Kan DELTA zomaar de prijs voor internet verhogen?
Ik heb in september een contract afgesloten bij DELTA voor internet en tv. De aanbieding (zoals in de advertentie, maar ook in de bevestigingsmail) was "1 gig internet + tv eerste 12 maanden voor €45" daarna €62,50. Nu wordt een tariefwijziging voor het internetdeel van het contract aangekondigd van €50,- naar €52,50.
Ik heb de algemene voorwaarden bestudeerd. Daarin staat alleen iets over prijsindexatie op 1 juni:
Als u een contract heeft met die getallen qua euro's, dan mag het niet gedurende de looptijd contract, behalve btw en belasting veranderingen.
Ik kan de verschillende bedragen die u noemt niet op elkaar leggen maar in uw overeenkomst staat gegarandeerd dat ze de afgesproken tarieven mogen indexeren. U moet verder niets maar wellicht wilt u wat?
Op basis van hetgeen u noemt m..b.t. de voiorwaardenb lijjt het mij (ook) oop eenzijdige aanpassing. En dat betekent in feite dat men in gebreke is.
Mijn advies is om dit https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en u kunt daarnaast ook dit benutten: (zie) https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/
Qua wetgfeving geldt dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en u kunt dan wel bveginnen met meer de vorm van een klacht met verwijzing naar het eenzijdig niet nakomen van de overeenkomst. Aaangetekend verzenden kost u ca. € 10,00 en dat kunt u ook terugvorderen.
Hallo Yorickhaan ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Een aanbieder mag tarieven altijd veranderen. En de klant mag dan het contract beeindigen (m.u.v. natuurlijk de prijsstijging als gevolg van indexatie per 1 juni).
Maar wat stond er precies in de communicatie waarin ze de prijsverhoging aankondigde?
Je hebt toch een jaarcontract voor een vaste prijs per maand. Daarna betaal je de normale prijs per maand.
Dat is nu €62,50 en wordt €65 per maand.
Heb je dit bericht misschien gelezen?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/de-toon-is-gezet-opnieuw-forse-prijsverhoging-tv-en-internet/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer