AM
door AMG Feb 4, 2021 om 17:58
Elektronica & tv
Problemen BCC

Problemen BCC

Eind november zou mijn betaalde tablet bij het DHL punt zijn,nooit aangekomen. Van BCC op 5 december bericht gehad dat mijn geld retour komt. 6 januari weer mail dat mijn geld terug komt,zo in totaal 5 x mail gehad,Uw geld wordt overgemaakt. Ben nu,2 maanden later nog altijd aan het wachten. Bij klacht.nl geplaatst,reactie,U krijgt zo snel mogelijk Uw geld terug met een giftcard ter waarde van €30,  Wacht nog altijd. Is dit normaal bij BCC?

5589 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 4, 2021 om 18:07
16888 Antwoorden / 202 Vragen
12

Begin dan nu met het aangetekend zenden van een brief waarin u aangeeft binnen en door u te noemen termijn heyt toegezegde geld terug te ontvangen. Ik geef u een link naar een voorbeeldbrief die u kunt benutten: https://www.nationaleombudsman.nl/home/home/voorbeeldbrieven en iets meer specifiek deze: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ hetgeen is gebaseerd op ingebreke blijven conform http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en mogelijk vind u ook hier een goede tekst: https://docs-nl.hellolaw.com/f  Achergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

AM
door AMG Feb 4, 2021 om 18:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel.

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Feb 4, 2021 om 18:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen
12

Dit is natuurlijk ronduit schandalig. BCC is aangesloten bij Thuiswinkel.org https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen Daar kunt u een klacht indienen, Thuiswinkel.org zal dan met BCC contact opnemen en bemiddelen voor u.

AM
door AMG Feb 4, 2021 om 18:55
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je. Zojuist gedaan

diumenge
door diumenge - Feb 4, 2021 om 19:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nee, dat is niet normaal.

pino123
door pino123 - Feb 5, 2021 om 10:16
2768 Antwoorden / 14 Vragen
0

Hier herken ik BCC niet in, hier gaat iets echt fout. Neem eens contact op met de klantenservice en doe dat telefonisch

jo
door josnoordanus - Feb 5, 2021 om 11:25
17 Antwoorden / 5 Vragen
0

Natuurlijk zijn de bovenstaande antwoorden nuttig en adequaat. Wat mij wel in deze tijd altijd een beetje verwondert, is dat wij alles schiftelijk doen (papier/mail/app) en ik vind daarbij dat wij de gewone telefoon een beetje verwaarlozen. Hoe snel kun je met een klacht geholpen zijn als je met een bedrijf belt? Het is niet dé oplossing voor alles, maar ik vind wel dat het contact van mens-tot-mens een beetje de dupe wordt van alle digitale en technologische ontwikkelingen. En dat contact van-mens-tot-mens kan zeker ook telefonisch,alvorens we gelijk maar appjes gaan sturen. Ja toch?

ge
door gewicht Feb 5, 2021 om 13:25
170 Antwoorden / 1 Vragen

Naar mijn mening is dat zeker niet dé oplossing. Je hebt later geen enkel bewijs over wat toegezegd is of wat gedaan zou worden en een misverstand is snel gemaakt maar wordt vaak moeilijk verholpen.
Als er al serieus op jouw vraag of klacht wordt ingegaan. Papier liegt niet, normaal gesproken.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 5, 2021 om 12:09
88 Antwoorden / 2 Vragen
0

Waarom "slaapt" iedereen zo . Je kan verwachten dat in deze tijd , waar bedrijven tekort hebben aan geld , dat het snel terug storten niet gaat gebeuren ! Iedere keer trappen mensen er in ! Wacht gewoon tot niet essentiële winkels open mogen , en ga dat naar een fysieke winkel . Laat dat internet kopen toch links liggen ! Zeker voor grote elektronica of dure kleding !

audb
door audb Feb 5, 2021 om 15:44
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bijvoorbeeld omdat je minimaal 14 dagen de tijd hebt om het terug te sturen?

Daar komt bij dat niet overal BCC zit of dat je met de openbaar vervoer moet om naar een winkel te gaan?
En tekorten bij BCC? dat is echt lachen dat bedrijf verdiend grof aan wat je koopt (al is Cool bleu daar nog beter in als je goed gaat vergelijken) en die hebben echt wel een buffer van een paar miljoen.

audb
door audb - Feb 5, 2021 om 15:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stel BCC in gebreken en eis dat ze binnen een week het geld plus de €30 op ue rekening storten.

Maar plaats dit ook op Klachtenkompas.nl ik wed dat ze dan heel snel over de brug komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer