g_
door g_de_groot Jan 21, 2011 om 14:28
Elektronica & tv

Opgenomen dvd afspelen

Als ik met een DVD recorder opneem,speelt hij deze DVD niet af op een aparte DVD speler,kan ik dit oplossen ?

5183 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 21, 2011 om 14:32
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Is de dvd gefinalised? Dit kan je controleren door deze in de dvd speler te doen waarmee hij opgenomen is. Doet tie het wel, finalise de dvd. En klaar. Succes, MG.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 10:50
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Waarschijnlijk zit er op je afstandbediening / of het apparaat zelf een knopje "finalise". Doe de dvd in het opname apparaat en druk op deze toets. Kijk anders even in je instructieboekje, daar moet deze term in vermeld staan. En dan staan er ook direct plaatjes / tekeningen bij waar de knopjes zitten met naam en functie.

Schrijf als het niet lukt even het merk en type van je opname apparaat.

Succes, MG.

freya
door freya - Jan 22, 2011 om 11:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo g_de_groot,

Het 'finaliseren' van de DVD wordt ook wel eens 'DVD afsluiten' genoemd. Kijk dus in de menu's van je DVD-recorder of je ergens zo'n optie tegenkomt. Wellicht dat de handleiding uitkomst kan bieden.

m.vr.gr. Freya

g_
door g_de_groot - Jan 22, 2011 om 13:14
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 21 jan 2011, 14:32]Is de dvd gefinalised? Dit kan je controleren door deze in de dvd speler te doen waarmee hij opgenomen is. Doet tie het wel, finalise de dvd. En klaar. Succes, MG.

Hallo Hr.? Mahadma,
het is dom,maar ik kan dit woord niet vinden om uit te voeren,misschien wilt U mij dit AUB uitleggen op e.mail [edit redactie].
alvast voor de reeds genoemde moeite en vriendelijke groet.
DUMMIE (68 jaar)

g_
door g_de_groot - Jan 22, 2011 om 13:51
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Freya en ook Mahadma,
Inderdaad is finalise het goede woord voor afsluiten.
Mijn recorder is een Samsung HR-770 en de speler is
een Hiteker.XDV-910 of een Q-media,dus heb ik de DVD-schijf volgens de handleiding afgesloten,maar toch weigeren ze hem af te spelen.
hopelijk heef U een oplossing voor mijn 82 jarige buurvrouw,dan kan ik hollandse programma's voor haar op nemen,want noch Samsung of Hiteker kunnen
(of willen?) mij helpen met hun gegeven antwoorden.
Met héél hartelijke groet,Dummie

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 14:33
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Doe even een proefje, neem een programmatje van pakweg 5 à 10 minuten op. Sluit alles correct af, volgens het boekje en controleer dan of de dvd op je samsung afspeelt.

Als dat oke is, probeer dan de schijf op de Hiteker weer te geven.

Probeer in de Hiteker dvd player een andere (fabrieks) dvd ter controle of het aan deze player ligt. Het kan zijn dat het aan je gebruikte soort dvd schijfjes ligt. Niet alle players accepteren bijvoorbeeld RW dvd's. Ik ga er van uit dat de Hiteker player bij de buurvrouw staat. Ik ga verder op zoek naar de instructie van deze player. Ik kom hier op terug. Groet, MG.

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 14:44
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Even de instructie van de Hiteker player gelezen. Het is een apparaat wat circa 35 euro schijnt te kosten, maar zou wel afgesloten (gefinaliseerde) RW dvd'tjes moeten afspelen. Als de opgenomen proef dvd (compleet dus) wel bij je Samsung werkt, en niet bij de Hiteker, probeer dan ter controle of deze dvd bij een andere buur met een andere recorder of die het dan wel doet, dan kunnen we verder kijken. Op deze manier kunnen wij proberen de fout te vinden. Groet, MG.

g_
door g_de_groot - Jan 22, 2011 om 15:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Mahadma
Mag ik eerst U danken voor Uw hulp.
De Hiteker staat bij mij en de Q-Media QTK-210,staat bij de buurvrouw en gisteren heb ik hetzelfde met een Samsung DVD-350 geprobeerd,maar het resultaat blijft hetzelfde ; niet dus !Met Sony-RW,Imation-RW en Sony-R,heb ik Uw instructie's
opgevolgd maar op de eerst genoemde spelers doet hij het niet,maar met de recorder bij een andere buur speelt hij wel af (bij ook natuurlijk)groetjes,Dummie

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 15:26
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens op een DVD+R een opname te maken, finalise correct en probeer deze DVD+R in uw Hiteker, dan bij de buurvrouw en dan, als deze dvd het daar niet doet, nog even bij die andere bereidwillige buur proberen. Ik wacht op uw reactie, want ik vrees dat het aan de RW dvd's kan liggen. Groet, MG.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 22, 2011 om 19:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een RW dvd kan en hoeft ook niet afgesloten te worden.
Heeft u een copieer functie op u recorder? Zo ja probeer de schijf eens naar de hd te kopieren ten minste als u in u recorder een harddisk heeft

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2011 om 14:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je een RW wilt afspelen op een normale DVD speler, moet (en kan) je 'm toch echt afsluiten. En wat draagt het kopieren naar de interne harddisk bij aan het oplossen van het probleem?

Als ik zo naar de specificaties van de recorder kijk, dan kan deze alleen op DVD-R en DVD-RW opnemen, misschien kunnen de DVD-spelers die je probeert alleen DVD+R of DVD+RW afspelen? Hoewel dat volgens de flyer van Hiteker niet het geval is. klik hier voor flyer

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2011 om 14:49
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@diumenge, daarom heb ik TS gevraagd om een DVD+R op te nemen en te testen. Groet, MG.

g_
door g_de_groot - Jan 23, 2011 om 15:01
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo MAHADMA,hiep hiep hoera.
Met uw en Freya's enorme hulp heb ik het gevonden !
-neem een DVD-R
-neem een programma op
-stel afsluiten in (finalise)
-en je kan het op de spelers gebruiken.
Ook de reeds opgenomen -R's heb ik afgesloten en oké
Een hele dikke knuffel en zeker ook voor Freya
Mijn domicili is munnekeburen
Hardstikke bedankt Dummie (Gerrit)

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2011 om 15:11
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Gerrit, fijn voor je dat je het voor elkaar hebt gekregen, goed werk. Een beetje doorzetten en uitzoeken heeft zijn vruchten afgeworden. Complimenten voor jou en verander je naam van Dummie nu maar naar "Slimpie". Nu kan je buurvrouw van 84 toch naar "haar" programma's kan kijken. Groet, MG.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 23, 2011 om 15:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 23 jan 2011, 14:44]Als je een RW wilt afspelen op een normale DVD speler, moet (en kan) je 'm toch echt afsluiten. En wat draagt het kopieren naar de interne harddisk bij aan het oplossen van het probleem?

Als ik zo naar de specificaties van de recorder kijk, dan kan deze alleen op DVD-R en DVD-RW opnemen, misschien kunnen de DVD-spelers die je probeert alleen DVD+R of DVD+RW afspelen? Hoewel dat volgens de flyer van Hiteker niet het geval is. klik hier voor flyer

Op mijn RW schijven kan ik niet afsluiten en toch afspelen op elke dvd speler.
Als ik het commando geef afsluiten dan meld de recorder niet mogelijk. Ik heb dus een medion HD recorder.Het afspelen naar de hd is om te kijken of de schijf in orde is.
Als ik problemen heb dan copieer ik naar de hd dan meld source niet compleet kan maken.