Rossia
door Rossia Dec 7, 2021 om 23:46
Elektronica & tv

Kan zelf gebrande DVD niet afspelen op LG DVD speler hoe kan dat?

Ik heb een oude vakantie DVD die ik zelf gebrand heb toen der tijd deze kan ik zelf op mijn TV en DVD speler bekijken maar bij vrienden van mij (hebben een oud model LG DVD speler en een mooie grote Samsung TV waar de DVD alleen het geluid laat horen maar geen beelden weer geeft!  Hoe kan dit nu? Is daar iets aan te doen? Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. alvast mijn dank. Rosia.

8183 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 8, 2021 om 00:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Is de dvd wel gefinalised? Als niet, dan doet hij het nooit.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 8, 2021 om 10:02
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, dit niet gelezen: 'deze kan ik zelf op mijn TV en DVD speler bekijken'? -:)

pe
door pebk Dec 8, 2021 om 11:15
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zegt niets, Kreeft. De ene speler is de ander niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 8, 2021 om 14:59
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@MAHADMA, ik had zelf niet helemaal goerd gelezen dus excuses.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 8, 2021 om 02:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Rossia,

Is het een idee om het filmpje via je computer op je smartphone te zetten en dan naar de vrienden te sturen via WhatsApp?

pe
door pebk Dec 8, 2021 om 11:17
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is een slecht idee, naar mijn onbecheiden mening.Het is vooral niet praktisch.

Het filmpje moet daarvoor geconverteerd worden en daarna heb je er geen controle over waar het allemaal terecht komt. Boverndien moeten de vrienden het dan op een klein schermpje kijken, terwijl er een grote TV staat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 8, 2021 om 12:03
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte PEBK,

Men kan ook het filmpje "casten /streamen" naar de tv.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Dec 8, 2021 om 06:15
98 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer de DVD eens in een andere DVD speler. Update de firmware.stream vanaf de computer naar de televisie.
voor de laatste firmware ga naar lg.com

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 8, 2021 om 10:01
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ik herken uw probleem in die zin dat het heel af en toe gebeurt het ook bij mij dat oude zelfgebrande CD's of haperen of helemaal niet afspeelbaar blijken.

Tot nu toe heb ik dat weten op te lossen door de inhoud van een dergelijke CD  opnieuw te branden dus eerst te kopiëren in een bestand. Hoewel ik die ervaring niet met DVD heb lijkt mij eenzelfde oplossing ook mogelijk MAAR het kan uiteraard ook aan de DVD speler van uw vrienden liggen omdat u het wel kunt afspelen.Zo uw laptop geen ingebouwde DVD  speler/brander meer heeft, extere apparaten (via USB) zijn niet duur. Hoewel ik die ervaring niet met DVD heb lijkt mij eenzelfde oplossing ook mogelijk MAAR het kan uiteraard ook aan de DVD speler van uw vrienden liggen omdat u het wel kunt afspelen.

sira
door sira - Dec 8, 2021 om 10:10
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Als je op internet (Hoe)DVD finaliseren intypt, kom je verschillende forums tegen die dat uitleggen. Het schijnt alleen bij Nero een probleem te zijn.
Misschien een optie om de DVD te kopiëren op je PC en opnieuw te branden op een DVD met een ander programma dan Nero.

Ja
door JannieBoe - Dec 8, 2021 om 11:05
124 Antwoorden / Vragen

Hallo, als 'toen der tijd' al flink wat jaartjes geleden is dan zou het bitrot kunnen zijn in de DVD. Beschrijfbare media hebben niet het eeuwige leven en gaan minder lang mee dan origineel geperste dvd's.
Zoals hierboven ook al aangegeven, opnieuw branden op een verse DVD en dan zijn de problemen vermoedelijk voorbij.
Of, iets ingewikkelder, de DVD rippen naar een video bestand als bijv. Mp4, dat u op een USB stick mee kunt nemen naar uw vrienden.
Succes.

pe
door pebk - Dec 8, 2021 om 11:59
581 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het met sommige apparaten bijna niet goed te krijgen. Wel vreemd dat het geluid het wel doet. De ene DVD speler is de andere niet. Sommige kunnen van de zelfgebrande DVD's alleen +R afspelen, sommige alleen -R. Soms moet hij gefinalised zijn, soms niet. Mijn oude playstation speelt bijna alles, terwijl de Sony BluRay/DVD/CD speler er naast bijna niets wil afspelen.

