Pi
door Piet1980 May 23, 2017 om 18:52
Elektronica & tv

Problemen met Ziggo Horizonbox i.c.m. Philips TV

Ik ben in het bezit van een Philips TV en heb al enige tijd de Horizonbox van Ziggo. Echter, in deze box zit een (bekend) probleem: Namelijk de Horizonbox kan geen (versleuteld) HDMI signaal verzenden naar de Philips TV.

Na meermaals contact gehad te hebben met Ziggo en een fortuin uitgegeven te hebben aan kabels, actieve HDMI splitters en alle andere tips en adviezen zegt men bij Ziggo intussen domweg: Tja, het is verder uw probleem, wij gaan hier verder niks meer aan doen. Het probleem is niet onze box, maar zit in uw televisie.

Tot op zekere hoogte wil ik best geloven dat het in de combinatie ligt en dat de 'schuld' in het midden ligt, echter is de Horizon niet het enoge (HDMI) apparaat op mijn TV. Alle apparaten hebben prima beeld en zijn de HDMI kabels onderling uitwisselbaar voor een prima resultaat.

Helaas zit ik vast aan de coax-lijn (ik heb geen koper naar binnen en glas staat voorlopig nog niet op het menu van de gemeente).

Zijn er meer klanten die niet meer verder komen bij Ziggo en is er een manier om bij Ziggo toch gewoon een oplossing af te dwingen? De klantenservice wilde mij overigens wel meermaals compenseren met een Sportkanaal of ander zenderpakket (de ironie...).

33871 15 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 23, 2017 om 19:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit probleem komt vaker bij Philips toestellen voor. De software bij Philips is achterhaald.
De Horizonbox werkt.prima met alle andere merken tv's, conclusie uw Philips is de boosdoener.

Pi
door Piet1980 May 23, 2017 om 19:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is mijn TV nog niet zo oud en andere machines werken probleemloos. Voorts stelt men bij het starten van je abbo niet de vraag of je wel of geen bepaald merk TV hebt. Het is onacceptabel dat Ziggo hier geen oplossing voor wilt bieden.

De box zal best werken op andere televisies, maar hier in huis is het precies anderson ;) alles werkt prima, behalve de box.

simon55
door simon55 May 23, 2017 om 19:35
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals @diewilik al zegt , de software van U Philips TV is achterhaald. Ik repareer zelf verschillende merken en Philips is n apart geval .Neem eens contact op met Flipse

ke
door kevers May 24, 2017 om 12:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hier de 32PFL5007 van Philips icm de Horizonbox en totaal geen problemen mee.

josjaws
door josjaws May 24, 2017 om 12:47
25 Antwoorden / 2 Vragen

Heb 2x Samsung tv en een LG tv plus nog een Philips tv in mijn vriendenkring met hetzelfde probleem..
Dus weet niet wat bedoelt word met Philips als boosdoener..
Ziggo geeft de Box uit dus hoort een oplossing te bieden voor deze problemen..!!!

Ge
door Genee - May 23, 2017 om 19:33
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u de laatste software update van Philips op uw TV staan?
Wat ik op internet lees is dat Philips voor de horizonbox problemen speciale updates heeft uitgebracht.
In de horizonbox de kleurinstelling van automatisch naar rgb te zetten wil volgens sommige gebruikers ook helpen.
Zou ook alle hdmi poorten van de tv eens proberen, zou niet uit mogen maken maar niet geschoten is altijd mis.
Maar ja, zo te lezen heeft u eigenlijk alles al geprobeerd behalve een tv van een ander merk.

marita5
door marita5 - May 23, 2017 om 19:42
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Piet1980 ,

Stel uw vraag eens op Ziggo Community Forum , bij de klantenservice komt u nooit verder , klik op de rode regel .

https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154

dokun
door dokun May 24, 2017 om 13:29
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een complete ONZIN bent u (alweer) aan het verspreiden!

De klantenservice van Ziggo is juist erg goed, zeker als je die via social media benaderd!

In dit geval kan Ziggo helemaal niets doen aan het probleem van de ts. Het ligt aan de TV. Philips moet er iets aan gaan doen, zij zijn de enige die de tv kunnen updaten. Dat kan Ziggo niet eens.

