Mediamarkt komt garantie niet na EN geeft niet alle informatie
Mijin zoon heeft na lang sparen in December eindelijk een IPad kunnen kopen. Helaas hebben we dit bij de Mediamarkt gedaan...
In mei heeft het hondje van mijn schoonzus hem helaas laten struikelen terwijl hij de IPad in zijn handen had. Gevolg: scherm kapot.
UIteraard valt dit niet onder de garantie van Apple en/of Mediamarkt.
Maar....
Ik ben met mijn zoon naar de Mediamarkt gegaan om het scherm te laten repareren.Dit kon maar kostte wel 239 euro. Geen probleem, repareer maar.
Maar toen ging het mis. Wat blijkt nu? Wanneer Mediamarkt de IPad naar een Apple winkel had opgestuurd en laten maken, zou er nog steeds garantie op het apparaat zitten. Maar dat verteld de Mediamarkt niet. Waarom niet? Ze hebben zelf mensen in huis om dit te doen. Maar dan vervalt de garantie! Deze informatie is niet met ons gedeeld en daarom zitten we nu in de problemen....
Want inmiddels heeft de IPad geen beeld meer; alleen maar grijze strepen. Wij weer terug naar de Mediamarkt. Dat konden ze niet zelf, dus is de IPad opgestuurd naar een Apple repair center. En die geven aan: IPad is open gemaakt/ getracht te openen door derden en daarom is er geen garantie. Voorstel: apparaat vervangen door een refurbished exemplaar (dat overigens duurder is dan de aanschafprijs van de betreffende IPad). Dat dit niet doorr de Mediamarkt is verteld is natuurlijk nalatig. Maar het wordt nog erger! Hoewel er 6 maand garantie zit op de reparatie van Mediamarkt, zeggen ze nu dat er maar 3 maand garantie op zit! Schandalig natuurlijk en pure oplichterij!!! Maar wat moet ik nu? Advocaat in de armen nemen? Rechtswinkel?
Op internet lees ik dat er vele vergelijkbare klachten over de mediamarkt zijn. Is er niet iets als een stichting collectief tegen oplichterij van Mediamarkt? Hoe zou ik zoiets kunnen opstarten? Ben het namelijk wel zat dat ze hier blijkbaar vaak mee weg komen. Iemand advies?
Welja, oplichterij en een stichting collectief. Het moet niet gekker worden.
En hoe weet u dat er zes maanden garantie zit op de reparatie van MM? Afgezien daarvan zou die garantie alleen van toepassing zijn op het scherm, niet op de rest.
Hallo Elnbado ,
Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact#
@Tijger1
Omdat dit op de website staat:
Zit er garantie op het scherm?
Ja, je krijgt van ons 6 maanden garantie op het nieuwe scherm. Dit geldt niet voor krasjes en andere uiterlijke beschadigingen die door gebruik komen.
Zeker niet; het apparaat is destijds uitvoerig getest en is er geen enkel ander defect gevonden. Het is dus niet uit te sluiten dat dit probleem door uitgevoerde reparatie van Mediamarkt komt. Komt het daar niet door, dan is het een defect dat onder Product garantie valt. En zelfs Apple kan daar niet om heen. Maar omdat ik het gekocht heb bij Mediamarkt zijn zij mijn aanspreekpunt voor de garantie.
@Maritas
Dank voor je link. Ik zal er na kijken.
Dan kunt u ze toch met hun eigen woorden om de oren slaan? En als er dan later een probleem is met die I-pad zegt dat toch helemaal niets over die schermreparatie? Ik neem toch aan dat u, toen u de I-pad ophaalde gecontroleerd hebt dat hij het weer goed deed? In mei scherm kapot nu nu iets anders.
@ TDMDUC
Dat zou ik ook denken. Heb je misschien iets meer info over wat de consumentenbond zegt?
Overigens heeft zowel Mediamarkt als Apple repair het nooit over reparatie gehad; alleen maar over vervangen.
Na wat google zoek werk lijkt dit een veel voorkomend iets bij Apple producten. Bij mij zoeken ze alleen excuus om (en dat hebben zij dankzij de nalatigheid van Mediamarkt) om het niet onder de garantie te latem vallen.
Ik kocht kaas bij de kaasboer en die vertelde mij niet dat de kaas in de supermarkt goedkoper is.
Is dit oplichterij? Net als bij de Mediamarkt?
Nee, natuurlijk niet. je hebt de iPad naar de mediamarkt gebracht en hun gevraagd te repareren.
Dat hebben ze (ten dele) gedaan.
Hoe het nu verder loopt (garantie e.d.) staat in de "kleine lettertjes" van de Mediamarkt en Apple.
Ik vind echter wel dat de Mediamarkt deze zaak beter had kunnen uitzoeken en afhandelen. Dan was dit niet gebeurd.
@mathijs Wat n knullige kaasboer heeft u
Het apparaat heeft tijdens de val waarschijnlijk meer schade opgelopen. Deze schade kan zich later openbaren bv als er een nieuw scherm geplaatst is.Het is me een raadsel waarom je geen genoegen neemt met een duurdere refurbished exemplaar . Garantie claimen als je het apparaat hebt laat vallen en er zichtbare schade is natuurlijk zinloos. De garantie krijg je op fabrieksfouten e.d. Daar is is in dit geen sprake.
Ik kocht kaas bij de kaasboer en die vertelde mij niet dat de kaas in de supermarkt goedkoper is.
Is dit oplichterij? Net als bij de Mediamarkt?
Nee want de prijs had mij niet uitgemaakt, dat zie ik ook niet als oplichterij.
Maar als ik kaas bij de kaasboer koop en deze is niet eetbaar, dan ga ik er mee terug. Ze proeven een stukje en hij is inderdaad niet goed. Als ze mij dan een nieuwe meegeven en ik proef daar van, en die is ook niet goed en ik ga er wee mee terug. Dan zeggen ze: dat is niet degene je gekocht hebt dus dikke pech.
Nee, natuurlijk niet. je hebt de iPad naar de mediamarkt gebracht en hun gevraagd te repareren.
Dat hebben ze (ten dele) gedaan.
Klopt, maar als ze gezegd hadden: wij kunnen dit doen maar dan vervalt de garantie. Je kunt hem beter door ons op laten sturen naar een repair center en blijf je garantie houden.
Maar dat hebben ze niet gedaan. Misschien is oplichterij te sterk uitgedrukt; maar nalatig is het zeker!
Hoe het nu verder loopt (garantie e.d.) staat in de "kleine lettertjes" van de Mediamarkt en Apple.
Ik vind echter wel dat de Mediamarkt deze zaak beter had kunnen uitzoeken en afhandelen. Dan was dit niet gebeurd.
Dat klopt.Is er niet iets als een stichting collectief tegen oplichterij van Mediamarkt? Waarom niet gelijk een parlementaire enquette?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer