henson
door henson Mar 16, 2008 om 12:48
Elektronica & tv

Kassa's verlenging: graag die onder & bovenbalk weg.

Hallo,

Hier een vraagje voor de makers van Kassa: de live-uitzendingen in de verlenging van Kassa worden voorzien van onder- en bovenbalken. Bij sommige programma's op Consumenten TV heb ik er geen last van en bij andere wel. De balken worden dus niet veroorzaakt door de instelling van mijn TV (anders zou ik immers altijd last hebben van die balken) maar door het formaat van de TV-uitzending.

Is er een reden om het Kassa-verlengingsprogramma uit te zenden in dit formaat of kan het ook gewoon beeldvullend (breedbeeld) worden uitgezonden?

Groet,

Henson

269 7 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 16, 2008 om 13:18
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dubbelklik een keer op het bewegende beeld. Bij mij heb ik dan het beeld volledig gevuld met het plaatje.

Hardware ERror MAN.

henson
door henson - Mar 16, 2008 om 13:19
338 Antwoorden / 36 Vragen

Dubbelklikken met de afstandsbediening? Is toch geen muis.

henson
door henson - Mar 16, 2008 om 13:23
338 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd, ik geef alleen reactie op je antwoord en dit wordt direct als beste antwoord gemerkt? Ook al foutje op de site?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 16, 2008 om 17:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Henson,

Sorry, mijn fout: Even niet gezien dat het om TV ging. Stond er nota bene met capitals! Ik kijk naar de verlenging altijd op m'n laptop in de woonkamer, direct achter Kassa 1 aan.

De makers van Kassa reageren niet via vraag en antwoord. Als je een bericht voor hen hebt, doe dat dan via de linker kolom > CONTACT.

Als je TV kijkt via een decoder, kan het zijn dat in de decoder het formaat niet goed ingesteld staat. Bij DVB-T en DVB-S kan dat, plus op de TV zelf. Met DVB-C heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat het daar net zo gaat.

Dat van die punten: Het programma kun je zo aanpassen dat je bij het eerste antwoord ook het beste hebt. Dat levert een bult punten op, joh. Dat zie je wel bij mij. Terwijl ik zomaar wat ik de richting klets....

Het rode veld reactie en het rode veld beste antwoord zitten dicht naast elkaar. Je bent niet de niet de eerste en ook niet de laatste die zich daarmee vergist. Of denk je dat vergissen uitgesloten is?

Bij de volgende vraag kun je het zelf waarnemen.

Hardware ERror MAN. (alsof het me hier om de punten zou gaan...)

henson
door henson - Mar 16, 2008 om 20:14
338 Antwoorden / 36 Vragen

@hrdwerrorman,

Bedankt voor je reacties, maar zoals ik al eerder vertelde verander ik niets aan de instellingen van de kabelsettopbox of tv. Alle instellingen blijven gelijk en toch is Kassa 1 in breedbeeld en Kassa 2 (De Verlenging dus) in 4 : 3 waardoor er bij mijn tv, bij de verlenging, balken onder en boven in beeld zijn.

 Dit terwijl andere uitzendingen (ook die van de Vara) wel in breedbeeld op Consumenten tv  (kanaal 321) zijn te zien (wederom zonder wijziging der instellingen mijnerzijds).

 Mijn vraag was dus waarom doet Kassa dit? Zit je eerst lekker beeldvullend te kijken halverwege moeten er ineens balken bij komen. Doet men dit opzettelijk (kostenbesparing?) of is daar een reden voor. Indien mogelijk dan graag gewoon in breedbeeld blijven draaien, kijkt gewoon lekkerder.

Groet, Henson

P.S. Weet ook wel dat hier niet zozeer om de punten gaat; toch is het een leuk gegeven.  En nee, heb niks anders aangeklikt dan "reactie geven" op je antwoord.

morrigan
door morrigan - Mar 16, 2008 om 21:48
87 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken het probleem. Kijk ik naar Kassa op Nederland 1, dan is het beeld perfect beeldvullend. Schakel ik over naar Consumententv, dan krijg ik een zwarte balk. Het lijkt wel alsof het daar gewoon op die manier wordt uitgezonden. Je kan er in ieder geval weinig aan doen, of je moet met het beeld gaan spelen en het zelf anders instellen als naar consumententv kijkt.

kiran
door kiran - Mar 16, 2008 om 22:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ henson

Hou het maar op kostenbesparing .....

Enne, niet doorvertellen hoor maar @hardware spaart wel punten: shell/esso/gulf/texaco/bp .......

groet, kiran