Philips senseo apparaat defect
Ik heb twee jaar geleden een Philips senseo apparaat gekocht. Nu is de garantietermijn twee maand verstreken en is mijn apparaat defect. Ik heb hem al ontkalkt en de houders in soda gelegd maar niets helpt. Hij geeft maar een klein beetje koffie en stopt dan. De grote knop gaat uit en hij moet steeds weer opnieuw opwarmen. Om één kopje te krijgen moet je de knop minimaal drie keer opnieuw indrukken. Ik heb gebeld met de klantenservice van Philips maar zij kunnen niets doen, want de garantie is verlopen hè. De oplossing die zij bieden is dat ik het apparaat voor 30,- op kan sturen en dat de reparatiekosten dan maximaal 50,- bedragen. Dan ben ik dus goedkoper uit als ik een nieuw apparaat koop.Ondanks de garantietermijn van twee jaar mag je toch verwachten dat zo'n apparaat langer meegaat. Hij wordt alleen 's avonds en in het weekend gebruikt. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf zou kunnen proberen?
Je bent 1 van de velen, die van mij deed dit ook en even later al helemaal niks meer, en ook net na de 2 jaar.
Heb al helemaal geen moeite meer gedaan en gewoon nooit geen Senseo meer.
Maar goed, bij anderen zal die het veel langer volhouden.
Bij mij ging het om de HD-7825.
Genoeg te lezen op Kieskeurig en andere fora.
Jouw probleem.
Quote:
Gaat uw Senseo bij het zetten van een of twee koppen koffie na één á twee seconden uit, of is de koffie niet heet, dan is de oorzaak de elektronica op de printplaat.
Bent u handig, dan kunt u het probleem ook zelf oplossen als u de elco van 470uF 16 volt vervangt met een zwaardere elco van 680uF en de blok condensator vervangt door een verbetert type van 0,47uF of de Triac. Wij horen goede resultaten van klanten.
Lees hier-> Printplaat reparatie
Als je in de buurt van Delft woont kun je hem laten maken door Jan Breumelhof, kost niet veel, anders opsturen dan komen de verzendkosten er nog bij.
Heeft u de Senseo rechtstreeks bij Philips gekocht (omdat u contact opneemt met hen). Of in stenen winkel; misschien kunnen ze het ding voordeliger repareren voor u. O.T. Heb zelf de HD 7864, die ook die leeftijd nadert, leuk vooruitzicht, ben niet zo handig als gompy2. ;-) Denk niet dat er na 2 jaar nog garantie op zit. Ze lijken er tegenwoordig wel op te zijn gemaakt om het dan te begeven.
Als het gaat om de HD 7864 vindt ik de reactie van Phillips erg goedkoop. Het is hun bekend dat het een constructiefout betreft. Het gaat, zoals gompy2 schrijft, om de Elco en condensator die te zwak zijn. Deze zijn in zowel mijn apparaat alsook in die van mijn dochter, na anderhalf jaar gebruik, door Phillips kostenloos vervangen. Ook verzendkosten werden niet in rekening gebracht. Zou toch maar eens met de verkoper gaan praten en het verhaal van gompy2 meenemen.
Het gaat om de HD 7810.Ik heb hem gewoon in een winkel van Dixons gekocht.Daar zeiden ze dat ik contact met Philips op moest nemen omdat de garantietermijn verlopen was.
pavoordf, het zegt toch wel wat over de apparaten als de repaircafe's november als nationale senseomaand uitroepen, blijkbaar is de behoefte erg groot.Alleen is november nog zo ver weg.
[quote=mopje2000 schreef op maandag 30 jun 2014, 11:14]pavoordf, het zegt toch wel wat over de apparaten als de repaircafe's november als nationale senseomaand uitroepen, blijkbaar is de behoefte erg groot.Alleen is november nog zo ver weg.
Je hoeft niet tot november te wachten denk ik. Zie het als aternatief voor weggooien wanneer Philips en Dixon niets voor je mochten doen
Alle apparatuur van Philips is troep, strijkijzer waar na een aantal weken bruin water uit komt, waterkoker, die altijd net buiten de garantie gaan lekken. En zeker de Senseo. Jammer dat er nog geen goed alternatief is. Wij hebben ook de duurdere 'lavendel' gehad. En die was in no time kapot. Helaas konden we vanwege een verhuizing de bon niet meer vinden. Nu kopen we slechts nog een tweede handsje van Marktplaats voor max 10 á 15 euro.
Philips geeft toch 'niet thuis' en biedt standaard een nieuwe aan met een beetje korting. No thank you Philips. Geen apparaten van Philips meer. We hebben nu een Russell Hobbs waterkoker, helemaal top!
Gewoon je koffie weer zetten op de ouderwetse manier. Dat blijft de lekkerste koffie, zonder vreemde toevoegingen.
Wie weet wat er in een pad of cup zit.
Gewoon nooit meer Philips kopen.
Philips heeft de economische levensduur uitgevonden en vervolgens bekort.
Ik heb diverse apparaten van Philips gehad, waaronder een wasmachine waarvan de motor versleten was.
Allemaal hadden ze problemen net na de garantietermijn.
Ik heb alleen geen idee of andere fabrikanten ook apparatuur maken voor koffiepads.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer