To
door TobyK Oct 22, 2017 om 00:13
Elektronica & tv
Opvolging FoneZone's reparatie van mijn Xperia

In navolging van mijn vraag van 28sept aanstaande waarin ik graag advies wil over hoe verder te gaan met de meerdere mislukte reparaties van FoneZone, schrijf ik hier hoe ik van FoneZone een volledig gemollesteerde telefoon terug krijg (zie foto, die gemaakt is op de toonbank van hun vestiging in Hengelo).

Helaas wilde de FoneZone alleen het aankoopbedrag teruggeven als er na NOG een keer repareren weer klachten zijn.Dit klinkt heel redelijk, maar het betekent dat ik voor de 4e keer de telefoon langs moet brengen.
Tegen mijn zin in ben ik hier mee akkoord gegaan, hopende dat mijn telefoon hierna zonder problemen werkt.

Helaas.... na twee weken wachten haalde ik mijn telefoon op, dezelfde avond nog zag ik dat deze keer de achterkant los heeft gelaten, bovendien was het wifi signaal nog steeds heel slecht. Het belsignaal heb ik op dat moment niet getest.

Meteen de volgende dag terug gegaan naar FoneZone Hengelo. Ik wilde dus het aankoopbedrag terug, maar de winkelbediende stond er op de achterkant opnieuw te bevestigen. Maar toen we samen het belsignaal testen, moest hij ook toegeven dat ik heel erg slecht te verstaan was.

Daarop werd mijn telefoon weer uit elkaar gehaald en belde hij zijn baas (dit was dezelfde 'Adam' , blijkt broer van de eigenaar te zijn), was 'Adam' via de telefoon erg intimiderend, schold mij uit voor 'mierenzeiker' en zei dat ik nooit meer zijn winkel in mocht komen. Ik was te verbijsterd en kwaad om wat nuttigs terug te zeggen en heb mijn fatsoen gehouden.

Om af te ronden: Na het onbeschofte gedrag van 'Adam', kon ik zonder een 'sorry' mijn aankoopbedrag terugkrijgen, MAAR alle onderdelen werden weer van de telefoon afgehaald (moest ik nog op wachten ook....) Dit betekent dat FoneZone zowel het beeldscherm en de rand er af hebben gehaald en ik dus letterlijk mijn telefoon in stukken terug heb gekregen!
De originele onderdelen heb ik dus niet terug gekregen.

FoneZone heeft mijn telefoon dus niet gerepareerd en zelfs volledig gemolesteerd.
Ik vind dit echt te gek voor woorden.
Wat kunnen jullie mij aanraden om te doen?

1011 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2017 om 00:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U heb uw aankoopbedrag teruggekregen? Wat wilt u nog meer?

Ra
door Raadgeverij - Oct 22, 2017 om 00:31
16 Antwoorden / 1 Vragen

U schrijft "Kon ik het aankoopbedrag terugkrijgen".
Ik ga ervan uit dat u het aankoopbedrag hebt terugontvangen.
Zo ja, dan betekent dit dat het toestel feitelijk weer eigendom is van de verkopende partij. Het is dus ook niet meer uw telefoon, zoals u schrijft.
Dat ze het beeldscherm en de rand eraf hebben gehaald lijkt mij logisch. Die brengen in de handel geld op.
Had men dat niet gedaan dan had u de opbrengst daarvan kunnen incasseren.

ho
door holy53 Oct 22, 2017 om 10:46
68 Antwoorden / 1 Vragen

Hij bedoelt met het aankoopbedrag de kosten scherm en reparatie. Niet de telefoon, die was van hem.

costnix
door costnix - Oct 22, 2017 om 00:34
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuwe telefoon elders kopen van het geld, dat u van FoneZone heeft teruggekregen en doorgaan met leven.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2017 om 00:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat wilt u nog meer? U heeft het aankoopbedrag terug gekregen waarmee de telefoon weer van de verkoper is.
Koop van dat geld elders een nieuwe telefoon en stop met over deze kwestie door te zeuren.
U had dit verhaal ook beter bij het oorspronkelijke verhaal kunnen plaatsen.

ho
door holy53 Oct 22, 2017 om 10:44
68 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het verkeerd begrepen. Hij heeft de reparatiekosten teruggekregen. Telefoon was van hem.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 22, 2017 om 10:40
509 Antwoorden / Vragen

Keurig geregeld door FoneZone dus. Ze zijn vast blij geweest dat ze van je af waren.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 22, 2017 om 12:12
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik snap het niet; heb je het aankoopbedrag van de telefoon óf de gemaakte kosten terug gekregen?

Als je het aankoopbedrag teruggekregen hebt, dan is het probleem opgelost.
Als je alleen de kosten van de "reparatie" terug gekregen hebt en ze jou met een puinhoop hebben laten zitten lijkt mij FoneZone een malafide zaak zonder deskundig personeel.

Maar.... hiet staat alleen jouw verhaal. Misschien is er meer aan de hand.

To
door TobyK - Oct 23, 2017 om 10:35
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp inderdaad dat hier mijn kant van het verhaal staat. Mijns inziens zit er niet meer achter dan ik gepost heb: Ik wilde een beeldschermreparatie (waarbij ik er vanuit ga dat overige functies blijven werken zoals ze deden). FoneZone bleek incapabel te zijn om dat voor elkaar te krijgen (nadat ik 4 keer terug ben geweest) en ik kreeg een incomplete gesloopte telefoon terug.

Het volledige geld heb ik inderdaad teruggekregen, maar na heel veel moeite. De FoneZone was dit, zoals geschreven, eigenlijk niet van plan.

Natuurlijk mag de FoneZone dan ook hun (nieuwe) onderdelen terug, maar dat betekent dat ik mijn telefoon ook in origineel ingeleverde toestand terug wil krijgen. Niet volledig uit elkaar en onbruikbaar door missende onderdelen.

Dan rest mij alleen het antwoord van Aurora1 op te volgen: "Koop van dat geld elders een nieuwe telefoon en stop met over deze kwestie door te zeuren."

Hoewel ik dat tamelijk oneerlijk vind.