Bo
door Boenken Oct 16, 2020 om 18:52
Elektronica & tv

Miele slechte kalntenservice

Miele, de hoogste prijzen en de slechtste klantenservice....

In 2016 een Miele koffie automaat gekocht € 1.800.- bij BCC. De verkoper adviseerde ons om

direct een Service Plus Polis af te sluiten met een verlengde garantie van 5 jaar. M.a.w. inclusief

de garantie van Miele 2 jaar + 5 jaar garantie. Een uitstekend advies blijkt nu later...

In de maand augustus jl. (2020) functioneert de magneet van het waterreservoir niet meer.

Vervolgens naar Miele klantenservice gebeld, die overigens gebruik maken van thuiswerkers

die zowel telefoontjes aannemen van Calvé pindakaas alsook van Miele. D.w.z. dat jouw bericht

na ...tig wachtenden voor u, na 15 minuten wordt aangenomen. “ De boodschap wordt door-gegeven”. Na een week geen bericht en opnieuw de vermaledijde klantenservice gebeld en

opnieuw 15 minuten wachten.

Uiteindelijk direct contact met Miele klantenservice die niet eerder dan over 3 weken een monteur

kunnen sturen. (dan zit je een maand zonder koffie automaat). Voorts blijkt niet allleen het water-

reservoir stuk te zijn (€ 38,50) maar ook het regelventiel ( € 40,20).

Alsdan print de monteur de rekening die er als volgt uitziet:

waterreservoir € 38,50 - regelventiel € 40,20 - nacontrole € 8,20 - arbeidsloon € 107,80 per uur!

1.7 uur = € 183,26-  voorrijkosten 103,40 én aanvullende voertuigkosten zone 2 € 23,20.

Deze laatste kosten worden alvast in rekening gebracht als de servicewagen eventueel een lekke

band zou krijgen? Totaal € 480,07 waarvan € 86,90 aan onderdelen.

Met het -vriendelijke- verzoek deze factuur direct te voldoen. Maar dan...laat ik mijn garantie-

bewijs zien, die volgens de monteur niet geldig is omdat uitsluitend de Miele Service Verzekering

wordt geaccepteerd. Na een onverkwikkelijk gesprek verdwijnt de monteur.

De volgende dag heb ik BCC gebeld over de factuur. BCC krijg je direct aan de lijn en de man

heeft het e.e.a. direct doorgeven. Na een 4 dagen een herinnering van Miele, gevolgd door een

2e herinnering na nog eens 4 dagen en binnen 10 dagen een sommatie en dreigement dat de

incasso uit handen is gegeven aan een deurwaarder.

Na 14 dagen krijgen we bericht van BCC dat het volledige bedrag aan Miele is betaald.

Mijn vraag aan Kassa is waarom Miele gebruik maakt van zo’n belabberde klantenservice.

Waarom klanten zo onbeschaafd worden bestookt met dreigementen en dat Miele niet het

fatsoen kan opbrengen om beleefd te laten weten dat de factuur correct is betaald.

2765 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2020 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat moet je aan Miele vragen en niet aan Kassa.

panter22
door panter22 - Oct 16, 2020 om 19:19
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een verzekering via BCC afgesloten voor het koffiezetapparaat. De verzekeraar is HDI.
Daar staat Miele buiten. Die stuurt gewoon een rekening. Jij moet er voor zorgen dat jouw verzekering de rekening van Miele betaalt.
Voortaan even de polis lezen:
https://prodbccwebbackend.blob.core.windows.net/website/pdf/algemene-voorwaarden-bcc-service-pluspolis-2018.pdf

ro
door ronny530 - Oct 16, 2020 om 19:52
2804 Antwoorden / 41 Vragen

Slechte service van Miele dat dacht ik toch niet maar uw manier van handelen is niet juist geweest BCC heeft u die extra garantie aangesmeerd en niet Miele. U neemt op eigen handelen contact met Miele op en dat is vragen om misverstanden want zij weten niet dat u bij BCC een garantieverzekering heeft afgesloten. Wat u had moeten doen is het reparatieverzoek bij BCC indienen en BCC zorgt dan voor de juiste afhandeling. U heeft nog mazzel dat BCC uiteindelijk de factuur heeft voldaan. Resumerend als u de juiste weg had bewandeld dus eerst BCC in kennis stellen en niet direct de reparatie dienst van Miele had gecontacteert was deze frustratie niet ontstaan.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 16, 2020 om 21:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Je had  dus goed moeten lezen,   soms  een ramp en niet Miele maar BCC die de verzekering  afsloot had moeten bellen voor een monteur zonder factuur die rechtstreeks naar hun moest...

