Koelkast gekocht via bol.com binnen een jaar defect
Goedemiddag, graag wil ik via deze weg advies vragen over het volgende, ik heb vorig jaar 19 juni (2017) een koelkast gekocht in de webshop van bol.com deze heeft tot op vorige week altijd prima gewerkt echter begon de koelkast ineens een hele hoop herrie te maken. Ik heb toen meteen contact opgenomen met de klantenservice om dit te melden.
De koelkast word geleverd met een garantie termijn van 24 maanden. Ik kreeg het verzoek een geluidsopname te maken van het geluid, het lijkt of de buurman met een klopboor aan het boren is zo hard bromt en ratelt de koelkast, dit was op zaterdag 16 juni, vervolgens op maandag 18 juni kwam ik in de keuken in de ochtend en tot mij grote schrik koelde de koelkast ook niet meer. Ik heb toen wederom de klantenservice gebeld om dit door te geven. Er is toen een reparatie verzoek aangemaakt door bol.com. Naar aanleiding daarvan kreeg ik via de mail de bevestiging van aanmelden van reparatie. Echter is dit naar een externe partij uitgezet. Die heb ik meteen vanmorgen benaderd via de telefoon om te vragen wanneer zij de afspraak konden inplannen. De dame die mij te woord heeft gestaan meldde mij toen dat ze nog geen aanmelding had ontvangen over deze reparatie. Echter kon zij mij sowieso alnaangeven dat de eerst volgende mogelijkheid voor een huisbezoek pas maandag 25 juni in te plannen is op voorwaarde dat ze uiteindelijk de melding binnen hebben.
Naar aanleiding van die informatie heb ik weer contact opgenomen met bol.com om dit te melden. Ik ben aanstaande vrijdag jarig en heb mensen uitgenodigd om mij verjaardag te vieren echter ben ik bang dat dit op losse schroeven staat omdat een paar dagen zonder koelkast in een normale week al lastig is met een gezin met jonge kinderen, laat staan een verjaardag vieren. Echter na veel bellen en mailen blijft bol.com zijn poot stijf houden en geeft aan dat ze het vervelend vinden maar dat er niks anders op zit dan afwachten wat de monteur eventuee de 25e kan betekenen. Verder baart het me al zorgen dat de dame van het bedrijf dat de monteur gaat sturen al aangaf in het telefoon gesprek van heden morgen het nog maar de vraag is wat er gerepareerd moet worden en of er geen onderdelen besteld moeten worden....
kortom ik heb het idee dat ik niet op een correcte manier geholpen word en vraag hier om advies om dit toch op een goede en snelle manier opgelost te krijgen. Ik had dit kunnen verwachten van een 2 hands koelkastje van marktplaats dat deze binnen het jaar de geest geeft maar toch niet van een splinter nieuwe koelkast??? Ik hoop via deze weg advies te krijgen wat ik het beste kan ondernemen om verder te komen. Alvast bedankt voor het meedenken, Met vriendelijke groet Yves
Uiteraard heeft Bol geen monteurs in dienst, dus daarom schakelen zij voor een reparatie een ander bedrijf in. En alles kan kapot, ook een nieuwe koelkast.
Nog maar een keer bellen of die afspraak voor de monteur nou op 25 juni echt staat.
Uw verjaardagsfeestje maar verzetten als dat niet zonder koelkast kan.
Misschien mag u melk of zo even bij de buren in de koelkast zetten?
Hallo MalagaHolland ,
Neem eens contact op via de Chat , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/garantie/index.html?promo=CS_home_garantie
Heb ik al gedaan die komen op zn vroegst 25 juni 2018 om te kijken wat er mee is. Dus dat is komende maandag.....
En dus binnen 48 uur hebben ze een afspraak ingepland dat die afspraak niet binnen 48 lukt is niet wat ze beloven maar binnen een week is toch snel. En ja helaas dat soort apparatuur gaat altijd stuk op een moment dat het niet uitkomt.