Alleen spelen ze dan meestal helemaal niets af als ze het neit aankunnen, niet alleen de audio. Bij DVD zit zowel het video als de audio in hetzelfde bestand (als separate stroom, dat dan weer wel). Het lijkt er op dat de oude DVD speler een probleem heeft.

Alternatieven, de een wat beter/praktischer dan de ander zouden kunnen helpen. Misschien kan men een andere DVD speler proberen, desnoods vanaf een laptop of computer streamen of direct met HDMI.

ma
door malty - Dec 8, 2021 om 12:06
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor extensie heeft de vakantiefilm op de DVD?
Mogelijk dat de oude LG speler van die vrienden het bestand niet ondersteund.

U zou de vakantiefilm naar een usb stick kunnen kopiëren en deze in die mooie grote (moderne) Samsung TV kunnen steken en zien of de film dan wel afgespeeld wordt.

reivi20
door reivi20 - Dec 8, 2021 om 12:59
15 Antwoorden / Vragen

Kan zijn dat de dvd te oud is betreft firmware.
Het beste zou zijn de dvd opnieuw te rippen, kopiëren,, met een brandprogramma.
En op een recente nieuwe dvd te branden.
Dan zal ie het wellicht gewoon weer doen op een willekeurige dvd speler.

mo
door mof - Dec 8, 2021 om 13:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

vroeger waren DVD's met filesystem ISO9660 gebrand. TEgenwoordig eigenlijk alleen nog maar met UDF filesystem. DAt maakt mogelijk dat bijvoorbeeld langere bestandsnamen etc gebrand kunnen worden. Het kan zijn dat
de elektronica bij uw vrienden het systeem waarmee u heeft gebranb niet kan herkennen.

OVerigens: er bestaan ook DVD+ en DVD- onderscheiden tussen DVDs .... Vroeger moest je goed opletten wat je eigen brander en lezer kon schrijven en lezen. Dus oudere apparaten kunnen gewoon standaard niet alle dvd s lezen ...

Tinus7
door Tinus7 - Dec 8, 2021 om 13:32
3 Antwoorden / Vragen

Het heeft gewoon te maken met de dvd speler
De Sony leest bv beter de gebrande dvd's dan de Philips dit is de ervaring die ik zelf heb mee gemaakt

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2021 om 14:26
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wat mij regelmatig lukt is een copie te maken, of indien de film nog op de PC staat,  deze op een lagere snelheid te branden. Gebruik dan vaak de laagste brandersnelheid, duurd ff wat langer maar wil wel eens helpen. Bij hoge brandersnelheid klopt het, uit ervaring, dat dan vaak alleen het geluid hoorbaar is. Het probleem onstaat vaak als gebruikt gemaakt wordt van de branderoptie van het filmprogramma zelf.

de
door deja46 - Dec 8, 2021 om 23:28
8 Antwoorden / 6 Vragen

De vraagsteller stelt duidelijk dat de betreffende DVD wel op zijn eigen DVD speler afspeelt. Dus het branden op die DVD is gefinaliseerd. Verder is het handig om te weten hoe de DVD destijds is gebrand. Met welk programma en in welke beeldkwaliteit. Overigens kan die mooie grote Samsung TV van vrienden nooit hoge kwaliteit beelden geven, want een gewone DVD kan geen HD beelden reproduceren. Met een Bluray schijf kan dat wel. Maar daar moet je dan weer een geschikte speler voor hebben. Veel beter is de film op een usb stick te zetten en die op de Samsung TV af te spelen.