mgvrkn
door mgvrkn Dec 6, 2008 om 20:33
Elektronica & tv

Inbraakbeveiliging

Hallo,

Ik heb al enige tijd een electronisch alarmsysteem maar nog niet aangeloten omdat ik hier iets van mis n.l.de infrarood-melder.Deze moet op een klemmenblok aangesloten worden met 2 draadjes waar ook verschillende andere componenten zijn aangesloten zoals een flits-licht,luidspreker of sirene,magneet-contacten.Nu is mijn vraag wat voor infrarood-melder moet ik hiervoor aanschaffen.Deze IRmelder moet toch alleen maar die 2 draadjes kortsluiten of heb ik het mis en moet er een bepaalde spanning op komen bij beweging?

Mvg  mgvrkn

386 14 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Dec 7, 2008 om 09:30
2308 Antwoorden / 28 Vragen

vreemde aansluiting bij een goed systeem zit er altijd ook nog een sabotagelijn in. dus kijk in de techn gegevens wat het moet zijn of ga naar de leverancier.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 7, 2008 om 11:13
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo Grindweg,

Dit systeem is misschien wel 15 jr. oud maar werkt nog goed.Technische gegevens zijn niet meer te achterhalen want importeur of fabrikant (Kirchner) zijn niet meer te vinden.Zelf dacht ik, misschien heeft er iemand wel een tip voor een andere IR melder.Als ik nu precies weet hoe hij schakeld over die 2 aansluitingen kan ik dit met een andere IR melder wel regelen?

Gr.  mgvrkn

grindweg
door grindweg - Dec 7, 2008 om 15:00
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hij schakelt niet hij geeft een puls

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 7, 2008 om 16:48
184 Antwoorden / 61 Vragen

daar was ik inmiddels ook al achter maar hoe groot is deze puls dan en is het een gelijkspanning of is deze spanning maar even?

Gr.  mgvrkn

grindweg
door grindweg - Dec 7, 2008 om 16:52
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een puls is een korte stoot. gelijkstr. altijd bij alarm app. er zit als het goed is ook een accu id de regel kast

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 7, 2008 om 17:09
184 Antwoorden / 61 Vragen

Er zit inderdaad een accu bij maar deze dient als noodstroomvoorziening bij uitval van de netspanning maar niet voor de IR melder, die moet dan gevoed worden door een externe spanning dacht ik.Deze is misschien in de IR melder ingebouwd?

grindweg
door grindweg - Dec 8, 2008 om 12:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

deze is voor het gehele systeem. staat er noog een type en merk bij ??

grindweg
door grindweg - Dec 8, 2008 om 12:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ps u praat over melder zit er dan niets bij. anders kun je voor weinig een kompleet set kopen bij de karwei en draadloos met telefoon melder.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 8, 2008 om 21:14
184 Antwoorden / 61 Vragen

er zit verder niets meer bij .ik heb dus een centrale, een zwaailicht,magneetcontacten,luidspreker maar geen IR melder/detector.en u zegt voor weinig heb je een draadloos maar vanaf €100 vind ik niet weinig en ik heb er een maar niet compleet en hiervoor zoek ik een eenvoudige oplossing maar die is er waarsch. niet.

grindweg
door grindweg - Dec 8, 2008 om 22:52
2308 Antwoorden / 28 Vragen

dat klopt. als je al een sensor kan vinden kost die los ook genoeg

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 9, 2008 om 20:50
184 Antwoorden / 61 Vragen

Ik heb nog een oude IR detector liggen van een lamp.Ik denk dat ik deze maar sloop en dan ergens een signaal van 12v oppikt als dit geschakeld wordt door de IR melder en dit verbinden met de aansluiting in het alarmsysteem en kijken of dit werkt.                 Tot zover bedankt voor uw reacties.

Gr  mgvrkn

grindweg
door grindweg - Dec 9, 2008 om 21:46
2308 Antwoorden / 28 Vragen

let op het kan ook op 9 v werken via een spannings stabilisator.

lo
door lowprofile - Mar 5, 2009 om 13:47
1 Antwoorden / 2 Vragen

een profecionele PIR (passief infrarood) zou een vanaf adviesprijs moeten hebben van ongeveer 25 euro. ik weet dit omdat ik bij een beveiligingsgroothandel werk. dan heb je 2 aders voor 12 Volt voeding en 2 aders voor  het meld kontakt. door een weerstand voor en over dat contact te zetten in de huidige installaties ziet het systeem het verschil tussen een alarm en een sabotage. vroeger was dit uitsluitend een contact en was er dus geen onderscheid.

mgvrkn
door mgvrkn - Mar 6, 2009 om 18:34
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo,

Leuk dat u toch nog even reageert,maar ik ben er al uit.Ik heb het gedaan zoals ik al suggereerde in mijn vorige reactie met een oude IR detector en het werkt perfect.Dank voor uw reactie.

Gr. mgvrkn