s345
door s345 Aug 3, 2017 om 11:12
Elektronica & tv
Mijn nieuwe Indesit Wasmachine heeft aan het einde wasprogramma een hinderlijk piepsignaal?

Onze pas aangeschafte Indesit wasmachine heeft aan het einde van het wasprogramma een bijzonder hinderlijk piepsignaal.
We willen graag in het weekend s'nachts wassen gaan draaien (vorige wasmachine had géén piepsignaal) maar zonder door de wasmachine te worden gewekt! Whirlpool Nederland BV geeft geen info, anders dan in de gebruiksaanwijzing vermeld.
Ik begrijp door even te Googlen, dat bij bepaalde wasmachines dit signaal uit is te zetten.
Is dit signaal ook bij onze Indesit XWA 71483X W EU ook uit te zetten?

http://www.indesit.nl/product_i/Wasmachines_XWA_71483X_W_EU/pid_F085593NL/40.do

11529 22 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2017 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat is bij een Indesit niet uit te zetten. Edit: Bovendien als deze Indesit het wel zou kunnen, had het in de gebruiksaanwijzing gestaan.

Terzijde: Denkt u bij het 's nachts wassen / centrifugeren ook aan uw naaste buren? Mijn buren wassen ook 's nachts met een Indesit en ik hoor dat ding 2 verdiepingen lager centrifugeren.

s345
door s345 Aug 3, 2017 om 11:35
2 Antwoorden / 2 Vragen

Als mijn buurman flink moet niezen s'ochtends vroeg hoor ik hem ook (we wonen in een rijtjeshuis).
De centrifugestand staat op een lage toerenstand, dus minder geluid;-)

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kun je nagaan hoe gehorig het in jullie woning is. Ik snap eigenlijk nooit waarom mensen zo nodig 's nachts moeten wassen. Je Indesit heeft een uitgestelde start dus je hoeft niet eens thuis te zijn om de machine te laten draaien.

s345
door s345 Aug 3, 2017 om 12:10
2 Antwoorden / 2 Vragen

S'nachts wassen scheelt stroom. Het geodkope stroomtarief bestaat tocht noch?

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die "goedkope" stroom is ook overdag op zaterdag en zondag van toepassing.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zoals tijger1 al schrijft: 'goedkoper tarief '(let op de aanhalingstekens) is het hele weekend. Kijk op de site van je energieleverancier welke tijden/dagen dat precies zijn. Daar kunnen verschillen tussen zitten, bijv. bij de ene leverancier begint het weekendtarief al op vrijdagavond en bij de ander pas zaterdagochtend.

zoekster1
door zoekster1 Aug 3, 2017 om 13:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@carola.83, heb je er al eens met je buren over gesproken? Ik vind het knap aso om anderen 's nachts in de centrifuge herrie te gaan zetten.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 14:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@zoekster1: nee, daar nog nooit met ze over gesproken (als dat al mogelijk zou zijn, geen Nederlands, geen Engels of Duits), want ik ga toch altijd pas tegen het ochtendgloren slapen. Dus ik hoor het (incl. het bonken vanwege slecht verdeeld wasgoed) wel, maar het houdt mij niet uit mijn slaap. De buren die er tussen in liggen, slapen dankzij het slaapmiddel alcohol overal door heen. Maar ben het met je eens, vind het ook aso en zal het zelf nooit doen. Ik ga ook niet lopen stofzuigen midden in de nacht, hoewel ik daar alle tijd voor zou hebben. 's Nachts de wasmachine aan, kan alleen in zeer goed geïsoleerde huizen.

Po
door Pontiac Aug 3, 2017 om 18:45
131 Antwoorden / 5 Vragen

dan woont u in een "lekker buurtje "

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 18:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kortzichtige aanname. Ik woon hier prima met gezellige, voor elkaar klaar staande buren. De enige die geluidsoverlast (de wasmachine) veroorzaken zijn de expats.

ge
door george321 - Aug 3, 2017 om 11:31
390 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon de was starten zodanig qua tijd dat als de was klaar is en het piepsignaal komt het ook pakweg 07.00 uur is. Heeft u meteen een goede wekker, gratis erbij, service toch? Mag u uitgaande van een huurhuis u wel 's nachts wassen?

ro
door ron503 - Aug 3, 2017 om 11:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De gebruiksaanwijzing vermeldt niets over het uitzetten van het piepsignaal dus kunt u er van uit gaan dat het niet mogelijk is.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 11:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sorry, net iets dergelijks toegevoegd aan mijn reactie, maar toen stond jouw reactie er nog niet.

ro
door ron503 Aug 3, 2017 om 11:41
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Tja dat kan gebeuren toch.

aurora1
door aurora1 - Aug 3, 2017 om 11:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar op beschaafdere tijden wassen. Dan heeft u geen last maar, veel belangrijker, uw buren hebben dan ook rust.

ro
door ron503 - Aug 3, 2017 om 11:53
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in het weekend wil gaan wassen vanwege de goedkopere stroom kunt u net zo goed de was overdag doen want het daltarief geldt voor het gehele weekend maar terzijde. U gaat vast wel wennen aan het piepsignaal maar dat heeft wat tijd nodig.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2017 om 11:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u eigenlijk wel dat wassen tijdens "goedkope" stroom hooguit € 0,02 cent per kilowatt scheelt?

En als uw huis zo gehorig is, zou ik maar overwegen dat 's nachts niet meer te doen,

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In het weekend heb je toch altijd al 'goedkoper' stroom?

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een dubbele meter hebt wel. Maar het scheelt dus nauwelijks wat. Echt vroeger was er een groot verschil in prijs, mensen denken vak dat dat nog steeds het geval is.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is mij bekend. Veel mensen denken dat alles altijd bij het oude blijft (niet alleen bij dit topic).

wi
door wilhelmina59 Aug 3, 2017 om 17:28
516 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Siemens maakt zo goed als geen geluid bij centrifugeren.
Alleen het eindsignaal tja
Wat betreft dag/nacht tarief, da's zo weinig verschil dat ik draai wanneer ie vol is.
Dus niet iedere machine lijkt op een opstijgend vliegtuig.

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2017 om 12:06
3037 Antwoorden / 62 Vragen

"As je me nou ... ",

ik was bij de vorige Miele-wasmachine echt gewend aan een piep en bij de huidige Indesit heb ik hem meteen gemist. Daar let je bij een aankoop niet alet op! Daarom heb ik extra een babyfoon (wasmachinefoon) aangeschaft om in de andere ruimtes te kunnen horen dat de wasmachine klaar is en vooral de 'sensibele' kledingsstukken niet te onopgemerkt lang geplet in de machine blijven liggen (ik heb namelijk een broertje dood aan strijken).

Enerzijds dus een verbetering bij de Indesit-wasmachine, anderzijds echter maar half uitgevoerd wanneer de piep niet weggedrukt kan worden en dat zal dus wel niet wanneer Indesit niet reageert en @Carola dit aangeeft.

Veel tips onder de eerdere reacties die het probleem? oplossen!

Cookies
door Cookies - Aug 3, 2017 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier kun je checken of hoog/laag tarief voor jou wel rendabel is https://www.energieleveranciers.nl/dag-en-nachtstroom

Ik lees daar dat het een gemiddeld gezin 5,- hele euro's per jaar oplevert en dat het voor 20% van de huishoudens zelfs financieel nadeel oplevert.

Nog wat recente info over hoog/laag tarief https://www.gaslicht.com/nieuws/enkeltarief-of-dubbeltarief-wat-is-voordeliger

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In die eerste link staat dat het vastrecht hoger is bij twee tarieven. Dat is mijns inziens onjuist. In ieder geval bij Eneco en Essent is dat niet van toepassing.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 13:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, dat schiet lekker op dan als de boel niet klopt (vaar ik bij deze constatering wel blind op jou). Hoe luidt het zinnetje ook alweer als iemand geen verantwoordelijkheid wil nemen voor geplaatste tekst? Zet ik dat nog even bij mijn antwoord.;-)