Die garantie is vaak een chaos,  BCC kreeg provisie,  en hoe meld je een dergelijke claim...
Elke verzekering lijkt wel weer anders helaas...

ju
door juliomariner Oct 16, 2020 om 22:35
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Goh uw naam is nu moeilijker af te korten dan kkt

tijger1
door tijger1 Oct 16, 2020 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan houden we het toch gewoon op stofzuiger?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 17, 2020 om 20:24
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele zijn daar  verbannen voor niets,  andere die op de persoon spelen of  off topic gaan krijgen nog alle ruimte..  zelfs een Feedback  topic zie ik extreem veel nonsens langs komen,  willekeur en vriendjes, rest moet weg en ze zoeken klachten om te melden...  maar U weet de nieuwe naam daar nog niet...  raad eens!

ju
door juliomariner Oct 17, 2020 om 21:10
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb daar vandaag relatief weinig onzin voorbij zien komen dus heb u nog niet kunnen ontdekken

gerbera
door gerbera Oct 20, 2020 om 15:22
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@SDABTW, u doet uw huidige gebruikersnaam in elk geval eer aan met uw reactie☺

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2020 om 10:32
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is ook mijn reactie dat u een extra verzekering bij BCC heeft affgesloten en dan Miele niets is te verwijten.
 Men is bij BCC verantwoordelijk voor de klantenservice en houdt BCC zich kennelijk niet aan de door hen gesloten verzekeringsvoorwaarden.

Daarbij komt ook nog het fenomeen dat het bijkopen van extra garantie vaak onnodig is, zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/extra-garantie-bijkopen .  Bij consumentenaankopen er sprake is van een wettelijke consumentenbeschermingswetgeving. Dat is genoemd in het Burgerlijk Wetboek Boek 7 art 17 t/m 25 De verkoper is verantwoodelijk indien een aankoop voortijdig defect raakt en zie daarvoor deze samenvatting https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en zou dat dus mogelijk hoe dan ook via BCC betaald moeten worden aangezein de levensduur van een koffieautomaat m.i. langer is dan ca 4 jaren. Wel is het zo dat de verkoper rekening kan./mag hoden met afschrijvingskosten.

Nog kort iets anders gezegd: BCC is dus verantwoordelijk voor de repoaratie en die hadden een reparateur dienen in te schakelen. Helaas heeft u dat kennelijk zelf gedaan door Miele zelf te benaderen (op basis incorrecte informatie van de BCC vestiging) Ergo: De handelwijze zijdens BCC is klachtwaardig.

(Aanpassing) Voorzover ik kan nagaan  verkoopt/verkocht  Miele geen garantieverzekering op een apparaat als door u genoemd. Het berereft dus kennelijk een Service+ polis van BCC zelf en dan komt BCC deze overeenkomst niet na en bleef  dus in gebreke. Dan kan deze info nuttig zijn: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

tijger1
door tijger1 Oct 17, 2020 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X

gerbera
door gerbera Oct 17, 2020 om 12:36
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Na 14 dagen krijgen we bericht van BCC dat het volledige bedrag aan Miele is betaald.

Zo jammer dat u vragen soms niet helemaal leest waardoor uw reacties direct vol staan met, vaak overbodige, juridische links.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 17, 2020 om 12:48
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@GERBERA, ik heb het anders gelezen en in die zin dat het ontvangen van de betaling werd ontkent. En alsnog bericht werd ontvangen dat de betaling wel was ontvangen. Ik had het moeten lezen dat BCC de betaling heeft verricht en er feitelijk dan helemaal niets te klagen is.
Ergo: wel gelezen maar niet juist geïnterpreteerd en vandaar mijn reactie. Helaas dus inadquaat. Dank voor de melding.

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2020 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er klachtwaardig aan BCC? De Ts heeft zelf de verkeerde aangesproken.

gerbera
door gerbera - Oct 17, 2020 om 12:33
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@heremietkreeft;

Is mijn vraag ook, wat is er klachtwaardig aan BCC, deze heeft de rekening betaald ondanks dat de TS de verkeerde weg heeft bewandeld. De TS heeft niets te klagen en mag blij zijn dat BCC het zelf met de verzekering heeft geregeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2020 om 12:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

(Re) Uit een andere reactie moet ik afleiden dat mijn reactie niet geheel adequaat was aangezien BCC wel degelijk haar verantwoordelijkheid lijkt te hebben genomen maar hoe dan ook aan Miele niets te verwijten is. Wel blijft de verwijzing naar de info van de consumentenbond m.b.t. aankoop van extra garantie actueel.

panter22
door panter22 Oct 17, 2020 om 14:57
6599 Antwoorden / Vragen

In dit geval was extra garantie kopen wel een goede zet. Het koffiezetapparaat is gratis gemaakt.

justmeagain
door justmeagain - Oct 17, 2020 om 22:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

de garantie van Miele 2 jaar + 5 jaar garantie. Een uitstekend advies blijkt nu later...

Dit zou ik maar even heel goed nalezen. De kans dat u 2+3 totaal 5 jaar garantie heeft is 99%

Vervolgens naar Miele klantenservice gebeld, die overigens gebruik maken van thuiswerkers

Heeft u weleens van corona gehoord. Iedereen moet zo veel als mogelijk thuis werken.

U gaat veel te kort door de bocht, maar nogmaals lees die BCC garantie eens goed na. Ik ben ervan overtuigd dat u 3 jaar garantie heeft bijgekocht.

gerbera
door gerbera Oct 19, 2020 om 10:31
7382 Antwoorden / 14 Vragen

De bijgekochte garantie (5 jaar) is niet van Miele maar van BCC die een eigen systeem heeft om garantie bij te kopen, Miele zelf heeft ook een mogelijkheid om garantie bij te kopen via hun site. De extra garantie van BCC wordt  niet door Miele erkend als zijne hun garantie maar moet via BCC geregeld worden, hetgeen achteraf dus is gedaan.
De TS had dus gewoon naar BCC moeten gaan en niet op eigen houtje naar Miele.