du
door dude-nl Nov 15, 2010 om 13:29
Elektronica & tv

Koelkast voldoet niet aan de advertentie

Wij hebben onlangs bij Neckermann.com een Whirlpool amerikaanse koel/vires combi besteld.

Volgens de advertentie zaten er een drietal functies op die wij als vereisten hadden:

Ijsblokjes
Schraapijs (crunchijs)
Watertap.

Na levering van de koelkast kwamen we er niet achter hoe het crunchijs eruit kwam.
Na wat mailen met de helpdesk van Whirlpool kwamen we tot de conclusie dat de functie er helemaal niet opzat.

Daarop Neckermann gebeld maar helaas kwam ik er via de telefoon niet door heen of verbrak ik na 10min wachten de verbinding.
Aan de hand daarvan een email gestuurd naar Neckermann met de klacht.
Inmiddels 6 weken verder en nog niks gehoord, heb ik weer een mail gestuurd.
Nu zeggen ze:
Helaas de zichtstermijn is voorbij dus het artikel is verkocht. Kan dus niks meer aan veranderen.

Ik verwijs naar de email die binnen de zichtstermijn is verstuurd.
Na uitzoeken blijkt het een email adres van Neckermann te zijn die niet bekeken wordt en automatisch terug gestuurd wordt naar de afzender met de tekst: niet in behandeling genomen. Echter was deze door mijn provider in de spam box terecht gekomen.

Nu mijn vraag. Ondanks de 6 weken die verstreken zijn, kan ik nog ergens recht op hebben?
Het is toch duidelijk dat die functie er niet opzit.

Graag u reactie.

p.s. inmiddels zijn ze wel zo slim geweest om de advertentie tekst aan te passen....

926 10 Rapporteer

mastag
door mastag - Nov 15, 2010 om 13:41
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Dude
Tja en daarom ga je naar een verkoper toe in een gewone winkel. Dan zie je wat je koopt en betaal je ietsje meer. Maar nu betaal je minder en krijg je gratis een pak ellende erbij. Je hebt zelf een stuk informatieplicht en Neckermann heeft een stuk voorbehoud, want dit staat op hun website "Voor de gevolgen van zet-, typ- en/of programmeer- of programmafouten in de catalogus of andere publicitaire mailings, e-mailings of op internet kan Neckermann.com geen aansprakelijkheid aanvaarden.
Je had dus zelf beter onderzoek moeten doen of tenminste bij aflevering even moeten kijken of de functie beschikbaar was. Daarnaast is het missen van gecrushed ijs nu geen levensbelang en ook geen reden tot omruiling want de koelkast doet verder wat deze moet doen.

Ik geef je weinig kans, helaas.

Mastag

vladja
door vladja - Nov 15, 2010 om 14:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Stel je van dat crunchijs maar niet teveel voor. Het zijn ijsblokjes, die gemalen zijn, meestal wat grovere stukken. In plaats van heel eruit te vallen, gaan zij door een molentje naar buiten en worden wat fijner gehakt.

Vladja

marcel75
door marcel75 - Nov 15, 2010 om 15:01
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Ik koop ook met enige regelmaat via internet en gooi het merk en type altijd even door google. Niet alleen om de specificaties te vergelijken maar ook beoordelingen te achterhalen. Dat doe je ook als je in een winkel wat koopt. Je kijkt toch even rond en ook bij anderen lijkt mij.

Tenzij jij kunt aantonen dat de koelkast werd verkocht met crunch-functie heb je geen zaak.

du
door dude-nl - Nov 15, 2010 om 15:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik stel deze vraag om een advies te krijgen.

Ik koop nu al ca 15 jr dagelijks wel iets op internet en heb werkelijk waar nog nooit problemen gehad.

Over het crunchijs:
Ja, toevallig voor ons wel van belang aangezien mijn vrouw als amateur kok veel crunchijs gebruikt voor diverse vis maaltijden.

