ed
door edwardino Aug 4, 2011 om 01:19
Elektronica & tv

Kan niet opnemen met dvd recorder

wie wil/kan mij helpen?
ik heb een ander tv toestel gekocht met de mogelijkheid de kaart van digitenne achter in het toestel te steken met een module i.p.v. de gebruikelijke decoder. Hoe ik mijn
dvd-recorder ook aansluit ik kan niet opnemen. Dat kon wel met de decoder en mijn andere tv. Wat kan de oorzaak zijn. De winkel waar ik mijn tv gekocht heb heeft allerlei tekeningen gemaakt hoe de recorder aan te sluiten. De laatste keer dat ik het gevraagd heb kwam men tot de conclusie dat het waarschijnlijk komt omdat er geen mogelijk is om een "lus" te maken. Betekent dit dat je nooit opnamen met een recorder kan maken als je alleen een dvb-t tuner hebt en geen decoder [meer] hebt om de lus te maken? Weet u DE oplossing? B.v.dank.
M.vr. groet Edwardino

2025 8 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 4, 2011 om 16:33
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als u uw eigen recorder wilt blijven gebruiken, zult u een decoder moeten gebruiken om een programma op te kunnen nemen, en dan nog kunt u alleen dat programma opnemen wat u kijkt.

Of u zult een decoder met twee turners met een ingebouwde harde schijf kunnen kopen, dan kunt u een programma kijken en het andere opnemen maar dan spreek je al gouw over 250,- euro aan onkosten.

Succes er mee.

snah
door snah - Aug 4, 2011 om 17:28
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op donderdag 4 aug 2011, 16:33]Hallo

Als u uw eigen recorder wilt blijven gebruiken, zult u een decoder moeten gebruiken om een programma op te kunnen nemen, en dan nog kunt u alleen dat programma opnemen wat u kijkt.

Of u zult een decoder met twee turners met een ingebouwde harde schijf kunnen kopen, dan kunt u een programma kijken en het andere opnemen maar dan spreek je al gouw over 250,- euro aan onkosten.

Succes er mee.

Dit is dacht ik niet helemaal juist daar TS een tv heeft gekocht met ingebouwde decoder . En hij heeft nog een decoder en een recorder

Dus dan kan hij toch opnemen zonder naar die zender te kijken

dobby
door dobby - Aug 4, 2011 om 18:05
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 4 aug 2011, 17:28][quote=wolfenjong schreef op donderdag 4 aug 2011, 16:33]Of u zult een decoder met twee turners met een ingebouwde harde schijf kunnen kopen, dan kunt u een programma kijken en het andere opnemen maar dan spreek je al gouw over 250,- euro aan onkosten.

Succes er mee.

Dit is dacht ik niet helemaal juist daar TS een tv heeft gekocht met ingebouwde decoder . En hij heeft nog een decoder en een recorder

Dus dan kan hij toch opnemen zonder naar die zender te kijken

Mits je wel een tweede smartcard hebt.. en of het gebuiksgemak van een losse recorder met een losse decoder (die je normaliter niet gebruikt om te kijken) nu zo hoog is... Maar dat is zo te zien wel de enige oplossing zonder verdere investeringen...

ro
door ron530 - Aug 4, 2011 om 18:09
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De module waar het hier om gaat is waarschijnlijk een CI+(cam) module, opnemen is dan niet meer mogelijk. De module is geschikt voor één toestel en omdat de kaart deel uit maakt van de module zul je om op te kunnen nemen een tweede kaart aan moeten schaffen. Digitenne zal best wel een tweede toestel korting kennen die tegen een lager tarief wordt aangeboden. De goedkoopte oplossing is teruggaan naar de oude situatie maar dan mis wel het gemak die de module biedt.

du
door dullink - Aug 4, 2011 om 18:34
28 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens in de handleiding en/of loop eens door de menu's van de TV. Het kan zijn dat ergens een optie is om het beeld naar buiten te sturen via de SCART aansluiting.
Dat betekend dan wel dat je alleen kunt opnemen wat er op dat moment op de TV te zien is.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 4, 2011 om 19:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb dus ook een module in mijn TV maar daar ook nog apart een hd decoder en die is aan gesloten op mijn DVD recorder met een tweede smartcard. En dusheb ik nu 2 tuners in gebruik.

ed
door edwardino - Aug 4, 2011 om 23:52
22 Antwoorden / 5 Vragen

edwardino

Allen die gereageerd hebben hartelijk dank. Ik kon niet eerder reageren omdat ik de hele dag afwezig was. Sorry daarvoor.
Ik begrijp dat met de huidige aanwezige situatie opnemen niet mogelijk is. Wel vreemd dat daar op geen enkele manier door de fabriekanten aan gedacht is.
Ik heb heb er ook nooit aan gedacht dat dit probleem zich zou voor doen en ik mag toch aan nemen dat ik niet de enigste ben die een recorder heeft. Maar nogmaals bedankt!
Ik ga bekijken hoe ik dit ga oplossen met medeneming van jullie suggesties.
Met vriendelijke groet, Edwardino

ro
door ron530 - Aug 5, 2011 om 15:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Edwardino, Je moet de cam module zien als een toevoeging op het digitaal/HD tv kijken. Het gemak is dat je geen aparte kabel meer nodig hebt en de gewone afstandbediening kunt gebruiken, tv kijken zoals het vroeger ook was maar dan digitaal. Voor de recorder heb je dan wel weer een nieuwe smartcard nodig, even op digitenne gekeken is 4 euro extra per maand. Ben je voor 13 euro per maand van alle gemakken voorzien.

Succes.