fr
door frerichsrgm Dec 15, 2016 om 12:04
Elektronica & tv

Media Markt, ik ben toch niet gek??

Stel dat Sinterklaas iemand een cadeautje heeft gegeven , in dit geval een DVD ad € 11,99 en de gelukkige ontvanger heeft deze al. Is de volgende reactie van Media Markt dan normaal te noemen:  " U kunt geen aankoopnota overleggen waaruit blijkt dat de DVD bij MM gekocht is en volgens de algemene voorwaarden is dit een vereiste om iets te kunnen retourneren of het nou Sinterklaas tijd is of niet " De DVD zat nog in de gesealde verpakking met daarop een prijssticker van MM. De aankoopbon ligt waarschijnlijk in Spanje en we weten niet welke persoon achter Sinterklaas schuil ging. Na een lange discussie bleef MM bij hun besluit en uiteindelijk heb ik de DVD bij de Service Desk achter gelaten met de suggestie dat MM het aankoopbedrag doneert aan het Wereld Kanker Fonds en de DVD weer terug legt in de schappen. De vraag is " Wie is er hier nou gek, de koper of Media Markt ? ".

4093 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2016 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De koper. Ruilen met  bon. Simpel.

Als u trouwens met Wereld Kanker Fonds, het Wereld Kanker Onderzoek Fonds bedoelt, kunnen ze die gift maar beter vergeten, want dat is een bedenkelijke organisatie.

reflecs
door reflecs - Dec 15, 2016 om 12:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U wilde geld retour? Dan is het heel normaal.  U zou de dvd bij wij van spreken al maanden in huis kunnen hebben. Daar kunnen ze niet aan beginnen.
https://klantenservice.mediamarkt.nl/app/answers/detail/a_id/7258/related/1

Johkwe
door Johkwe - Dec 15, 2016 om 12:14
44 Antwoorden / Vragen

Ruilen is altijd met bon.
Ook al zit er een MM sticker op.
De cd zou nl. ook gestolen kunnen zijn.

fr
door frerichsrgm - Dec 15, 2016 om 12:15
5 Antwoorden / 2 Vragen

Tja, zullen we dan voortaan afspreken dat de gulle gever bij zijn cadeautje de aankoopnota bij sluit of tie nou S.Klaas heet of P.Puk. Wel eens van coulance gehoord en leest iedereen de kleine lettertjes van de Algemene Verkoop Voorwaarden voordat je afrekent bij de kassa van Media Markt?

kv
door kvjapio Dec 16, 2016 om 20:11
281 Antwoorden / Vragen

Dit heeft nik met coulance te maken en iedereen weet dat je zonder bon niet kan ruilen. Warom blijven drammen nier?

kv
door kvjapio Dec 16, 2016 om 20:13
281 Antwoorden / Vragen

Koop uw cd dan voortaan bij Ikea.

marita5
door marita5 - Dec 15, 2016 om 12:18
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo FrerichsRgm ,

Er zijn nog andere mogelijkheden , maar ook deze heeft u niet , of u moet de aankoopbon in Spanje gaan halen ;-)) en dan kunt u zich afvragen wie hier nou gek is .

Kassabon , Met kassabon wordt bedoeld de originele kassabon van Media Markt. De kassabon kan door Media Markt in specifieke gevallen worden gelijkgesteld aan een bankafschrift of rekening van een creditcardmaatschappij waaruit is op te maken waar, wanneer en voor welke prijs een bepaald product is gekocht. Andere door de wet toegelaten methoden om aan te tonen waar, wanneer en voor welke prijs een bepaald product is gekocht, zijn uiteraard ook toegestaan .

tenormin
door tenormin - Dec 15, 2016 om 12:21
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Tja en toch is in dit geval Media Markt niet gek. Los daarvan, zoals afgelopen Klaas, had ik wat kledingstukken cadeau gedaan. (Beter als een cadeaubon toch) en uiteraard, hoe "raar" het ook lijkt, de kassabonnen erbij gedaan om eventueel te kunnen ruilen/geld terug. (C&A). We hadden toch allemaal een bedrag om uit te geven afgesproken, dus dat maakte niet uit.

fr
door frerichsrgm - Dec 15, 2016 om 12:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het is mij genoegzaam bekend dat het verstandig is je aankoopbon enige tijd te bewaren in geval dat het artikel niet voldoet o.i.d. Maar soms zijn er situaties waar dit wat ingewikkelder ligt en daar heb ik er eentje van geschetst. Het beste advies is misschien om bij Media Markt te gaan neuzen en bij de shop om de hoek te gaan kopen omdat daar doorgaans op wat meer klantvriendelijkheid kan worden gerekend en vaak ook de prijs van MM wordt gematched want zo goedkoop is Media Markt ook weer niet.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees maar lekker dwars, helpt niets.

simon55
door simon55 - Dec 15, 2016 om 12:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Om n antwoord op uw vraag te geven............U

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2016 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had de cd ook weer aan iemand anders cadeau kunnen doen.

jo
door jorisw - Dec 15, 2016 om 13:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Veel MM filialen zijn van franchiseondernemers. Het seal zegt dan niet zoveel. De DVD kan ook in een andere winkel gekocht zijn, en dan moet de ondernemer maar uit zien te vinden waar hij z'n geld terug zou kunnen halen.

