ja
door jaysiea Dec 23, 2006 om 00:51
Elektronica & tv

Klacht digitale fotocamera

ik zal ff het probleem ff goed en uitgebreid uitleggen

we hebben eind november een digitale fotocamera van canon gekocht de canon powershot A430 met geheugenkaart, tasje en pak batterijen a 10 stukjes speciaal geschikt voor de camera volgens verkoper..

dr zaten ook standaard 2 batterijen bij geleverd in de doos, die hebben we als 1e gebruikt en daar werkte de camera prima op en bleef ook lang te gebruiken met de betreffende bijgeleverde batterijen(in doos)

mijn vriendin is begin december op vakantie gegaan naar indonesie en de camera is mee gegaan, dr zijn toen met dag 2 van de vakantie de "nieuwe"batterijen in gegaan(die van het 10pak die we dr bij hadden gekocht)

toen zijn de problemen begonnen, camera reageerde helemaal niet, of was met paar minuten leeg...

dus je raad het al, geen mogelijkheid en gelegenheid tot het maken van foto's, dr zijn in indonesie nog batterijen gekocht, het zelfde verhaal..

ik ben dus terug gegaan met de camera en klachten.. betreft een M**** Markt...

deze bieden aan om de camera op te sturen voor reperatie.. terwijl de problemen zo zijn begonnen na ongeveer +/- 2 weken na aanschaf.. hun zeggen dat het ons probleem is omdat me vriendin met camera in indonesie zat en hun ons weiger tegemoet te komen.. ook wat betreft de batterijen....

ik ben het hier absoluut niet mee eens, we hebben geen "gebruik kunnen maken van de camera waarvoor die bedoeld was(speciaal gekocht voor indonesie)en geen plezier en nog het ergste van alles geen foto's...

ik ben erg benieuwd naar de rechten en plichten, heb de folder door gelezen op de site maar word niet echt duidelijker

ik ben van mening dat M**** Markt iig ons tegemoet kan komen voor de batterijen en liefste iig dat ze de camera terug nemen en wij bij hun met evt bijbetaling een andere camera uitzoeken of dat ze de betreffende camera omruilen voor andere...

gelieve serieuse reacties en reacties die ergens over gaan.. gelieve geen reacties van ja dan moet je terug naar de winkel en overleggen... enz enz

reageer met tips of advies....

groetjes johan

516 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 2 batterijen die er bijgeleverd waren zijn waarschijnlijk oplaadbare batterijen en kun je als ze leeg zijn weer opladen, en die 10 stuks die er bijgekocht zijn, zijn geen oplaadbare batterijen.

Gewone alkaline batterijen zijn niet echt geschikt voor een digitale camera, de batterijen zijn heel snel leeg.

Kun je ook vertellen wat er op die 2 batterijen staat die bij de camera geleverd zijn? Bijvoorbeeld recharchable en 2200mha.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 05:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck gaat in op de technische kant - de batterijen.
Ik zal ingaan op het juridisch aspect.
Duidelijk is dat MM (een medewerker van die toko bedoel ik dan) U niet-geschikte batterijen heeft meegegeven (tenzij er met de camera onderweg (bijv. in het vliegtuig of zo) iets merkwaardigs is gebeurd).
Die batterijen moeten zij NATUURLIJK tergugnemen en het geld vergoeden - da's trouwens het minste. Als daardoor schade aan de camera is ontstaan dan is MM daarvoor zonder enige twijfel volledig verantwoordelijk.
Maar: de schade (niet op geld waardeerbaar) dat je geen foto's hebt kunnen maken in Indonesie komt niet voor vergoeding in aanmerking. Dat zou anders kunnen liggen als je een camera speciaal voor een bepaalde gelegenheid (reis, opdracht of zo) zou hebben gekocht en dat doel aan MM bekend was en ook op de bon zou zijn geschreven. Dat laatste is natuurlijk alleen een bewijs-kwestie, maar het zou voor zo'n claim aan de verkoper volledig duidelijk moeten zijn dat de camera speciaal voor dat doel zou moeten dienen.
De schade "geen foto's kunnen maken" heet gevolgschade en valt meestal niet onder de aansprakelijkheid van de verkoper (behoudens . . .) Bovendien zou de verkoper jou kunnen tegenwerpen: je had de schade kunnen en moeten beperken door terplaatse (in Indonesië) een andere camera te kopen waarmee je dan wèl foto's had kunnen maken.  Dat "beperking van - verdere - schade" is een vrij gebruikelijke tegenwerping, waarmee je al direct op moet inspelen - het terplaatse klagen over een onvoldoende reis of accomodatie is daarvan een ander voorbeeld.
Laat MM maar blij zijn dat er - hoop ik althans - geen schade aan de camera met die verkeerde batterijen is aangericht en laat ze dus de verkeerde batterijen onverwijld en royaal (met een dikke waardebon voor het door U geleden leed) terugnemen.
Handel dit niet af met een junior verkoper, maar vraag de chef om het te regelen. En als die uit 't zelfde hout blijkt te zijn gesneden, : stel ze aansprakelijk - stel ze "in gebreke" zoals dat heet, per aangetekende brief. Laat U bij het opstellen van die brief wel even helpen door  een   deskundige, die brief moet aan een aantal zaken voldoen: de schade omschrijven, de oorzaak daarvan (het verkeerde adveis) de gewenste oplossing en een redelijke termijn waarbinnen het geregeld moet zijn.  Vraag ev. gegevens over MM op bij de KvK&F en noteer daarbij ook het woonhuisadres van de (hoofd)directeur. Als de eerste of tweede brief niet tot een reëel en bevredigend resultaat leidt, dan een aangetekende brief naar het huisadres. Men zal noooit toegeven dat het door die huis-brief komt, maar waarschijnlijk is het probleemn enkele dagen later "toevallig" als sneeuw voor de zon opgelost!
Succes.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw camera werkt met 2 AA (penlight) batterijen. Alkaline of  zink batterijen zijn niet geschikt. Koop een goede oplader voor NiMH accu's met tegelijk 2 of 4  NiMH accu's erbij met minstens 2100 mH per accu, 1,2 volt. GP heeft b.v. hele goede accu's, vaak compleet met lader, zijn niet duur, wel goed voor je camera.  Het gaat hier niet om het voltage, maar de energie die de cel levert. Dus 1,5 volt of de 1,2 volt maakt niets uit, maar de 2200 mA. die doet het. Als zo'n accu kapot gaat en je laadt hem op, geeft de camera heel even vol aan, meteen daarna leeg. Groeten van Muziekcentre

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

dirck en muziekcentre, zoals ik al vermelden in het boven gaande stuk...

dat 10 pack batterijen zijn SPECIAAL en GESCHIKT voor de fotocamera en zijn dus geen Alkaline batterijen...

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

tnx ploeff en wat betreft de gevolgschade dat weet ik.... daar doet media markt niks mee

maar waar het om gaat, je koopt dus een camera en wil die gebruiken... en je kan dus geen gebruik maken van je aankoop en het lijk mij op het minst fair...

dat MM iig de camera terug neemt en de batterijen vergoed en dat wij bij MM voor een andere camera kijken evt met bij betaling of dat ze zelf de camera omwisselen

weet jij hoe dat zit en of dat kan/mag...

ik wil in principe nog ff wachten met een aangetekende brief want regel het liefste gewoon gelijk in de winkel

groetjes johan

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry ploeff maar juridisch is aan de orde hetgeen in het Burgerlijk Wetboek staat beschreven mbt consumentenkoop recht, BW boek 7 art 17 en verder.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html

waar u een en ander zelf kunt nalezen. mediaMarkt is als ik hier al vaker stelt inderdaad niet gfek want ze blijken zich met zeer grote regelmaat niets aan te trekken van het duidelijk omschrvene qua Nederlands en Europese recht.

Als de verkoper onverhoopt verkeerde batterijen heeft geleverd, dan is eventueel ook nog aan de orde dat sprake is van een wanprestatie conform boek 9 art 162 van het BW.

Wat u al stelde kunt u het beste nu meteen doen en dat is het maken van een duidelijke brief met uw klacht en probeer allereerst die af te leveren bij het "Ich bin doch nicht blöd"filiaal"en laat een kopie die u meeneemt tekenen voor ontvangstbevestiging. Als dat lukt bespaart u daarmee het nodige frankeergeld. Lukt dat niet, dan aangetekend verzenden. Neem in uw brief op, dat u MM aansprakelijk stelt voor alle kosten en ontstane schade. De schade m.b.t. het niet kunnen maken van foto's zal overigens lastig zijn want dat is moeilijk te kapitaliseren. Een apparaat kan nu eenmaal stuk zijn. let op, volgens de garantuieregels heeft u recht op reparatie en dan pas op vervanging Let ook op, MM wil nog wel eens een gebruikt apparaat leveren als nieuw.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er worden helaas altijd bij deze Canon niet-oplaadbare alkaline batterijen geleverd. Er bestaat maar één type batterij die geschikt  is voor deze camera, namelijk de AA NiMh accu met een capaciteit van 2500mAh of meer.

De 10-pack batterijen zijn TOTAAL ONGESCHIKT voor deze camera.

Hou de contacten schoon!
Het is heel belangrijk dat u nooit de contacten van de batterijen aanraakt. Het zuur aan uw vingers, vooral in warme landen, zal na enige tijd de contacten in de camera aantasten, waardoor de goede werking belemmerd wordt.
Maakt u indien nodig de contacten schoon met een wattenstaafje, bevochtigd met wat water met groene zeep of afwasmiddel.
Daarna goed droog maken.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet dus NiMh accu's gaan gebruiken!
Koopt u er wel een, voor NiMh accu's geschikte, snelle oplader bij!
Verder kunt u het beste 4 accu's kopen.
U gebruikt er telkens maar twee en de andere twee heeft u als reserve. Zorg dat er steeds twee herkenbaar zijn als koppel door ze te merken met een viltstift of iets dergelijks.
Gebruik de accu's om en om en laad ze steeds goed op voor het gebruik.
Minimaal één keer per maand opladen is het beste. Ontladen is niet nodig.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm nou de verkoper heeft onze een 10pack speciaal geschikt voor de camera met de capaciteit van 2500 nmah en probleem de A430 werkt alleen maar op batterijen en geen accu dus dat gaat niet op helaas

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Johan, het lijkt me beter dat je naar een fotospeciaalzaak of bijvoorbeeld naar Expert gaat en daar je laat voorlichten over wat er in de Canon thuis hoort.

Zoals ik het begrepen heb, heb je er 2 normale (alkaline) batterijen en een 10 pack (ook normale alkaline) batterijen bij gekregen.

Je kunt dus het beste een oplader met 4 oplaadbare NiMH AA-batterijen kopen van bijvoorbeeld GP. (GP PowerBank)

GP PowerBank 2500 + Charger

GP PowerBank Rechargeable
Batteries

Ps: een batterij is hetzelfde als een accu.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote
A430 werkt alleen maar op batterijen en geen accu dus dat gaat niet op helaas
quote
Pure nonsens!
Met twee volledig opgeladen  25000mAh NiMh maak je meer dan 300 foto's!

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas staat in de gebruiksaanwijzing van de canoncamera's dat alleen garantie gegeven wordt wanneer er canonalkalinebatterijen gebruikt worden.
Dit is voor de leek zeer verwarrend, ook de voorlichting bij mediamarkt schiet aan kennis over de produkten te kort.
Het laatste advies van dirck daar ga ik helemaal in mee, ga naar een winkel waar ze verstand hebben van deze camera's, en schaf een set oplaadbare accu's (batterijen) aan welke worden geadviseerd door gsm.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dirck
Een batterij is zeker niet hetzelfde als een accu!

Om de één of andere reden wordt in Nederland een accu ten onrechte inderdaad als batterij aangeduid.
Daarom kun je in de winkel ook beter vragen naar NiMh oplaadbare batterijen dan naar NiMh accu's. Het zijn echter wel degelijk accu's!
GP is trouwens wel goed maar niet het allerbeste merk. Ik heb zelf al een paar rotte GP's weg moeten gooien! De TopCraft van Aldi is het goedkoopst en ook nog kwalitatief één van de betere.

Batterij:
Een batterij is eigenlijk een samenstel, bestaande uit meerdere cellen.
Dat kunnen oplaadbare accu-cellen en niet oplaadbare cellen zijn.
Zo is de "12 Volt accu" in de meeste auto's eigenlijk een 12 Volt batterij, die is samengesteld uit zes lood accu's die elk 2 Volt leveren.
Een ander voorbeeld van een batterij is de 4,5 Volt platte batterij, bestaande uit 3 galvanische cellen, zoals je die vroeger veel zag in zaklantaarns.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja okay dat waren we ook wel van plan, maar neemt niet weg, dat dat pakket wat geadviseerd is door MM weggegooid geld is en uit eindelijk doet bij ons toch het vermoeden dat aan de camera ligt omdat in indonesie ook dus batterijen zijn gekocht en het zelfde probleem...

het gaat mij dr om... dat we iig het geld van de batterijen vergoed krijgen en als er schade is opgetreden aan de camera dat MM iig de camera omruild voor zo'n zelfde of dat ze hem innemen en we evt met bij betaling een andere kunnen uitzoeken

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is allemaal heel leuk word voor adviezen worden gegeven over de batterijen daar gaat het niet om het gaat om het probleem van de camera en of dat aan de camera of batterijen ligt dat weten we nog niet...

dus al die uitleg en avies over batterijen is erg leuk, maar daar heb ik nu niks aan...

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarschijnlijk is wel het probleem opgelost met goede oplaadbare batterijen!

Mag ik vragen hoe duur dat 10 pack was?

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de  Canon alkaline batterijen kun je een paar foto's maken. Met veel andere alkaline batterijen gaat dat niet en daar geeft Canon dus ook geen garantie op.
Canon levert zelf geen oplaadbare NiMh batterijen, omdat ze er dan ook een oplader bij moeten doen. Dat maakt de camera te duur en bovendien hebben veel mensen al een geschikte oplader voor NiMh batterijen.

Het moet nu trouwens toch wel duidelijk zijn dat het probleem aan het gebruik van verkeerde batterijen te wijten is dacht ik.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer de camera het niet meer doet zul je deze moeten brengen naar MediaMarkt die de garantie horen te regelen.
Wat betreft vergoeding van batterijen en eventueele andere schade daar heeft mediamarkt niet mee te maken.
Wanneer je goed de gebruiksaanwijzing had gelezen dan had je kunnen weten dat ook de batterijen van mediamarkt niet geschikt waren voor deze camera,
Gewoon terug gaan en camera laten repareren, gaat ongeveer een week of 4 duren.
Koop daarna een setje van de hier geadviseerde batterijen en vergeet alle andere narigheid.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ dirck de prijs weet ik zo gauw niet, het bonnetje ligt bij me vriendin thuis maar geloof dat dat 10 pack iets van meer dan 20 euro kosten, want de verkoper zei het nog, speciaal geschikt voor de camera, staat ook op de verpakking en voldoet aan die eisen van die 2500 ....

@gsm ja dat vermoeden heb ik ook wel dat het aan de batterijen ligt, maar daar is het probleem niet mee opgelost... want MM weigerd de batterijen terug te nemen en te vergoeden en we weten dus niet of de camera schade heeft opgelopen door verkeerde batterijen

en MM weigerd dus iedere medewerking, het enigste wat ze aanbieden is hem op te sturen en dat weigeren wij

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@binka ... sorry maar hebben de beschrijving goed gelezen en als jij goed gelezen had....

DEZE batterijen zijn dus GESCHIKT voor digitale fotocamera's... en voldoen aan die waarde van die 2500

en MM heeft wel degelijk wat te maken hiermee zijn adviseren de batterijen en deze zijn TEGELIJKERTIJD gekocht....

dus na mij inziens zijn hun wel degelijk verantwoordelijk...

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog ff aanvulling ik heb nog ff gebeld met dr pa en gekeken voor de batterijen van dat 10pack dit betreffen dus de NMIH batterijen met die waarde van 2500 ..

dus bij mijn weten zijn dus gewoon geschikt voor  de camera

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de gebruiksaanwijzing van canoncamera's staat dat alleen canonalkaline battterijen geschikt zijn.
Maar het het maakt niet uit, want je moet niet hier klagen maar bij mediamarkt, misschien dat er dan iets geregeld kan worden.
Als de camera kapot is, hoop ik niet voor u dat de batterijen de oorzaak zijn, want dan vervalt de garantie.
Een nieuwe is dan vaak net zo duur als een reparatie.

En wat betreft de batterijen daar krijgt u nergens garantie op.
Nog een tip.
Probeer wanneer je een nieuwe camera koopt deze eerst goed uit voor je er mee op vakantie gaat.
Je weet dan of alles goed werkt, en ook belangrijk hoe het werkt.
Dan is de kans een stuk kleiner dat je voor verrassingen komt te staan.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zou ik eerst maar eens die batterijen gaan opladen.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

U wilt de camera niet op laten sturen, dus niet MM is onwillig, maar u.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De camera mag nooit defect kunnen raken door "verkeerde" batterijen.
Iets anders wordt het wanneer een batterij lek is en er daardoor chemicaliën in de camera op de contacten zijn gekomen.
Voor de A340 is ook een speciale oplaadbare Li-Ion batterij te koop.
Samen met de oplader is dat echter wel een heel duur grapje.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahahahahahahaha iedereen heel erg bedankt en ben ff gaan rondbellen en uhmmm (bloooooooooooooooooos) blijkt miscommunicatie met MM, batterijen waren prima geschikt voor de camera, alleen deze werden geleverd zonder lader, verkoper zei dat batterijen al opgeladen waren dus geen lader gekocht..

die werkt ook niet indonesie maar na rondbellen wat blijkt deze batterijen moet dus nog opgeladen worden hahaha

oeps foutje.... hahahaha word btje rood geloof ik hahaha maar okay nogmaals iedereen bedankt en zal telefonisch me vriendin wel ff bellen om mede te delen hahahaha

groetjes johan

bij deze hoeft niemand meer te reageren op dit vraag stuk

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad opladen dus. NiMh batterijen (accu's!) hebben een relatief hoge lek en zullen dus na aankoop altijd praktisch leeg zijn.
Het is zelfs voorschrift om ze eerst helemaal op te laden en daarna pas te gebruiken. Lees altijd de gebruiksaanwijzing!

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena's bijdragen zijn altijd bij mij het lezen (met volle aandacht) waard - hij zegt veel ware, juridisch juiste en wijze dingen. Meestal ben ik het dan ook met hem eens.
Daarom hoeft hij geen sorry te zeggen: hij ijkt het helemaal met mij eens te zijn - en ik met hem.
Waar hij het met mij eens is heeft hij gelijk, als hij het met mij oneens zou zijn heeft hij  ongelijk ( ;-) )
Naar de johan toe: zoals ik al heb uitgelegd: de batterijen (terecht zegt GSM dat je ze accu's zouden moeten noemen) moeten - als dat inderdaad de verkeerde waren, helemaal en zonder commentaar (behalve nederige excuses) worden vergoed. Gaan punt (o, ne, dat was een andere keten). Wil je een andere camera, dan zal je dus moeten aantonen dat deze defect is - ongeacht noe dat nu komt, maar dat 'ie 't al van begin af was, toen die werd geleverd. Dan heb je recht op een nieuwe.
Als je liever een ander model zou willen hebben, dan zou je bij MM wel eens een probleeem kunnen tegenkomen: dat hoeven ze niet te doen, al zouden goede winkels dat uit coulance misscien wel doen (zo zag ik laatst iemand een "leercomputer" terugbrengen bij Aldi, en zij kreeg zonder problemen haar geld terug. Ook nadat ze zei dat ze teleurgesteld was in het niveau van de computer in verhouding tot haar kind. Een ander bedrijf zou kunnen stellen: die computer is in orde, doet wat 'ie belooft, dus dat had U van te voren maar moeten uitzoeken. Da's natuurlijk moeilijk in winkels als Aldi of MM, daarom koop ik daar alleen spullen waar ik verstand van heb. Als ik advies nodig heb ga ik naar een winkel met deskundig personeel en dan betaal ik daar ook graag iets meer voor.
En: comsumenternrecht-deskundig als ik ben - ook ik heb een enkele keer wel eens een sof gehaald, die ik aan mijzelf te wijten heb , en die die ik dus niet aan de winkelier kan tegenwerpen. Gelukkig nooit iets zeer kostbaars. Maar dan valt toch weer op hoe soepel of hun leveranciers (Medion, Lifetec) is/zijn.
Wat gerritaltena toevoegt: brief persoonlijk afleveren en op een copie voor ontvangst te laten tekenen is een goed advies. Kies daarvoor een rustig moment uit. Ik zou vanmiddag (23 december) niet meer doen, dus dan is aangetekend per post (met oog op garantie- en reclamerings-termijnen) wellicht beter.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met "lek" bedoel ik in dit geval natuurlijk de inwendige stroom lekkage en niet de uitwendige lek van chemicaliën.
Het is trouwens onzinnig om NiMh batterijen in een 10-pak te leveren, terwijl je er hooguit 4 nodig hebt.
Om de batterijen heel te houden moeten ze wel allemaal regelmatig opgeladen worden! En, nogmaals, het is heel belangrijk om altijd dezelfde twee batterijen in een paar te gebruiken. Merk de batterijen daarom met een volgnummer.

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Johan,

v.w.b. het juridische gedeelte kan ik het volgende zeggen:

los van het hele verhaal over die batterijen (of je het leuk vindt of niet), MediaMarkt staat in haar recht om dat apparaat te (laten) repareren. Zij mogen het dus opsturen.

De termijn van reparatie dient wel redelijk te zijn en geen maanden te duren. Wel is het zo, dat er nu een 'paar' feestdagen op komst zijn, dus deze maand kun je alles wel vergeten.

Ik zal hier een paar linken naar artikels uit het Burgerlijk Wetboek (boek7) neerzetten, zodat je het zelf kunt lezen:

artikel 17 (m.i. het belangrijkste artikel), artikel 21 en artikel 22.

Ga er maar vanuit dat, indien dat toestel voor de derde keer defect raakt (binnen de garantieperiode), jij een nieuw apparaat dient te krijgen of, indien MediaMarkt dit niet wil of kan, het hele aankoopbedrag (van die camera) terug dient te krijgen. Maar zover is het (gelukkig? nog) niet.

De door mij genoemde 'derde keer' is indicatief en staat niet direct beschreven in het wetboek, maar gezien uitspraken van de 'Geschillencommissie Elektro' mag men er vanuit gaan, dat indien een apparaat voor de derde keer defect raakt, het gezien kan worden als dat het apparaat dan niet (meer) voldoet aan het omschrevene in (voornoemd) artikel 17 BW/7.

Maar in feite geldt hetzelfde voor die oplaadbare batterijen. Deze batterijen dienen te voldoen aan de gestelde verwachtingen. Wat dan ook van belang is (!!), is dat wat het personeel al dan niet gezegd heeft. Indien jij die camera koopt en het personeelslid geeft jou die batterijen, omdat deze speciaal geschikt zijn voor die camera, dienen die batterijen dus hieraan ook te voldoen. Deze dienen niet (...), als deze goed opgeladen zijn, binnen 'no-time' leeg te raken.

Dus als je terug gaat, geef alles af: die camera en die batterijen. Geef duidelijk aan dat die combinatie niet naar behoren werkt.

Laat op de bon zetten, niet alleen exact (!!!) wat je hebt ingeleverd , maar vooral ook hoe je het hebt ingeleverd. Dus die camera zonder krassen bijv.

Je zou die batterijen ook nog eens kunnen uitproberen in bijv. een zaklamp o.i.d. om te kijken hoelang die batterijen dan meegaan. Eerst helemaal opladen (volgens de gebruiksaanwijzing) en dan die lamp gewoon constant laten branden.....

Gr. Hutch (en fijne feestdagen).

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn vorige reactie is dus niet geplaats mensen bedankt voor het reageren, alleen "probleem" bleek niet bestaan, bleek miscommunicatie met de verkoper

wij hebben dat 10pack gekocht, dr vanuit gaand dat die oplaadbatterijen al opgeladen waren en deze dus zonder lader gekocht en ...

je raad het al... wanneer je gaat ze gebruiken wat krijg je... camera doet het niet of miss paar minuten hahahahah

en hele slimme actie....

laten we het er op houden dat ik erg rood word en me begin te schamen hahaha maar ja okay het is gebeurd

en nogmaals bedankt voor alle adviezen en reacties

ve
door verwijderd - Dec 23, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

                        Big Smile [:D]

Johan......: schaam[8)].  Zie het maar zo: je hebt weer eens bewezen dat je 'mens' bent.....

Maar toch fijne dagen toegewenst...

Gr. Hutch