jo
door joepie64 Feb 15, 2008 om 11:06
Elektronica & tv

Printer

Hallo,

Ik heb een allinone printer vanlexmark x1180. Nu heb ik opnieuw moeten installeren en nu geeft het fouten aan. Ik krijg in beeld

jetocr.dell   lxbkupdr.dl lxbkcfq.exe

Wie kan mij helpen om de printer te installeren.

Alvast bedankt

1030 16 Rapporteer

door 4711 - Feb 16, 2008 om 00:49
885 Antwoorden / 2 Vragen

Juist Lexmark kun je meestal meerdere keren naast elkaar installeren dus zal het wel niet goed verwijderde software zijn....

Na verwijderen defragmenteren en opnieuw proberen...

Niet het Windows programma van XP of Vista gebruiken maar wel het Lexmark CD tje wat er bij hoorde!

dirck
door dirck - Feb 16, 2008 om 07:30
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zie hier mijn antwoord op je vraag van verleden jaar, wel jammer dat je toen niet meer gereageerd hebt.

Kijk eerst eens of de cd ook bekrast is, als dit zo is, dan kun je op
de site van Lexmark de drivers ook downloaden en installeren op je
computer.

Ik hoop dat je nu wel antwoord wilt geven, zodat we je verder kunnen
helpen als het ondanks de antwoorden van ons toch niet lukt.

Groet, Dirck

jo
door joepie64 - Feb 16, 2008 om 12:44
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Dirck,

Bedankt voor je advies mijn cd is inderdaad bekrast en heb geprobeerd software

te downloaden maar dat lukt ook niet.

Er komt dan weer inbeeld jetocr.dll en jetocr.dll kun je dus downloaden maar als ik dat doe lukt dat niet.

En sorry dat ik niet eerder regaeerde

Groet Alice

jo
door joepie64 - Feb 16, 2008 om 12:46
11 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor het advies ik probeer het.

Alice

door 4711 - Feb 16, 2008 om 12:59
885 Antwoorden / 2 Vragen

Advies;

Wegens de vele die Vista kochten.....
Oude printers met soms volle Cartridge die duurder is worden ook aangeboden!
Deze Linux gebruiker heeft zo ook diverse printers gratis gekregen....
en vraag altijd voor aankoop of de CD er bij zit of kijk vooraf of je het kan downloaden....

Laatste vraag, heeft U tijdens installeren de printer eerst aangesloten?
U dient namelijk eerst het programma te installeren en dan pas de printen aan te sluiten na afloop of pas als het installatie programma er om vroeg, bij eerder aansluiten gaat het regelmatig fout!

ro
door ronjits - Feb 18, 2008 om 13:44
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eenvoudig als je het trukje weet! Je koopt altijd een produkt in de winkel met een verouderde Driver. Als je Vista hebt moet je altijd naar de site gaan van je printer om de nieuwste versie te downloaden. Nu komt het: Ga naar Start-> Configuratie, zoek op Programma's en onderdelen, zoek je printer op, klik dat aan en daarna zie je aan bovenkant verschijnen Verwijderen, klik dat aan! NU KOMT HET: Ga naar Start -> Mijn Documenten zoek nu op Downloads, open dit en daar staat je nieuwe download. MAAR trek de USB stekker van je printer eerst eruit. Daarna moet je de computer opnieuw opstarten en daarna de stekker erin steken, Windows vaagt nu: "Ik heb nu een nieuw onderdeel ontdekt, wil je dat installeren?" Klik OK. En dan is ie geïnstalleerd. Het gaat het zelfde met andere dingen.

Groet Ron Meijer

lu
door luxenburg - Feb 18, 2008 om 14:40
45 Antwoorden / 0 Vragen

een printer kan je niet aan sluiten wanneer de computer aan staat want dan blaas je de poort op.

johanpc
door johanpc - Feb 18, 2008 om 15:33
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@luxemburg

usb printers moet je altijd aansluiten als de computer AAN staat dan wordt gelijk de verbinding getest.

Overigens heb ik meer usb app.die alleen werken als je ze aansluit als de computer aanstaat.

pk49
door pk49 - Feb 18, 2008 om 15:48
243 Antwoorden / 2 Vragen

heb ik ook gehad.De oude driver(s) de-installeren en op de Lexmark site de nieuwste driver opzoeken,downloaden en installeren..

jo
door joepie64 - Feb 18, 2008 om 15:52
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je reactie, kun je dat uitleggen hoe ik de oude driver deinstalleer? En ik heb gezocht op lexmarksite maar ik kan het niet vinden of ik moet er voor betalen.

Alice

bo
door boktor - Feb 18, 2008 om 19:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf een lexmark 9350 all in ono.

deinstalleren: ga naar programma's ,wijs de lexmark aan,er komt dan de moglijkheid in  beeld om de software te deinstalleren. Is dit niet mogelijk,ga dan naar configuratiescherm ,dan software,dan de lexmark software aanklikken en verwijderen.

veel geluk ermee

ar
door ariet - Feb 19, 2008 om 15:38
58 Antwoorden / 13 Vragen

Beste Joepie,

Allereerst ga ik er maar vanuit dat je Windows XP hebt. In XP zit de mogelijkheid van systeemherstel. Herstel het systeem naar een datum van voor de eerste installatie van de printer. Systeemherstel werkt als volgt: via programma's => bureau accessoires => systeemwerkset => systeemherstel. Als je systeemherstel hebt geopend dan eerdere status van PC herstellen aanvinken dan op volgende klikken en dan een VET gedrukte datum aanklikken van voor de installatie van de Lexmark en weer op volgende tot de gehele cyclus is afgerond.

Dan kan je naar deze site van Lexmark, dit adres even in de adresbalk van je browser kopieeren, om het bestand te downloaden.

http://downloads.lexmark.com/cgi-perl/downloads.cgi?ccs=163:12:0:444:0:0&searchLang=nl&os_group=WinXP&target=

Dit bestand is voor XP als je Vista hebt moet even "zoek drivers en downloads" opnieuw openen om het juiste bestand voor Vista op te kunnen halen.

Het gedownloaden bestand installeren en handelen zoals wordt aangegeven.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Veel suc6, ariet

jo
door joepie64 - Feb 19, 2008 om 23:39
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Bedankt voor je reactie heb de print. weer kunnen instal. via de site lexmark

Gr. Alice

jo
door joepie64 - Feb 19, 2008 om 23:41
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Nou heb weer kunnen installeren via lexmarksite. Helemaal goed.

Gr. Alice

jo
door joepie64 - Feb 19, 2008 om 23:42
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Heb weer kunnen instal. via lexmarksite.

Alles doet het weer.

Gr Alice

jo
door joepie64 - Feb 19, 2008 om 23:44
11 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Heb de printer kunnen instal. via lexmark site alles doet het weer.

Gr. Alice