rietjesmurf
door rietjesmurf Oct 15, 2006 om 16:52
Elektronica & tv

Memori stick pro duo

hoeveel foto's kan ik maken met 1 giga bite

en waar kan ik het beste zo'n stick kopen?

593 9 Rapporteer

tonnieboy
door tonnieboy - Oct 15, 2006 om 16:57
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Dat hangt af van de instelling van het fotoformaat. Foto's van een normaal formaat zijn 640 x 480 en dan kunnen er 2 per 1 MB worden gemaakt dus voor 1 GB kunt u 2000 foto's opslaan op een stick. Kijk op internet voor een prijsvergelijking.

ma
door martin1 - Oct 15, 2006 om 17:10
346 Antwoorden / 4 Vragen

Hier ben ik het niet mee eens. Als je een 6 MP camera koopt, maak je foto's in 6 MP (anders moet je dat geld niet uitgeven aan zo'n camera). Er gaat ongeveer 5% van de capaciteit van het kaartje verloren. Wat je overhoudt kun je delen door ongeveer 1/2 MB per Megapixel. Bijv een 6MP foto is ongeveer 3MB groot. Een 5 MP foto is ongeveer 2.5 MB groot. Veel mensen komen met een vakantie met 1 GB tegenwoordig goed uit.

rietjesmurf
door rietjesmurf - Oct 15, 2006 om 17:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

en wat is mb dan???

hutch
door hutch - Oct 15, 2006 om 17:35
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Rietjesmurf,

de vraag over het aantal foto's is al gegeven. Ik wil er aan toevoegen, dat indien je in de buurt/aan de grens van Duitsland woont, je daar tamelijk goedkoop terecht kunt, in ieder geval goedkoper dan in Nederland......

In juni (2006) heb ik een memorycard (SD) van 1025 MB (1 gig.) gekocht voor €20,- evenals een memorystick van 1024 MB (1gig.) voor €20,-

Gr. Hutch

dirck
door dirck - Oct 15, 2006 om 17:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

128 Mb moet natuurlijk 128 MB zijn en 1 Gb moet 1 GB zijn.

Mb is Megabit.
MB is Megabyte.

rietjesmurf
door rietjesmurf - Oct 15, 2006 om 18:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

en als je een 6,0 miljoen pixel heb??

dirck
door dirck - Oct 15, 2006 om 18:03
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan met mijn 4.1 Mega Pixels camera met 128 Mb kaartje:

429 foto's maken (hoogste resolutie, kwaliteit normaal)
203 foto's maken (hoogste resolutie, kwaliteit fijn)
116 foto's maken (hoogste resolutie, kwaliteit superfijn)

Dus met een 1 Gb kaartje zou je het aantal foto's met 8 kunnen vermenigvuldigen.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Oct 15, 2006 om 18:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb dit kunnen vinden op internet:

Je kan 367 foto's maken met een 1GB kaart als je de instellingen op superfijn
hebt en 6MP, als je hem op fine hebt, kan je er 609 maken.

Dan hebben we het wel over opslaan in JPG formaat, doe je het in RAW formaat (als je die mogelijkheid hebt), dan kom je misschien ergens bij de 80 uit.

Groet, Dirck

ja
door jaysiea - Dec 23, 2006 om 01:14
7 Antwoorden / 6 Vragen

eigen vrij simpel middeltje om gemiddeld in te schatten hoeveel foto's je kwijt kan

dat is eigen het aantal megapixels delen door het geheugen

dus bijv 4 megapixelcamera met 1gigabyte kaartje is dus +/_ 250 foto's

maar dit is mede afhankelijk van de instellingen.. maar zo kan je dus ongeveer btje berekenen hoeveel foto's je dus kwijt kan,