Apetjoek
door Apetjoek - Dec 15, 2016 om 16:30
234 Antwoorden / 16 Vragen

Heben ze U de Zwarte Piet toebedeeld en zit U nou in zak en as ?

emcede
door emcede - Dec 15, 2016 om 19:30
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een zeurverhaal zeg! 'De bon ligt in Spanje'... Om je vraag te beantwoorden: ja, dat ben je wel.

We hebben er een nieuwe ZeurPiet bij, hoor!

aurora1
door aurora1 Dec 15, 2016 om 21:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een ZeurPiet met vlekken.... van kwaadheid en verongelijktheid.....

Gr
door Grunn1 Dec 15, 2016 om 21:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

tenormin
door tenormin Dec 15, 2016 om 22:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@emcede, De bon "ligt in Spanje". Grappige woordspeling: Zie ginds komt de stoomboot, uit Spanje weer aan. Nou ja, dat het Turkije is doet niet ter zake. ;-) Wat een gezeur, zonder kleur, wat een gedoe, zonder bonnetje, geef het je moe.

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2016 om 19:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie er gek is? Niet de koper en niet Mediamarkt, maar wel de ontvanger die denkt zonder bon de DVD terug te kunnen brengen.

fr
door frerichsrgm - Dec 15, 2016 om 20:30
5 Antwoorden / 2 Vragen

Jeetje zeg, heb me nooit gerealiseerd dat Media Markt zoveel fans heeft of komen al deze MM sympathiebetuigingen uit de koker van MM zelf.  Trouwens, beste MM-supporters, hebben jullie wel eens geshopped bij Ikea ? Die zitten niet te zeuren over een bonnetje van krap 12 euro. Die hebben het begrepen hoe ze hun klanten tevreden moeten houden. Daar kom je graag terug!

Gr
door Grunn1 Dec 15, 2016 om 21:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft niks met fans van de mm te maken, bij 99% van alle winkels kan je alleen ruilen met originele kassabon. Je bent zelf een ongelooflijke zeikerd die blijkbaar iets persoonlijks tegen de mm heeft.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 21:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom koopt u dan uw cd niet bij Ikea? Wat een gejammer over een dubbele cd. Ga op onderzoek uit wie die cd aan u gegeven heeft. Eis het bonnetje op. Klaar

diumenge
door diumenge Dec 16, 2016 om 08:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ben geen fan van Media Markt, maar heb er ook niets tegen. Heb wel iets tegen mensen die kost wat het kost hun gelijk willen halen en de regels van, in dit geval Media Markt, niet accepteren. Het is de normaalste zaak van de wereld om een bon te overleggen. De DVD kan ook wel veel langer geleden gekocht zijn, van een ander filiaal komen of zelfs gestolen zijn. Met een bonnetje kan je aantonen dat dat allemaal niet zo is.

marita5
door marita5 - Dec 15, 2016 om 20:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Frerichsrgm ,

Wat kunt u zich druk maken en dat voor een Dvd , mijn gezegde is altijd , als dit alles is wat ik in mijn leven krijg spring ik een gat in de lucht .
Hopende voor u dat u nooit iets ernstig moet mee maken , want dit word een catastrofe totaal .

Hier is een optie , er zijn al 2 forumleden daar , word nog gezellig  , klik op de rode regel .

https://www.google.nl/search?q=afbeelding+klaagmuur+jeruzalem&biw=1455&bih=703&tbm=isch&imgil=CJ_X0OdiDN818M%253A%253BmVow9H5InVJLtM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.middenoostenandersbekeken.nl%25252Fnieuws%25252F2-klaagmuren--klaagmuur-jeruzalem-en-klaagmuur-griekenland.html&source=iu&pf=m&fir=CJ_X0OdiDN818M%253A%252CmVow9H5InVJLtM%252C_&usg=__islb2tovV5LcVV0_9Q1N-xI2k3U%3D&dpr=1.1&ved=0ahUKEwiTq4aZ_fbQAhWReVAKHfOFArkQyjcILA&ei=A_VSWNOdMpHzwQLzi4rICw#tbm=isch&q=klaagmuur+jeruzalem&imgrc=CJ_X0OdiDN818M%3A

aurora1
door aurora1 - Dec 15, 2016 om 21:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wij doen bij de cadeaus altijd het betaalbewijs. Kan iets toch niet geruild worden dan geven we het verder door aan iemand die er blij mee is.
U maakt een groot drama van iets wat geen drama is en gedraagt zich als een klein kind.
Iedereen weet dat je een betaalbewijs mee moet nemen om te ruilen en dat veel winkels niet aan ruilen dan wel geld terug doen.

kv
door kvjapio - Dec 16, 2016 om 20:09
281 Antwoorden / Vragen

Er is niemand gek, maar zonder bon geen ruiling. Zo simpel.

hutch
door hutch - Dec 16, 2016 om 20:19
4517 Antwoorden / 29 Vragen

".... uiteindelijk heb ik de DVD bij de Service Desk achter gelaten met de suggestie dat MM het aankoopbedrag doneert aan het Wereld Kanker Fonds en de DVD weer terug legt in de schappen. De vraag is " Wie is er hier nou gek, de koper of Media Markt ?."

Tja, als u het zo direct vraagt: u. En wel omdat u die DVD zomaar weer teruggeeft aan MM. Of denkt u werkelijk dat zij uw geld doneren? Het zou mij totaal niet verbazen als er nu een medewerker van MM denkt: "Wie is er hier nou gek? Ik in ieder geval niet en bedankt voor de DVD."