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 13:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling: Maar de energieprijzen verschillen in ieder geval wel, ongeacht welke leverancier.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 14:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Het was geen kritiekpunt. Ik lees het wel meer dat zogenaamde hogere vastrecht. Maar hoewel ik het van Eneco wist, dat onderlaatst voor mijn dochter uitgezocht voor Essent. Was daar, haast uiteraard zou ik zeggen, ook niet van toepassing. Zij dacht overigens ook dat in het weekend wassen en 's nacht de vaatwasser zoveel zou schelen, terwijl dat eigenlijk ergerlijk is. Voor haar uitgerekend, bleek onzin. Dus om laten zetten naar één tarief.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 14:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb het ook helemaal niet als kritiek opgevat. Als iets niet klopt, moet dat gecorrigeerd worden. Vind het een slechte zaak dat info op zo'n site niet blijkt te kloppen. Helaas is de bewerkknop niet meer actief, anders had ik de link verwijderd.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2017 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Whirlpool Nederland BV geeft geen info, anders dan in de gebruiksaanwijzing vermeld.
Je zou ook even contact kunnen opnemen:

Ge
door Genee - Aug 3, 2017 om 12:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Stel uw vraag eens op klusidee.nl.
Voor de Bosch wel een handleiding daarvoor gevonden, een beetje ingewikkeld wat er allemaal ingedrukt moet worden.

Anders de Uitgestelde start gebruiken (zie handleiding) en zorgen dat het programma eindigt als u op wilt staan.
Laatste half uur is de machine bezig met spoelen en centrifugeren en gebruikt niet zoveel stroom.

https://www.klusidee.nl/Forum/witgoed-en-bruingoed-f18.html

panter22
door panter22 - Aug 3, 2017 om 13:04
6599 Antwoorden / Vragen

De wasmachine produceert met centrifugeren 77db. Dat is het geluid van een drukke verkeersweg.
http://www.woningchecklist.nl/geluidsoverlast/geluidshinder-algemeen.aspx
Daar doe je echt je buren midden in de nacht een plezier mee.
En dat piepje, daar heb je dan last van?

ma
door manwijf - Aug 3, 2017 om 13:24
574 Antwoorden / 1 Vragen

Lees volgende oplossing op internet:

Knop op 30 graden draaien en dan de knop "snel programma" net zolang ingedrukt houden tot hij stil is!

Vragensteller heeft zelfde merk wasmachine en meldt dat het gelukt is.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 14:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hetzelfde merk. Ook hetzelfde type?

ma
door manwijf Aug 3, 2017 om 15:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfde merk in ieder geval.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 3, 2017 om 13:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is wel heel bijzonder. Zelf 's nachts geen hinder willen hebben van het piepsignaal, maar wel de buren van het centrifugeren laten meegenieten.

Gelukkig in ons blok de afspraak om 's nachts de wasmachine niet aan te zetten.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ze hoort zelfs de buurman niezen, laat staan wat de buurman hoort bij het centrifugeren. Er is bovendien geen enkele noodzaak want TS dacht dat zij alleen in de weekendavonden een daltarief had (zie ergens haar reactie).

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 3, 2017 om 14:09
641 Antwoorden / 77 Vragen

Zo'n piep MOET uitgezet kunnen worden.

IK vind dat Indesit een behoorlijke steek heeft laten vallen door dit niet te voorzien.
Het is "maar" software en met een update moet dat uitgezet kunnen worden.

jo
door jorisw - Aug 3, 2017 om 14:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt altijd nog voor de botte bijl oplossing gaan: haal de bovenkant van de wasmachine er af en knip de draadje naar het buzzertje door. Die zal ergens aan de bovenkant in de buurt van het bedieningspaneel zitten. Worst case is reparatie tijdens de garantieperiode niet gratis. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 3, 2017 om 17:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@JorisW, die tip had ik ook gegeven maar mijn reacties zijn spontaan verdwenen. Ook onder mijn account.

Enige weerwoord had betrekking op de garantie, maar alsmede piep zo vervelend is dan gewoon de draadjes doorknippen.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 18:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diewilik: krijg nou wat, waarom is jouw reactie nou weer verwijderd? Je zou de redactie eens om opheldering kunnen vragen, want dit is werkelijk belachelijk. Zit hier blijkbaar iemand zeer sneaky (doet me aan andere tijden denken) te tippen, maar te laf om dat hier kenbaar te maken. Nou, dit gaat natuurlijk ook getipt worden, geeft niet heeft de tipper even kunnen lezen hoe ik er over denk.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 3, 2017 om 19:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Carola, mijn reactie was niet offtopic en ook niet kwetsend, beledigend of onaardig. Snap er niets van.

costnix
door costnix Aug 3, 2017 om 19:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik: u bent vaak scherp, maar niet kwetsend.

hansje klein
door hansje klein - Aug 3, 2017 om 17:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bij enige reageerders zitten er werkelijk 'draadjes los' ... omdat ze een hen onbekende amateur hier serieus adviseren in de bedrading van een wasmachine te gaan knippen zonder bouwtekening en een duidelijk stappenplan.

diumenge
door diumenge Aug 3, 2017 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even goed luisteren waar die piep vandaan komt, en dan bij dat piepertje één draadje losmaken/doorknippen. Niets aan het handje. Kind kan de was doen.

