Kan DELTA zomaar de prijs voor internet verhogen?
Ik heb in september een contract afgesloten bij DELTA voor internet en tv. De aanbieding (zoals in de advertentie, maar ook in de bevestigingsmail) was "1 gig internet + tv eerste 12 maanden voor €45" daarna €62,50. Nu wordt een tariefwijziging voor het internetdeel van het contract aangekondigd van €50,- naar €52,50.
Ik heb de algemene voorwaarden bestudeerd. Daarin staat alleen iets over prijsindexatie op 1 juni:
Als u een contract heeft met die getallen qua euro's, dan mag het niet gedurende de looptijd contract, behalve btw en belasting veranderingen.
Ik kan de verschillende bedragen die u noemt niet op elkaar leggen maar in uw overeenkomst staat gegarandeerd dat ze de afgesproken tarieven mogen indexeren. U moet verder niets maar wellicht wilt u wat?
Op basis van hetgeen u noemt m..b.t. de voiorwaardenb lijjt het mij (ook) oop eenzijdige aanpassing. En dat betekent in feite dat men in gebreke is.
Mijn advies is om dit https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en u kunt daarnaast ook dit benutten: (zie) https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/
Qua wetgfeving geldt dit: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze te benutten: voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en u kunt dan wel bveginnen met meer de vorm van een klacht met verwijzing naar het eenzijdig niet nakomen van de overeenkomst. Aaangetekend verzenden kost u ca. € 10,00 en dat kunt u ook terugvorderen.
Hallo Yorickhaan ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/aanbieder-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Een aanbieder mag tarieven altijd veranderen. En de klant mag dan het contract beeindigen (m.u.v. natuurlijk de prijsstijging als gevolg van indexatie per 1 juni).
Maar wat stond er precies in de communicatie waarin ze de prijsverhoging aankondigde?
Je hebt toch een jaarcontract voor een vaste prijs per maand. Daarna betaal je de normale prijs per maand.
Dat is nu €62,50 en wordt €65 per maand.
Heb je dit bericht misschien gelezen?
https://www.totaaltv.nl/nieuws/de-toon-is-gezet-opnieuw-forse-prijsverhoging-tv-en-internet/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer