Miele slechte kalntenservice
Je hebt een verzekering via BCC afgesloten voor het koffiezetapparaat. De verzekeraar is HDI.
Daar staat Miele buiten. Die stuurt gewoon een rekening. Jij moet er voor zorgen dat jouw verzekering de rekening van Miele betaalt.
Voortaan even de polis lezen:
https://prodbccwebbackend.blob.core.windows.net/website/pdf/algemene-voorwaarden-bcc-service-pluspolis-2018.pdf
Slechte service van Miele dat dacht ik toch niet maar uw manier van handelen is niet juist geweest BCC heeft u die extra garantie aangesmeerd en niet Miele. U neemt op eigen handelen contact met Miele op en dat is vragen om misverstanden want zij weten niet dat u bij BCC een garantieverzekering heeft afgesloten. Wat u had moeten doen is het reparatieverzoek bij BCC indienen en BCC zorgt dan voor de juiste afhandeling. U heeft nog mazzel dat BCC uiteindelijk de factuur heeft voldaan. Resumerend als u de juiste weg had bewandeld dus eerst BCC in kennis stellen en niet direct de reparatie dienst van Miele had gecontacteert was deze frustratie niet ontstaan.
Je had dus goed moeten lezen, soms een ramp en niet Miele maar BCC die de verzekering afsloot had moeten bellen voor een monteur zonder factuur die rechtstreeks naar hun moest...
Die garantie is vaak een chaos, BCC kreeg provisie, en hoe meld je een dergelijke claim...
Elke verzekering lijkt wel weer anders helaas...
Goh uw naam is nu moeilijker af te korten dan kkt
Dan houden we het toch gewoon op stofzuiger?
Vele zijn daar verbannen voor niets, andere die op de persoon spelen of off topic gaan krijgen nog alle ruimte.. zelfs een Feedback topic zie ik extreem veel nonsens langs komen, willekeur en vriendjes, rest moet weg en ze zoeken klachten om te melden... maar U weet de nieuwe naam daar nog niet... raad eens!
Ik heb daar vandaag relatief weinig onzin voorbij zien komen dus heb u nog niet kunnen ontdekken
@SDABTW, u doet uw huidige gebruikersnaam in elk geval eer aan met uw reactie☺
Helaas is ook mijn reactie dat u een extra verzekering bij BCC heeft affgesloten en dan Miele niets is te verwijten.
Men is bij BCC verantwoordelijk voor de klantenservice en houdt BCC zich kennelijk niet aan de door hen gesloten verzekeringsvoorwaarden.
Daarbij komt ook nog het fenomeen dat het bijkopen van extra garantie vaak onnodig is, zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/extra-garantie-bijkopen . Bij consumentenaankopen er sprake is van een wettelijke consumentenbeschermingswetgeving. Dat is genoemd in het Burgerlijk Wetboek Boek 7 art 17 t/m 25 De verkoper is verantwoodelijk indien een aankoop voortijdig defect raakt en zie daarvoor deze samenvatting https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en zou dat dus mogelijk hoe dan ook via BCC betaald moeten worden aangezein de levensduur van een koffieautomaat m.i. langer is dan ca 4 jaren. Wel is het zo dat de verkoper rekening kan./mag hoden met afschrijvingskosten.
Nog kort iets anders gezegd: BCC is dus verantwoordelijk voor de repoaratie en die hadden een reparateur dienen in te schakelen. Helaas heeft u dat kennelijk zelf gedaan door Miele zelf te benaderen (op basis incorrecte informatie van de BCC vestiging) Ergo: De handelwijze zijdens BCC is klachtwaardig.
(Aanpassing) Voorzover ik kan nagaan verkoopt/verkocht Miele geen garantieverzekering op een apparaat als door u genoemd. Het berereft dus kennelijk een Service+ polis van BCC zelf en dan komt BCC deze overeenkomst niet na en bleef dus in gebreke. Dan kan deze info nuttig zijn: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
X
Na 14 dagen krijgen we bericht van BCC dat het volledige bedrag aan Miele is betaald.
Zo jammer dat u vragen soms niet helemaal leest waardoor uw reacties direct vol staan met, vaak overbodige, juridische links.
@GERBERA, ik heb het anders gelezen en in die zin dat het ontvangen van de betaling werd ontkent. En alsnog bericht werd ontvangen dat de betaling wel was ontvangen. Ik had het moeten lezen dat BCC de betaling heeft verricht en er feitelijk dan helemaal niets te klagen is.
Ergo: wel gelezen maar niet juist geïnterpreteerd en vandaar mijn reactie. Helaas dus inadquaat. Dank voor de melding.
@heremietkreeft;
Is mijn vraag ook, wat is er klachtwaardig aan BCC, deze heeft de rekening betaald ondanks dat de TS de verkeerde weg heeft bewandeld. De TS heeft niets te klagen en mag blij zijn dat BCC het zelf met de verzekering heeft geregeld.
(Re) Uit een andere reactie moet ik afleiden dat mijn reactie niet geheel adequaat was aangezien BCC wel degelijk haar verantwoordelijkheid lijkt te hebben genomen maar hoe dan ook aan Miele niets te verwijten is. Wel blijft de verwijzing naar de info van de consumentenbond m.b.t. aankoop van extra garantie actueel.
In dit geval was extra garantie kopen wel een goede zet. Het koffiezetapparaat is gratis gemaakt.
de garantie van Miele 2 jaar + 5 jaar garantie. Een uitstekend advies blijkt nu later...
Dit zou ik maar even heel goed nalezen. De kans dat u 2+3 totaal 5 jaar garantie heeft is 99%
Vervolgens naar Miele klantenservice gebeld, die overigens gebruik maken van thuiswerkers
Heeft u weleens van corona gehoord. Iedereen moet zo veel als mogelijk thuis werken.
U gaat veel te kort door de bocht, maar nogmaals lees die BCC garantie eens goed na. Ik ben ervan overtuigd dat u 3 jaar garantie heeft bijgekocht.
De bijgekochte garantie (5 jaar) is niet van Miele maar van BCC die een eigen systeem heeft om garantie bij te kopen, Miele zelf heeft ook een mogelijkheid om garantie bij te kopen via hun site. De extra garantie van BCC wordt niet door Miele erkend als zijne hun garantie maar moet via BCC geregeld worden, hetgeen achteraf dus is gedaan.
De TS had dus gewoon naar BCC moeten gaan en niet op eigen houtje naar Miele.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer