du
door dude-nl Aug 10, 2011 om 11:15
Elektronica & tv

Koel/vries combi functioneerd niet naar behoren

Hallo,

Sinds oktober 2010 in het bezit van een Whirlpool koel/vries combi met ijsblokjes machine en koud water tap.
Vanaf dag 1 geeft de watertap niet echt koud water (zeg maar echt niet). Water temp wat er uit komt is op zijn koudst gemeten 12 graden maar meestal rond de 17 graden.

3 monteurbezoeken verder is het nog niet opgelost. Na veel zeuren, bellen en mailen is met Neckermann (verkoper van het apparaat) afgesproken dat er nog 1 poging tot reparatie gedaan zou worden.
De monteur die kwam zei meteen: 12-17 graden is normaal voor een watertap. Als u koud water wil moet u er maar een ijsklontje ingooien of een fles spa blauw in de koelkast zetten.

Doel van deze koelkast was juist om de flessen spablauw te verbannen (we drinken ca 2 flessen per dag).

Mijn beklag weer gedaan bij Neckermann en die zeggen nu: Volgens fabrikant voldoet de combi aan de productspecificaties. Als u het er niet mee eens bent kunt u terecht bij de geschillencommissie.

Neckermann adverteert met: ijskoudwatertap. 12-17 graden is mijn inziens geen ijskoudwater.
Als het een goede temp zou zijn, waarom zijn er dan tot 4x toe monteurs geweest om de temp omlaag te krijgen?

Wie weet wat ik nu verder kan doen? Ik heb ze al in gebreke gesteld door middel van aangetekend schrijven maar ze verwijzen alleen maar naar de geschillen commissie.

De geschillen commissie kent een doorloop van 5 maanden. Ook kunnen ze niet aangeven of de overig gemaakte kosten (mail, telefoon, 4x verlof van werk voor monteurs etc etc) te verhalen zijn (volgens het consumentenrecht wel).

Graag jullie reacties/adviezen...

1710 9 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 10, 2011 om 11:25
315 Antwoorden / 0 Vragen

welke koelkast hebben we het precies over? Bij de meeste koelkasten wordt geadverteerd met een ijswater tap en dan is een 17+ graden toch echt te warm. De monteur zou het dan gewoon fout hebben maar daar hebben we toch eerst het typenummer voor nodig.

du
door dude-nl - Aug 10, 2011 om 11:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

Jaap,

Bedankt voor de reactie.
Zoals gezegd schommelt de temp erg, maar nooit kouder als 12 graden.
Als ik 3 glazen op rij meet:
ca 12 graden, 17 gr en 18 gr.

Het gaat om de Whirlpool 20RU-D3J
Een model waar ik weinig info over kan vinden op internet.

Kraanwater is kouder :(

li
door lisandra - Aug 10, 2011 om 13:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

hai dude-nl

hier heb je een link met de info over je kk

http://www.kieskeurig.nl/koelkast/whirlpool/20ru-d3_j/specificaties/225909/

en als het water echt zo warm is is er wel wat mis met je kast,

groetjes lisandra

du
door dude-nl - Aug 10, 2011 om 13:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Daarom wil ik ook weten welke stappen ik nu kan en moet nemen....
Leverancier en fabrikant geven beiden niet thuis...

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 10, 2011 om 16:01
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Op de site van Whirlpool staat dat het water ijskoud uit de koeling komt, dus dat is hooguit 5a 6 graden maar geen 12 tot 17 graden dan spreek je over bijna louw water.

Heeft u de gebruikaanwijzing al in gezien, anders ga op de site en voer u gegevens in, dan kunt u daar misschien nog lezen, hoe koud het water uit de koeling moet komen.
Daar dat dit nu niet mogelijk is met wat u nu verstekt heeft 20RU-D3J daar moet nog een serienummer achter aan.

Raadpleeg ook de site consuwijzer.nl hoe nu te handelen.

Succes er mee.

gsm
door gsm - Aug 10, 2011 om 16:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij dit soort nofrost kasten kan de ventilator soms vast gaan zitten door ijsvorming. Dit kan gebeuren, nadat de deur is open geweest en bovendien de koelkast daarna op invriezen is gezet.

Remedie is de kast ontdooien en opnieuw in de normale mode opstarten. De ventilator kan dan weer gaan draaien. U hebt dan wel tijdelijk een andere kast nodig voor de inhoud van uw kast.

wolfenjong
door wolfenjong - Aug 10, 2011 om 17:38
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Heb de gebruiksaanwijzing nu gelezen op de site van Whirlpool,(voer trouwens 20RUD3 in, en niet 20RU-D3J) maar volgens deze handleiding is het de bedoeling dat als u water tapt, u daar ook ijsblokjes en of schraapijs aan toe moet voegen via de ingebouwde ijsmachine, en u dan pas koud water heeft.

Maar dat het water vanzelf koud uit de machine komt daar spreekt men helemaal niet over, dus lees nu zelf maar eens de gebruiksaanwijzing goed door wat u nu gekocht heeft, daar ik bang ben dat u hier niet veel verder mee komt om u gelijk te halen. bij derden, als deze gebruiksaanwijzing klopt.

Nogmaals succes er mee.

du
door dude-nl - Aug 11, 2011 om 10:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

Vanaf dag 1 is dit "probleem" gemeld bij de leverancier.

Het apparaat is wel verkocht met ijskoudwater tap.
Dan zou het onjuiste informatie zijn.

Wat is overigens het nut van een watertap als het geen koudwater is? Waarom zou je het dan niet gewoon uit de kraan halen wat nog kouder is?

Zijn er dan ook 4 monteurbezoeken nodig om te concluderen dat hij geen koudwater hoeft te tappen?

Een gebruiksaanwijzing heb ik overigens nooit gekregen bij het apparaat, enkel een quick start. Via tip hierboven zie ik hoe ik er aan kom. Dank.

Het verhaal ligt in ieder geval bij de rechtsbijstand. Ik kijk wel wat zij er van vinden...

du
door dude-nl - Aug 11, 2011 om 12:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op woensdag 10 aug 2011, 17:38]Hallo

Heb de gebruiksaanwijzing nu gelezen op de site van Whirlpool,(voer trouwens 20RUD3 in, en niet 20RU-D3J) maar volgens deze handleiding is het de bedoeling dat als u water tapt, u daar ook ijsblokjes en of schraapijs aan toe moet voegen via de ingebouwde ijsmachine, en u dan pas koud water heeft.

Waar haal je dit vandaan? Hier wordt helemaal niet over gesproken in de gebruiksaanwijzing die ik heb doorgenomen...