Cookies
door Cookies Aug 3, 2017 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb jij soms de reactie van @diewilik getipt? Die gaf nl ook een dergelijk advies en die reactie is verwijderd. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar het is aan TS om een advies wel of niet op te volgen.

hansje klein
door hansje klein Aug 3, 2017 om 23:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, om die reden tip ik geen reacties, dus waarom die van @diewilik verdwenen zou zijn weet ik niet.

vd
door vdl18 - Aug 3, 2017 om 19:25
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat U een Indesit wasmachine heeft, maar ik heb hetzelfde probleem gevonden bij een Siemens wasmachine

Misschien helpt het u ook. Zie vooral de laatste alinea.
Succes!
Met vr. groet,

Tijdens het piepen de draaiknop op 30 graden zetten en dan de'kort wassen" knop ingedrukt houden, dan gaat ie steeds zachter tot hij stil is.

Of

- Draai de programma knop van Uit naar Wit/Bont, het display word nu verlicht.
- Druk de knop midden onder het display (T/min) in en hou deze vast, draai de programma knop nu naar Intensief.
- Laat de knop los en pas nu het volume (voor de bediening) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in).
- Draai de programma knop naar Bont eco.
- Pas nu het volume (voor de programma signalering) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in)
- Draai de programma knop terug naar de Uit stand.

Of

Zet de machine aan en druk de knop voorwas in. Houd deze ingedrukt, je hoort het geluids nivo nu veranderen. Laat de knop los op het gewenste geluids nivo.

Of

zet de draaiknop op het gewenste programma
druk 4x op menu
op display verschijnt šgeluidssignaal:hardš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal:uitš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal:zachtš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal: hardš

Deze heb ik even snel op internet gevonden.
Succes.

Misschien:

tijdens het piepen de draaiknop op 30 graden zetten en dan de'kort wassen" knop ingedrukt houden, dan gaat ie steeds zachter tot hij stil is.

Of

- Draai de programma knop van Uit naar Wit/Bont, het display word nu verlicht.
- Druk de knop midden onder het display (T/min) in en hou deze vast, draai de programma knop nu naar Intensief.
- Laat de knop los en pas nu het volume (voor de bediening) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in).
- Draai de programma knop naar Bont eco.
- Pas nu het volume (voor de programma signalering) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in)
- Draai de programma knop terug naar de Uit stand.

Of

Zet de machine aan en druk de knop voorwas in. Houd deze ingedrukt, je hoort het geluids nivo nu veranderen. Laat de knop los op het gewenste geluids nivo.

Of

zet de draaiknop op het gewenste programma
druk 4x op menu
op display verschijnt šgeluidssignaal:hardš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal:uitš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal:zachtš
druk op wijzigen
op display verschijnt šgeluidssignaal: hardš

Deze heb ik even snel op internet gevonden.

LET OP @5345, ZIE HIERONDER:

:D  :D  :D  :D  :D  :D  :D

Vannacht niet wakker geworden!!!!

Toch nog een keer alles van laura_arual geprobeerd, en het is gelukt!!!!

Op de een of andere manier deed nu ineens de allereerste oplossing het!
Knop op 30 graden draaien en dan de knop "snel programma" net zolang ingedrukt houden tot hij stil is!

Ik ben ontpiept!!! Yaaaayyyyyyyyy

jimmysmith
door jimmysmith - Aug 4, 2017 om 13:16
26 Antwoorden / 0 Vragen

Had geantwoord, maar is al opgelost, lees ik.

Ge
door Genee Aug 4, 2017 om 20:19
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Lees nergens dat het opgelost is.

luppo
door luppo - Aug 4, 2017 om 20:14
69 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je van die goedkope troep verwachten,een hoop herrie
siemens/bosch/miele kun je de piep uitschakelen
in het vervolg kiezen voor kwaliteit
Indisit gaat trouwens ook maar 2 jaar mee