po
door postema_1 Oct 17, 2006 om 21:47
Elektronica & tv

Koppel niet los

Even namens mijn dochter graag:

zij heeft sinds enkele maanden een ipod. Sinds deze week laadt hij niet meer op (via de laptop) maar geeft als boodschap: Koppel niet los. Verder gebeurt er niets. terug naar de winkel, of herkent iemand dit?

Bedankt alvast,

Robert

1733 11 Rapporteer

freya
door freya - Oct 17, 2006 om 22:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Robert,

Over welke iPod hebben we het? Als ik mijn iPod 5G aan de PC koppel krijg ik óók in het scherm van de iPod de melding 'Koppel niet los', dat is volkomen normaal.

Als je dan met de rechter muisknop klikt op het icoontje van iTunes in de 'system tray' rechts onder in de taakbalk en kiest voor iPod van <naam> uitwerpen dan krijg je het 'normale' scherm weer te zien.

m.vr.gr. Freya

po
door postema_1 - Oct 17, 2006 om 23:15
15 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Freya,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, maar helaas... De melding blijft staan.

Begrijp ik goed dat je, als de iPod is opgeladen, de aansluiting niet simpelweg uit de computer kunt trekken, maar dat dat via dat ikoontje onderaan moet?? Dat heeft zij nooit gedaan. Kan dat een oorzaak van een storing zijn?

Ook als het contact met de computer is verbroken, blijft de melding nog tijden staan (hij gaat dus niet uit)

Robert

po
door postema_1 - Oct 17, 2006 om 23:16
15 Antwoorden / 15 Vragen

(het betreft een iPod nano, overigens)

freya
door freya - Oct 17, 2006 om 23:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad niet verstandig om de verbinding zomaar te verbreken, maar dat altijd via dat icoontje in de 'system tray' óf via het programma iTunes te doen als je b.v. net klaar bent met het 'uploaden' van muziek.

Ze kan nog wèl gewoon muziek op de iPod zetten? En loskoppelen via iTunes zelf werkt ook niet?

Freya

po
door postema_1 - Oct 17, 2006 om 23:23
15 Antwoorden / 15 Vragen

de batterij is helemaal leeg, dus er valt niet veel te controleren

freya
door freya - Oct 17, 2006 om 23:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar opladen via de USB-kabel zou zonder meer moeten lukken. Als dat niet werkt zou ik er toch maar even mee langs de winkel gaan, want dan is er wellicht toch iets defekt. Freya

po
door postema_1 - Oct 17, 2006 om 23:40
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat ik dat ga doen, want opladen doet ie inderdaad niet. Bedankt voor je aanwijzingen.

Robert

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2006 om 10:51
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Teruggaan naar de winkel en daar om advies vragen, mogelijk is er iets stuk en dan valt dat onder garantie neem ik aan.

ma
door martin1 - Oct 19, 2006 om 13:12
346 Antwoorden / 4 Vragen

verder is het bij een defect altijd sneller om via www.apple.nl --> support een reparatie aan te vragen. Na invullen van de klacht ontvangt u een UPS retour label, na een belletje haalt UPS het app bij u op. U krijgt dan uw ipod gerepareerd teruggestuurd (bij een echte klacht wordt de ipod in de regel vervangen door een nieuw exemplaar, waardoor reparatie altijd binnen enkele dagen klaar is). Op de site kunt u de voortgang van de reparatie van uur tot uur volgen.

ma
door martin1 - Oct 19, 2006 om 13:33
346 Antwoorden / 4 Vragen

Allereerst: kijk op www.apple.nl --> support. Dit is een voorkomende klacht die eenvoudig zelf te verhelpen is, middels 1 van de 3 resetmethoden of het updaten van de software m.b.v. ipod-updater.

Het kan ook zijn dat u ingesteld heeft de ipod te gebruiken als externe HD, dan dient u ten alle tijden de ipod te ontkoppelen bij hardware veilig verwijderen (groene pijltje in taakbalk vlak naast klok). Verder kunt u ervan uitgaan dat de ipod wel degelijk oplaadt tijdens het weergeven van "koppel niet los".

po
door postema_1 - Oct 19, 2006 om 13:35
15 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties: het is gelukt om het apparaat te resetten. Waarschijnlijk is het euvel inderdaad ontstaan doordat de iPod gewoon na opladen is verwijderd.

Robert