Ro
door Robin Martens Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.

In hun mail staat echter:
"Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug. Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum."

Daarop zegt mevrouw van KPN "nee dat kan niet".
Nu verwachten ze dus dat ik naast de factuur ook nog een extra maand ga betalen ivm opzegtermijn.

Ik heb het letterlijk zwart op wit dat ik heb opgezegd maar dat doet er schijnbaar niet toe, kon ook niet de mail doorsturen want kwam dan toch niet bij haar.

Abbonementnummer: 20000007574814

49938 18 Rapporteer
Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 22, 2024 om 12:24
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Robin,

Ik raad u aan om uw opzegging schriftelijk en aangetekend te doen, klik op de volgende link voor het adres :

https://www.overons.kpn/nl/contact

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 23, 2024 om 13:02
16852 Antwoorden / 202 Vragen

@GBA, vraagsteller voegt notabene zelf het bewijs van hebben opgezegd bij. (Met knipoog en groet)

Shade1982
door Shade1982 Feb 25, 2024 om 19:06
Antwoorden / Vragen

Als oud-KPN medewerker kan ik zeggen dat dit geen enkele zin heeft. Fysieke post komt niet bij de juiste afdeling terecht (die zitten ook niet in Rotterdam) en aangetekende post wordt niet aangenomen door de receptie.

Als met zwart-op-wit wil moet dat via mail.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 26, 2024 om 04:35
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Shade,

Ik weet niet hoe lang u al niet meer werkt bij KPN, maar uw bewering klopt niet.

Ik heb persoonlijk mijn oude tv-ontvanger aangetekend opgestuurd naar bovenstaand adres....

Ro
door Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja achteraf gezien wel maar heb toch gewoon een bevestiging van opzegging ontvangen en dan annuleren ze die zelf maar.

pr
door prikker Feb 23, 2024 om 11:52
15 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi zo... de houding van de KPN klopte (juridisch) voor geen meter.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 22, 2024 om 12:40
2059 Antwoorden / Vragen

Schriftelijk reclameren en niet in discussie gaan met medewerkers in een call centre. Mocht dat niet tot een bevredigend antwoord leiden dan naar de geschillencommisie.

sira
door sira - Feb 22, 2024 om 13:05
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is niet zo spannend en kunt u zelf ook oplossen.

Stuur ze een brief of email (of beide), waarin u aangeeft niet akkoord te gaan met hun standpunt en wel om de reden dat zij u, na de opzegging,  een bevestiging per sms hebben gestuurd, waarvan hier (of in bijlage) een schermafdruk (maak even een schermafdruk, print dat uit en voeg toe in de brief, of kopieer naar de email).

Eindig de brief met dat u er alsnog vanuit gaat dat KPN dit geschil naar tevredenheid voor u zal oplossen en dat zij de einddatum van 18-01-2024 zullen respecteren. Indien u (= KPN) van mening bent in het gelijk te staan, zal door u (= ondergetekende) het geschil worden overdragen aan een jurist en/of de ACM.

Geef tevens aan dat u binnen 3 weken (vermeld datum) een schriftelijke bevestiging van KPN wenst te ontvangen.

Met vriendelijk groet, hoogachtend, Robin Martens.

U moet wel even uw facturen nakijken, want 18/01 is halverwege de maand en daarom kan het zijn dat u een extra maand moet betalen, omdat facturatie vie een geheel andere afdeling loopt, maar die extra maand wordt later weer verrekend.

me
door meganega Feb 22, 2024 om 13:50
43 Antwoorden / Vragen

Wat een raar antwoord.

sira
door sira Feb 22, 2024 om 13:53
2341 Antwoorden / 24 Vragen

En wat mag dan wel de reden zijn dat u dit een raar antwoord vindt?

me
door meganega Feb 22, 2024 om 14:06
43 Antwoorden / Vragen

Omdat er niks van klopt.

sira
door sira Feb 22, 2024 om 14:09
2341 Antwoorden / 24 Vragen

U hebt er de ballen verstand van

me
door meganega Feb 22, 2024 om 16:39
43 Antwoorden / Vragen

Wat een hoogmoed. Je doet heel interessant maar weet heel weinig.

sira
door sira Feb 22, 2024 om 18:11
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Hou toch op man, als ik al je reacties en antwoorden lees, heb je op iedereen wel commentaar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2024 om 00:01
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Meganega is een afkorting van Mega Negatief.....;<))

sira
door sira Feb 23, 2024 om 09:47
2341 Antwoorden / 24 Vragen

@Geboren Amsterdammer
Dat is een goeie ;-))

me
door meganega Feb 23, 2024 om 09:59
43 Antwoorden / Vragen

Ik heb alleen commentaar op wijsneuzen en betweters. ;^)

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 23, 2024 om 13:18
16852 Antwoorden / 202 Vragen

@SIRA, ook maar hier met knipoog: vraagsteller voegde zelf het bewijs van de opzeging bij met melding 'indien wij u tefonisch niet spreken vogt de bevestiging. En dat was in fiete overbodig en mmakte het onbegrijpelijk. Het bericht op zich was al een bevestiging. Bij het maken van mijn eerste reactie was er kennelijk wel een probleem bij de site vandaar mijn drie (waren er zelfs 4) reacties. Meldingen site niet bereikbaar was de reden.

sira
door sira Feb 23, 2024 om 13:25
2341 Antwoorden / 24 Vragen

@Heremietkreeft
Er is al 1 à 2 weken een probleem.
Normaal gebruik ik altijd Firefox, maar daar is niet meer mee te werken. Vanwege Vraag en Beantwoord ben ik na de problemen overgestapt op Chrome, maar daar is sinds vandaag ook niet mee te werken. Meer smaken heb ik niet :-(

wi
door wilhelmina59 Feb 25, 2024 om 16:49
514 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier iemand die inlogproblemen heeft en met FF en met Chrome, heb helaas niet meer smaken.

sira
door sira Feb 25, 2024 om 18:43
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Inloggen lukt mij wel

me
door meganega - Feb 22, 2024 om 13:33
43 Antwoorden / Vragen

Dit is expliciet verboden door de wetgever en behoort tot de zwarte lijst van algemene voorwaarden. Je hebt het contract schriftelijk opgezegd, je hoeft niet te betalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 23, 2024 om 13:01
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Vraagsteller voegt notabene zelf het bewijs van de ontvangst van de opzegging bij.

Mabelle
door Mabelle - Feb 22, 2024 om 13:48
425 Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt natuurlijk niet. Zet je klacht op https://forum.kpn.com/ daar is ook KPN Webcare aanwezig, daar heb je meer aan dan die gasten van klantenservice.

Iv
door Ivo W - Feb 22, 2024 om 19:07
729 Antwoorden / Vragen

Wat een belachelijke houding.

Je kunt bij KPN online een contract afsluiten, dus kun je ook online opzeggen. Dat is de wet.

Vervolgens is KPN wettelijk verplicht om die opzegging te verwerken. En als u niet tussentijds uw opzegging intrekt, dan hoort het daarmee simpelweg klaar te zijn.

Meldt KPN schriftelijk dat u uw opzegging op rechtsgeldige wijze kenbaar gemaakt heeft, dat u daarvan een ontvangstbevestiging hebt ontvangen en dat daarmee de overeenkomst reeds per 18-01-2024 is beëindigd.
Sommeer dat KPN haar administratie op orde brengt en meldt dat alle kosten die voortvloeien uit het verzuim van KPN, waaronder juridische en buitengerechtelijke kosten die u genoodzaakt bent om KPN tot de orde te roepen op KPN zullen worden verhaald.

Meldt tevens dat u deze ernstige overtredingen van het consumentenrecht middels een klacht bij de toezichthouder zult melden indien er niet binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging komt dat alles in orde is gemaakt, vergezeld van een correcte eindafrekening en excuses en dat teveel betaalde kosten binnen 6 weken na 18-01-2024 op uw rekening teruggestort dienen te zijn.

pr
door prikker - Feb 23, 2024 om 11:42
15 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, KPN mag een opzegging niet aan voorwaarden onderhevig maken.

Als u dit via email, DM or zelfs via hun online formulier gedaan heeft en een screencap van gemaakt heeft (slim!) dan heeft KPN geen poot om op te staan.

Gewoon de autorisatie bij de bank om deze afschrijving te doen blokkeren. Laat ze maar procederen, ze maken geen schijn van kans.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2024 om 11:48
16852 Antwoorden / 202 Vragen

In het bericht dat u bijvoegt staat toch heel duidelijk samenegavt: Als wij u niet hebben gesproken ontvangt u de schriftelijke bevestiging!. Bovendien is het bericht dat u bijvoegt nota bene al afdoende bewijs van uw opzegging. De reden dat men u nog wil bellen is de vraag: waarom en mogelijk oom u een aanbieding te doen om toch te blijven. Een kwestie van lezen dus. De servicemed werkster die is prak verdient m.i. wel een klacht.

Iv
door Ivo W Feb 23, 2024 om 12:49
729 Antwoorden / Vragen

Die bepalingen zijn allemaal waardeloos.

Ze moeten gewoon de opzegging zonder circus er omheen verwerken. Klaar.

henkvanputten
door henkvanputten - Feb 23, 2024 om 13:07
7 Antwoorden / 0 Vragen

1. U hebt 100% gelijk.

2. Een levensles die ik zelf door schade en schande leerde: kom gewoon heel eventjes op hun feestje.
Dus opnemen, dan wel terugbellen, en gelijk duidelijk maken: "Zonde van uw tijd en de mijne als ik nu opeens een speciale aanbieding moet aanhoren die er niet was geweest als ik niet was weggegaan, geen belangstelling, we laten het hierbij, ok?"

Dit scheelt enorm veel negatieve energie.

ka
door kaartendraak - Feb 23, 2024 om 13:08
180 Antwoorden / 2 Vragen

Geen idee waarom het zo moeilijk zo moeten gaan bij KPN. Ik heb het voor mijn vader moeten doen in december, gewoon opgebeld, alles werd prima geregeld door de telefoniste, kreeg een bevestiging in de mailbox van mijn vader, tv ontvanger en modem opgestuurd en klaar.

Me
door Meindo - Feb 23, 2024 om 13:09
64 Antwoorden / Vragen
sira
door sira Feb 23, 2024 om 13:11
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel.
Niet iedereen is het daarmee eens ;-))

Ha
door Hans ter Horst - Feb 23, 2024 om 15:14
1 Antwoorden / Vragen

Zo,n vrouw heb ik ook gehad.

sira
door sira Feb 25, 2024 om 00:13
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Zoiets als dit? ;-))

Afbeelding gezocht ( encyclopedie/woordenboek te koop ivm ...

Mabelle
door Mabelle Feb 25, 2024 om 01:57
425 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw, een man met humor. Ik noteer meteen zijn 06.;-))

sira
door sira Feb 25, 2024 om 18:40
2341 Antwoorden / 24 Vragen

Dit is al een hele oude advertentie (20 jaar?), maar hij blijft leuk.

De adverteerder bestaat echt, ga maar eens op Google zoeken en wie weet heeft hij één van beide enceclopedieën nog, mocht je er naar op zoek zijn.