Niet van levensbelang nee, maar van ons wel reden tot aanschaf vd koelkast.
Nu moet ik alsnog de ijsblokjes zelf crunchen wat ik voorheen ook moest.

Ander punt:
Volgens Whirlpool zelf zat het in het verleden wel op deze serie, echter vanwege problemen hebben ze de optie uit deze serie gehaald.
Kortom op diverse sites was de optie WEL genoemd. Echter gebaseerd op een verkoopbrochure van een aantal jaar gelee.
We orienteren ons altijd voor we iets kopen. En bestellen niet via Neckermann om voordeliger uit te zijn zoals eerder hier gesuggereerd maar zij hadden hem op voorraad (en ja 100 euro duurder dan bij de internet aanbiedingen)
Verzendkosten waren bij Neckermann wel lager....

@ Marcel,

Wat bedoel je met:
Tenzij je kunt aantonen dat de koelkast werd verkocht met crunchfunctie...

Ze hebben hem verkocht met functie die er niet opzit. Dat is toch hetzelfde?

marcel75
door marcel75 - Nov 15, 2010 om 15:51
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dude,
Je kunt niet verkopen wat je niet hebt. Maar dat is logisch. Jij zult moeten aantonen dat in de advertentie overduidelijk werd gesproken over de crunchfunctie. Als je de site geprint hebt bijvoorbeeld, dan zou je een kleine kans maken. Dan zal Neckermann echter nog steeds aankomen met het argument dat druk- en zetfouten voorbehouden zijn.

Als relatief eenvoudig te achterhalen is wat er wel en vooral niet op zit aan functies, dan heb je vrij weinig kans. Ik neem althans aan dat op de website van Whirlpool zelf de koelkast ook te vinden is en de specificaties daar ook vermeld zijn. Is dat het geval, dan heb je niet volledig aan je onderzoeksplicht voldaan en had je kunnen weten dat die functie er niet op zou zitten tenzij je bij uitdrukkelijke navraag toch te horen had gekregen dat het er wel op zou zitten (aktiemodel bijvoorbeeld).

inekel1953
door inekel1953 - Nov 15, 2010 om 18:26
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Dude-nl,

Waarschijnlijk heeft u nu niets aan mijn advies.
Of heeft u toevallig wel een copy gemaakt van die bewuste advertentie op internet met zowel de beschrijving als de foto van deze Whirlpool amerikaanse koel/vires combi?

Dat is dan wel het bewijs wat u in handen heeft, want als u iets uitprint staat onderaan dat A-4tje ook de datum die dan weer overkeenkomt met de nota.

Toch zoals ik begon, waarschijnlijk heeft u nu niets aan mijn advies. Misschien is dit dan wel een goede tip voor een volgend keer.

Ik hoop dat er voor u een gepaste oplossing komt van Neckerman.

M.vr.gr.,
Ineke L

toolboy
door toolboy - Nov 15, 2010 om 21:15
965 Antwoorden / 40 Vragen

Beste ts wat is het service nummer van uw kast.?

T

ds
door dspaul1 - Feb 15, 2015 om 17:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Slechte zaak voor Neckermann: niets kopen hier.

tijger1
door tijger1 - Feb 15, 2015 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dspaul1 schreef op zondag 15 feb 2015, 17:12]Slechte zaak voor Neckermann: niets kopen hier.

Kan ook nier meer. Ze zijn failliet.

door 1953 - Feb 17, 2015 om 00:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=dspaul1 schreef op zondag 15 feb 2015, 17:12]Slechte zaak voor Neckermann: niets kopen hier.

Dat was nog ten tijde dat de Batavieren bij Neckermann kochten voor het faillissement.

Op de gestelde vraag zal ongetwijfeld wel al een bevredigend compromis zijn verworven.

Destijds kon topicstarter het product binnen de zeven werkdagen retourneren, herroepingsrecht en de order annuleren.