16894 Antwoorden / 202 Vragen

dan is een electrische warmwaterkoker toch voordeliger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2007 om 18:01
16894 Antwoorden / 202 Vragen

voor thee ed uiteraard

freix.
door freix. - Oct 8, 2007 om 17:54
28 Antwoorden / 14 Vragen

de kosten van gebruik van de boiler vallen weg tegen de kosten van weggegooid water. bovendien ben je opberg ruimte (je kastje) kwijt.

bu
door buitenkamp - Oct 14, 2007 om 13:25
49 Antwoorden / 1 Vragen

Of het nu 400 watt of 2000 watt is (naturlijk verbruikt het oude boiler type meer!), bij allebij zijn de kosten van het stroomverbruik hoger dan wat langer wachten op warm water. Dus deschuimer, ik begrijp de energie besparing wel van 2000 watt naar 400 watt. Maar beide brengen hogere kosten met zich mee !

gr Ron