Je zou een minikoelkasje bij de Blokker kunnen kopen. €70. Niets gedaan met dit weer zonder koelkast.
Zoek op Google koelkast huren en vanaf 5 euro per dag kan je er eentje huren heb je ook geen probleem met je verjaardag.
Moet je natuurlijk wel plek hebben. Zou bij mij niet kunnen.
U hebt toch een vierkamer flat? Dat ding hoeft niet per se in de keuken.
Heb je binnen kunnen kijken dan en zien hoe het is ingedeeld? Knappe (en) voorbarige conclusie.
Op het balkon zetten (indien aanwezig) met een verlengsnoer?
Rare flat dan. Of volgestouwd met meubels.:-))
Het is natuurlijk uitermate vervelend als een koelkast defect raakt maar helaas u bent niet de enige met een defect apparaat dus is het vrijwel onmogelijk om u voor de volgende dag al in te plannen. Bol.com kan er niets aan veranderen maar het reparatiebedrijf ook niet want als ze u voorrang zouden geven wordt een ander benadeeld. Aan uw verhaal te lezen zie ik snel repareren ook niet gebeuren want met wat pech is de compressor defect en vervangen is kostbaar. Wellicht heeft iemand in uw kennissenkring nog een koelkast te leen zodat uw verjaardags feest toch doorgan kan vinden.
Des te meer reden om witgoed en tv gewoon bij de lokale dealer te kopen, die geeft hier tenminste nog een goeie service....
Dit klopt alleen als ze een eigen monteur in dienst hebben, anders ga je ook gewoon in de rij bij de fabrikant zijn servicedienst.
Er zijn nagenoeg geen witgoed verkopers meer die een eigen service dienst hebben. Kan niet uit en de service loopt via de fabrikant waardoor je de kans loopt je recht op garantie kwijt te raken bij reparatie door derden. Kan alleen als het een service dienst betreft die door de fabrikant erkent wordt als een officieel service center.
Nou hier dus wel en ook al zou zou het door de servicedienst worden opgelost, dan gaat het nog via de verkoper en die zorgt er voor dat ik vervangend spul krijg, gelukkig kennen we dat hier nog wel en dat wordt door velen gewaardeerd.
Bol geeft ook prima service, er staat gewoon op de website beschreven hoe deze in elkaar steekt. TS wil gewoon dat de koelkast direct gerepareerd wordt, hier gelden andere afspraken over. Het heeft niets te maken met de service van Bol.
Ach, hoe deden ze dat toch toen men nog geen ijskasten thuis had?
Ga eventueel naar een kringloper en koop daar een klein/mini kastje als tijdelijke oplossing.
Die kunt u vervolgens verkopen of als reserve houden.
Ach, hoe deden ze dat toch toen men nog geen ijskasten thuis had?
Werdt er een "ijskelder" gegraven en sjouwde men zich een breuk aan de ijsblokken;-))
@gerbera.
Of men hield het verjaardagsfeestje in de winter.:-))
@tijger1, koud hé;-))
@gerbera.
U ben blijkbaar weelderig opgevoed, met die ijskelder, maar ik denk dat ik toch pas in 1962 een koelkast heb kunnen kopen. Want op een zolder heb je niet veel plek voor een ijskelder. Rib uit je lijf, die koelkast, er zat zelfs nog “weeldebelasting” op. En alle jaren kamperen, uiteraard in de zomer, deed je ook zonder koelkast.:-))
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.
Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan. Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen". De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer
Aflossing lening bij Vesting Finance van NN
Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
...
Lees meer
Auto verzekeren bij FBTO.
Ik wil mijn nieuwe elektrische auto verzekeren bij FBTO. Krijg ik het volgende antwoord van FBTO terug.
Op basis van je leeftijd en het vermogen van je auto kunnen we de auto niet verzekeren.
Lees meerPopulair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer