ta
door tanteriet Oct 10, 2013 om 18:11
Elektronica & tv

Koop nooit Samsung

Even mijn gal spuwen over Samsung. Ik heb een LED TV van Samsung. Daar zit een hoofdtelefoon aansluiting op. Ik gebruik regelmatig de hoofdtelefoon op mijn oude Philips TV omdat mijn gehoor soms niet zo goed is, maar dus niet altijd. Een beetje productontwikkelaar of techneut situeert daarom een hoofdtelefoonaansluiting aan de voorkant of aan de zijkant, waar je makkelijk bijkunt. Zo niet de heren bij Samsung. Die hebben een IQ van minder dan 65. De hoofdtelefoonaansluiting zit midden op de achterkant, bij de Coax aansluiting. Dus TV van de muur halen, hoofdtelefoon erin, TV weer terug aan de muur hangen. Koptelefoon uit? TV weer van de muur halen, enz. Probleem is namelijk dat als je iets inplugt in de hoofdtelefoonaansluiting het geluid van de TV-speakers automatisch wegvalt. En geen menu om dat afzonderlijk te regelen. Op mijn oude TV heb ik een verlengkabel constant ingeplugd en kan ik het geluid van de TV en de koptelefoon afzonderljk aan- of uit zetten en er is gescheiden volumeregeling. Samsung dus niets van deze gemakken. Advies: Koop nooit Samsung. Er is nul komma nul nagedacht over hun producten. Ik heb hem weer ingepakt en mijn oude Philips teruggezet.

3800 22 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2013 om 19:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bedoelt nooit kopen als u de hoofdtelefoon nodig heeft. Ik heb n.l. ook een samson maar ik gebruik ds niet de hofd ted. Dus heb ik geen klachten. U zou hem van de muur moeten halen en op een verhoging zetten zodat u er steeds makkelijk er bij kunt, dat is de enigr oplossing

ta
door tanteriet - Oct 10, 2013 om 20:13
87 Antwoorden / 10 Vragen

Nee dit is maar een voorbeeld van ondoordachte ontwerpen van Samsung. Meer voorbeelden: Teletekst geheugen. Je kunt wel door de pagina's bladeren omhoog omlaag, maar niet door de subpagina's: links rechts. Philips kan dat wel. Nog een:
De Terugtoets, gaat niet over de source heen: Dus van 1 analoog naar Scart of HDMI. Terug zou dan naar 1 analoog zijn. Bij Philips wel, bij Samsung niet.
Verder lijkt de afstandbediening bedoeld te zijn om met de voeten te bedienen of zo. Koeie grote toetsen en onhandig qua volgorde.

O, ja de TV heeft een Ethernet en een (optionele) Wifi dongle aansluiting. Leuk internet denk je dan: Youtube of zo. Maar het enige wat je er mee kunt is een nieuwe software versie ophalen. Die er nog steeds niet is, na 2 jaar.....Daar ga je toch geen dongle van 50 euro voor kopen?

Het is dat ik heb gekregen heb, maar ik zou er geen euro voor betalen.

door 14peter - Oct 10, 2013 om 20:34
567 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe laag is uw IQ dan wel niet? Ik bedoel, alles wat u opnoemt hadden ze u in de winkel toch kunnen vertellen? U weet wat u wilt, dus u heeft toch vooraf even geïnformeerd naar de mogelijkheden met de koptelefoon? En dat van die afstandsbediening, niet gezien voor het afrekenen???

ta
door tanteriet - Oct 10, 2013 om 20:39
87 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=14peter schreef op donderdag 10 okt 2013, 20:34]Hoe laag is uw IQ dan wel niet? Ik bedoel, alles wat u opnoemt hadden ze u in de winkel toch kunnen vertellen? U weet wat u wilt, dus u heeft toch vooraf even geïnformeerd naar de mogelijkheden met de koptelefoon? En dat van die afstandsbediening, niet gezien voor het afrekenen???
Zoals ik al schreef: Een gegeven paard. Dus niet zelf uitgezocht. Blijkbaar wilde men er ook vanaf. Ik zou dus nooit een dergelijk gedrocht gekocht hebben.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2013 om 21:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tanteriet schreef op donderdag 10 okt 2013, 20:39][quote=14peter schreef op donderdag 10 okt 2013, 20:34]Hoe laag is uw IQ dan wel niet? Ik bedoel, alles wat u opnoemt hadden ze u in de winkel toch kunnen vertellen? U weet wat u wilt, dus u heeft toch vooraf even geïnformeerd naar de mogelijkheden met de koptelefoon? En dat van die afstandsbediening, niet gezien voor het afrekenen???
Zoals ik al schreef: Een gegeven paard. Dus niet zelf uitgezocht. Blijkbaar wilde men er ook vanaf. Ik zou dus nooit een dergelijk gedrocht gekocht hebben.
Van link naar rechts zit een speciale knop[ met het opschrift PRSCN alsueerst daar opdruk als u optt zit, kan u met de kleurnerood en groen naar volgen sub heen en terug.DUS A en B

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 11, 2013 om 01:58
619 Antwoorden / 29 Vragen

Zet het ook als tip bij TIPS!

Daarvoor koop ik ook niks van Samsung!

Vorige week mijn Samsung tablet maar weggegeven; printen kon alleen op een Samsungprinter!

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 11, 2013 om 02:01
619 Antwoorden / 29 Vragen

Kijk altijd van te voren wat de specificaties zijn van het product en de mogelijkheden daarmee, o.a. energielabel, aan/uitknop, HDMI-aansluitingen etc.

ge
door gerboe - Oct 11, 2013 om 10:24
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tanteriet schreef op donderdag 10 okt 2013, 18:11]Ik heb hem weer ingepakt en mijn oude Philips teruggezet.

Ik had een Philips TV maar dat niet ook niet over. Koptelefoonaansluiting erg onhandig aan de zij-/achterkant en volumeregeling voor de koptelefoon ergens diep in het menu. Ben nu erg tevreden met mijn Sony TV. Alles logisch en goed toegankelijk.

ta
door tanteriet - Oct 11, 2013 om 12:02
87 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=gerboe schreef op vrijdag 11 okt 2013, 10:24]Ik had een Philips TV maar dat niet ook niet over. Koptelefoonaansluiting erg onhandig aan de zij-/achterkant en volumeregeling voor de koptelefoon ergens diep in het menu. Ben nu erg tevreden met mijn Sony TV. Alles logisch en goed toegankelijk.
Ja, diep in het menu, maar ik hoef hem maar eenmalig in te stellen op mijn geluidsniveau, dus dat is geen probleem.
En bij de Philips kun je een verlengsnoer voor de koptelefoon inpluggen, dus je hoeft maar een keer aan de zijkant (of achterkant) te zijn. Bij die Samsung gaat dat ook niet, want als je een verlengkabel inplugt aan de achterkant, valt gelijk het geluid van de speakers uit.....
Dat is het domme aan het ontwerp: men moet of een gescheiden geluidsregeling hebben waarbij de speakers niet uitvallen als er de koptelefoon wordt ingeplugd, of de aansluiting moet makkelijk toegankelijk zijn, aan de voor of zijkant dus. Maar niet zoals nu, dat is belachelijk en ondoordacht.

Alles is natuurlijk wel op te lossen met aanschaf van extra onderdelen zoals extra geluidsboxen, splitterkabels, home cinemaset, CI+ modules etc. Maar bij een doordacht ontwerp was dat niet nodig.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 18, 2013 om 18:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Om welk type tv gaat het? graag 'n linkje naar bijvoorbeeld kieskeurig.

ci
door cirkel54 - Nov 30, 2013 om 01:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welke type Samsung u dan heeft maar bij mij zitten alle aansluitingen gewoon opzij. Heel gemakkelijk bij te komen.
Ook de andere problemen die u noemt, herken ik niet.
Wellicht al een wat oudere uitgave?
Die van mij is pas van dit jaar.

ol
door olijfje3 - Dec 1, 2013 om 05:17
284 Antwoorden / 26 Vragen

U kunt toch niet alles van Samsung waardeloos vinden door een zo'n onhandigheid zich voordoet.
de aansluiting voor skype zit bij mij aanhandig, is die producent volslagen fout nee fijne computer.

olijfje3

komsja
door komsja - Dec 1, 2013 om 15:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Geachte tanteriet
Ik heb weliswaar een wat oudere (LCD) tv van samsung type: LE-40A552 en daar kan je met teletekst ook niet de subpagina,s makkelijk met 1 knopje van links naar rechts bekijken,maar wel doormiddel van eerst het knopje (pre-ch) in te drukken want dan kan dat wel,er zijn meer tv,s die zo werken(staat allemaal in het boek GEBRUIK AANWIJZINGEN.Wat betreft koptelefoon aansluiting:als je de tv aansluit op een Tuner-versterker kan je het geluid van de tv overal vandaan halen en kiezen waarvandaan het geluid wel of niet mag komen.
Wat niet wil zeggen dat ik de samsung tv,s de hemel in prijs want heb mijn tv (LE-40A552) nu 5 jaar (toen ik hem kocht was hij nog maar net op de markt)
Na 1 week hattie al kuren,maar om een lang verhaal kort te maken,de tv is 4 keer gerepareerd,en wat denk je wat!!!! afgelopen vrijdag weer dezelfde kuren (gaat na twee keer pas aan) oftewel de vernieuwde connectoren (voeding) zijn na 2 jaar alweer kapot,reparen kost ongeveer 200 eurie,oftewel beter een nieuwe tv kopen.
Dus vallen uw ongemakken wel mee lijkt me

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2013 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=komsja schreef op zondag 1 dec 2013, 15:18]Geachte tanteriet
Ik heb weliswaar een wat oudere (LCD) tv van samsung type: LE-40A552 en daar kan je met teletekst ook niet de subpagina,s makkelijk met 1 knopje van links naar rechts bekijken,maar wel doormiddel van eerst het knopje (pre-ch) in te drukken want dan kan dat wel,er zijn meer tv,s die zo werken(staat allemaal in het boek GEBRUIK AANWIJZINGEN.Wat betreft koptelefoon aansluiting:als je de tv aansluit op een Tuner-versterker kan je het geluid van de tv overal vandaan halen en kiezen waarvandaan het geluid wel of niet mag komen.
Wat niet wil zeggen dat ik de samsung tv,s de hemel in prijs want heb mijn tv (LE-40A552) nu 5 jaar (toen ik hem kocht was hij nog maar net op de markt)
Na 1 week hattie al kuren,maar om een lang verhaal kort te maken,de tv is 4 keer gerepareerd,en wat denk je wat!!!! afgelopen vrijdag weer dezelfde kuren (gaat na twee keer pas aan) oftewel de vernieuwde connectoren (voeding) zijn na 2 jaar alweer kapot,reparen kost ongeveer 200 eurie,oftewel beter een nieuwe tv kopen.
Dus vallen uw ongemakken wel mee lijkt me

Het eerste punt is gereageerd op deze subpagina knop maar er is daar nog niet op gereageerd

acjzr1
door acjzr1 - Dec 1, 2013 om 20:12
295 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb even geaarzeld voor ik reageerde.
Als de hoofdtelefoonaansluiting zo belangrijk is voor U dan is dat het eerste waar ik als consument naar zou vragen. De meeste mensen gebruiken deze aansluiting nooit! Veel mensen sluiten hun TV aan op een Home Cinema systeem of een ander soort versterker. Indien een hoofdtelefoon dan nodig is kan men deze eenvoudig aansluiten op de versterker. U beweert dat de techneuten bij Samsung een IQ hebben van minder dan 65? Ik vind dat grof en beledigend (zeker aangezien U niet duidelijk hebt aangegeven wat voor U o zo belangrijk is). Ik beledig mensen niet graag dus zal ik niets zeggen over uw IQ.
Mijn volgende TV, monitor, Tablet , telefoon en misschien zelfs blurayspeler worden zeker weer...
Samsung!
Desondanks een zeer vriendelijke groet!
Acjzr1:)

ta
door tanteriet - Dec 1, 2013 om 22:07
87 Antwoorden / 10 Vragen

Ja jullie zijn allemaal fan van samsung omdat het zo goedkoop is. Maar er is een reden waarom ze goedkoop zijn. Ontwerp wordt blijkbaar gedaan door ongeschoolden en niet getest op usability. Samsung is daarom een B- of C-merk en zal heel wat moeten investeren om ooit een A-merk te worden. Korea is blijkbaar geen Japan, die waren in de jaren 70-80 de grote fabrikanten van elektronica, maar die waren wel doordacht en beter dan Europese fabrikanten. Maar Korea heeft nog jaren achterstand.

ol
door olijfje3 - Dec 2, 2013 om 11:51
284 Antwoorden / 26 Vragen

wat een onin zeg, samsung is 15 jaar groot merk geworden in nederland.
Andere merken maken ook soms prut. mensen moeten zelf ook blijven opletten, kijken welke specifieke wensen ze hebben, voor welke prijs etc. kennis van me heeft goede samsung telefoon, beter beeld dan de Apple en in ieder geval goedkoper in die tijd. ik heb fijne oven van samsung niet goedkoop ook niiet de hoofdprijs. heb de gebruikaanwijzing nog nooit gelezen. werkt gewoon simpel.
Meeste dingen worden goedkoper geproduceerd, kwestie van evonomie toch?

Sharp
Pioneer
sony
siemens
Belize
mycom
HP
yamaha
focus
Arjo sarah 3000
logitich
creatve
marantz
ranex
profoon
dropjes van markant
philips stofzuiger zoemt me tegemooet
kortingskaartkaartjes bijenkorf liggen op tafel, maar zoemen niet

sorry liet me even gaan

olijfje3

komsja
door komsja - Dec 2, 2013 om 16:50
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tanteriet
Wat olijvje3 net ook al zei,wat u beweerd over samsung is gewoon niet waar,samsung tv,s en noem alles maar op zijn in vergelijking met een aantal andere merken voorzien van de meeste aansluit-voorzieningen zelfs mijn TV (LE-40A552) heeft enorm veel aansluit mogelijkheden
Kan m,n pc er op aansluiten,er zit een aansluiting voor een usb-stick waarmee ik foto,s op de tv kan bekijken of muziek kan luisteren enz en dat alles zit aan de zijkant van het toestel,de aansluitingen voor geluid zitten achter het toestel maar wel zodanig dat je daar niet je tv van de muur hoeft te halen.

acjzr1
door acjzr1 - Dec 2, 2013 om 19:35
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tanteriet schreef op zondag 1 dec 2013, 22:07]Ja jullie zijn allemaal fan van samsung omdat het zo goedkoop is. Maar er is een reden waarom ze goedkoop zijn. Ontwerp wordt blijkbaar gedaan door ongeschoolden en niet getest op usability. Samsung is daarom een B- of C-merk en zal heel wat moeten investeren om ooit een A-merk te worden. Korea is blijkbaar geen Japan, die waren in de jaren 70-80 de grote fabrikanten van elektronica, maar die waren wel doordacht en beter dan Europese fabrikanten. Maar Korea heeft nog jaren achterstand.

Waar haal je die onzin vandaan?

Samsung is helemaal niet zo goedkoop.
Je betaalt ongeveer net zo veel als voor een vergelijkbaar product van Pioneer, Sony of Panasonic (of andere A merken).
Gebruiksgemak is bij de meeste Samsung producten prima.
Styling is ook dit in orde. De TV's , Tablets ,Monitoren en Telefoons van Samsung zien er (net als veel andere Samsung producten) zeer strak uit.
Bij de smartphones is Samsung zelfs marktleider.
Bij Smartphones ,Televisies en Monitoren scoort Samsung in de tests altijd goed (vaak het best).

Dus,
Weet je wel zeker dat het over Samsung gaat?
Staat er niet toevallig Yoko op het toestel?
Zelfs Salora (een echt Budget merk) is beter dat wat jij van Samsung beweert!

Ik spreek overigens uit ervaring.
Ik heb een 40" led TV (geen 3D), 20"en 24" PC monitor (Gamerskwaliteit), Twee smartphones, twee GSM's, een Tablet geheugenkaartjes en meerdere harde schijven. Allemaal van Samsung.
Alleen bij de micro SD kaartjes viel het design me een beetje tegen :)

ci
door cirkel54 - Dec 4, 2013 om 00:13
3 Antwoorden / 0 Vragen

Nou zo goedkoop is Samsung echt niet.
Ik heb voor mijn TV 1600,= betaald, lijkt me toch geld genoeg....

ol
door olijfje3 - Dec 4, 2013 om 04:07
284 Antwoorden / 26 Vragen

cikel54 wat een geld, heb je je niet laten tillen?

olijfje3

jpm
door jpm - Dec 4, 2013 om 09:01
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vond de hoofdtelefoonaansluiting zo belangrijk voor mijn tv op de slaapkamer dat ik een hoofdtelefoon kocht die snoerloos is. Een klein zendertje met vier rode ledjes is aangesloten op de usb-ingang van de tv (Philips, aan de linker zijkant) zodat ik niet mijn bed uit hoef. Als mijn vrouw wil slapen kan dat gewoon, ze doet het licht uit en ik zet de hoofdtelefoon op mijn hoofd en schakel het tv-geluid uit zodat alleen het signaal door de hooftelefoon gaat. Als u dat met uw Samsung ook doet is het leed geleden. Mocht u toch ook geluid willen via de speakers van de tv dan zult u toch een versterker moeten aansluiten voor uw Samsung.