Stop met het verspreiden van verkeerde info!

marita5
door marita5 May 24, 2017 om 13:42
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Stop met het verspreiden van verkeerde info! , ik bepaal nog altijd zelf welke info ik geef , u plaats onder iedere reactie onzin , maar zelf nog nooit èèn fatsoenlijk antwoord gegeven , dictatoriaal gedrag houd u maar in uw priveleven .

jo
door jorisw Jun 24, 2017 om 12:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In dit geval is het geen onzin van Dokun. Zeker via social media is de customer care van Ziggo er goed. Er zijn weinig bedrijven die het beter doen.

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 13:03
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw , heeft u er ook bij stil gestaan dat er mensen zijn die geen Twitter / of Facebook hebben , ook dan moet de service goed zijn .

Paola Castor
door Paola Castor - May 24, 2017 om 04:23
66 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd! Dat kan bij mijn Philips wel via HDMI (2).

hans515
door hans515 - May 24, 2017 om 12:18
250 Antwoorden / 117 Vragen

Bij mij werkt het al jaren prima met de Horizon ontvanger ...........Haal er eens een goede monteur bij van een Philips dealer, zou ik adviseren!

ho
door honda98 - May 24, 2017 om 12:21
103 Antwoorden / 1 Vragen

met de ziggo media XL boxen zijn veel problemen van daar dat ik hem niet wil hebben
maar er zijn ook klanten en kennissen die er zeer tevreden mee zijn.
ik vraag me alleen af of ze alle functies wel gebruiken om dat ze zo tevreden zijn.
ik houd het bij humax. mijn humax 5400 heeft een hdd van 1 TB ter wijl de media box XL een hdd van 500 GB hebt
wat ik erg weinig vind. voor dit apparaat

dokun
door dokun May 24, 2017 om 13:31
152 Antwoorden / 0 Vragen

Uw informatie is niet correct. U blijft in het verleden hangen..

Uw antwoord is ook niet ter zake doende! Philips moet de TV updaten, dat kan Ziggo niet eens...

josjaws
door josjaws - May 24, 2017 om 12:45
25 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb bijna hetzelfde probleem..
Kan gewoon tv kijken maar opgenomen programma's geven regelmatig problemen..
Krijg dan een keihard zeer schel en scherp geluid en het beeld staat dan vast..
Je raad het al ook ik heb een Philips tv..
Heb hierover iets op Facebook gezet en kreeg reactie..
2x Samsung en een LG en nog een Philips tv..
Philips is dus echt niet specifiek het probleem..
Wij mogen verwachten dat de Horizon box op elk merk televiesie probleemloos hoort te werken..!!!
Naar mijn mening hoort Ziggo dus te zorgen dat dit werkt..!!
Groet, Jos..

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2017 om 12:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Oneens, als Philips bij bepaalde typen tv de software niet goed voor elkaar heeft kun je niet Ziggo of de Horizonbox de schuld geven.
Ik heb jarenlang in deze branche gewerkt en Philips brengt halve toestellen uit waar ze achteraf de software maar eens van gaan updaten.
Koop een Sony, Lg, Panasonic en je hebt hier veel minder kans op problemen.

dokun
door dokun May 24, 2017 om 13:34
152 Antwoorden / 0 Vragen

@JOSJAWS,

U verpreid complete nonsense! Het ligt aan de Philips TV die moet een udate krijgen, daar kan Ziggo helemaal niets mee. En u zegt het zelf al ; U heeft BIJNA hetzelfde probleem.

josjaws
door josjaws May 29, 2017 om 12:40
25 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zijn er nog 3 andere merken met hetzelfde probleem dan..??
LG, PPanasonic en 2x Samsung..
Allen uit mijn vriendenlijst met ongeveer hetzelfde probleem..
Ik gebruik mijn tv puur als monitor en geeft dus alleen beeld-geluid weer dat de horizon box er heen stuurt..

le
door leenpres - May 24, 2017 om 13:21
79 Antwoorden / 7 Vragen

Dit probleem speelt al jaren bij ziggo!
En ze geven elkaar de schuld Philips en ziggo .
5 of 6 jaar geleden weg gegaan bij ziggo om dit probleem elke keer zeg ziggo we zijn er mee bezig

dokun
door dokun May 24, 2017 om 13:36
152 Antwoorden / 0 Vragen

ONZIN!!

UI weet niet waar u het over heeft. Philips moet de TV updaten. Dat kan Ziggo niet eens!

Mensen moeten gewoon goede apparatuur kopen en als ze dat niet doen stoppen met Ziggo de schuld geven, terwijl het gewoon "eigen schuld dikke bult" is!

ko
door koningsjpc - May 24, 2017 om 15:05
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad. Had enkele maanden daarvoor een nieuwe Philips tv gekocht. Eind van het jaar een Horizon box aangeschaft. Box is thuis bezorgd, monteur is gekomen, heeft de Horizonbox aangesloten, daarna alles aangezet, ook de Horizon box om e.e.a. te installeren. 2 Seconden installatiebeeld gezien, daarna ging de tv op zwart. Monteur vertelde ook, dit dit aan de Philips tv lag (kletskoek natuurlijk, want deze tv was toen slechts 3 maanden oud). Heb veel moeite moeten doen om oude box met  hetgeen ook voorheen ook had, om deze weer werkend te krijgen (o.a. bellen naar het buitenland tegen 0,10 per gesprek. Dit had Ziggo niet meer en ik wilde dit terug, dit omdat ik terug wilde naar het oude pakket, waar dit wel in zat). Al met al ettelijke keren Ziggo aan de lijn gehad, dit omdat het diverse dagen zou duren, om weer digitale tv te krijgen op de oude box. Gelukkig had ik op een gegeven moment de enige medewerker van Ziggo aan de lijn, die verstand van zaken had, want binnen enkele uren had ik weer tv. Mijn dochter heeft ook een Philips tv met de Horizon box en daar werkt alles goed, dus Ziggo moet niet aankomen met het smoesje, dat het aan de Philips tv ligt. Ook mijn andere apparaten werken met HDMI op de tv e dat alles werkt 100%, net zoals bij de klager.

Gr
door Grunn1 May 24, 2017 om 19:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Probleem ligt niet bij Ziggo maar bij je Phillips tv. Koop gewoon een goed merk en geen slecht Chinees ding met een Phillips logo erop.

tot15karakters
door tot15karakters - May 24, 2017 om 15:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Philips en vele andere merken verkopen zowel Ziggo gecertificeerde als niet gecertificeerde toestellen.

Daar zit het probleem.
De Philips met goedgekeurde CI sloten pakken de Horizon boxen zonder enige problemen maar als ze bij Ziggo een puinhoop maken en oude waarde niet ondersteunen waardoor TV fabrieken het met een update moeten oplossen?

Verder is Philips niet bereid voor elk land of regio andere toestellen te maken en dan krijg je deze ruzie.

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2017 om 18:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

CI slot nodig ? maar HDMI nodig voor Horizonbox sorry maar ik leg de link ff niet.

an
door antennehenkie - May 24, 2017 om 16:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens welke HDMI ingang je televisie heeft bevoorbeeld 1.4 0f 2.1. Is het een 4K Ultra HD televisie dan zijn er hiervoor HDMI 2.1 kabels in de handel . Het kan zijn dat dit type televisie de HDMI 1.4 overdracht niet meer aankan en dat je een HDMI Kabel 2.1 moet nemen en hierdoor kan dit probleem opgelost worden .Ook bij Ultra HD televisies van bepaalde merken kan dit zelfde probleem zich voordoen. Verkrijgbaar bij de Media Marktb bijvoorbeeld. Koop géén HDMI kabels bij de ACTION. Dit is om grote problemen vragen. Deze waardes hebben met doorstuur snelheid te maken. Hoe hoger de waarde des te beter vooral bij 4K ultra HD televisie of Oled televisies. Trouwens op de verpakking van een goede kwaliteit HDMI 2.1 kabel staat dat deze geschikt is voor 4k ULTRA HD . Als dit niet op de verpakking staat is deze HDMI kabel 1.4 niet geschikt is voor een  4k Ultra. HD. of oled of andere televisies met een hoger HDMI waarde

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2017 om 18:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit probleem zit in een aantal Philips toestellen waar geen service updates meer voor uitkomen.
Probleem is dus niet door Ziggo of een betere HDMI kabel op te lossen. Betere en snellere HDMI kabels? Daar. Geloof.ik niet in. Commerciële truukjes om opnieuw een kabel te verkopen. Koper is koper en bij digitale kabels blijft een 0 een nul en een 1.een 1 hoe langzaam.dan ook. Teksten die u via Google kunt vinden staven mijn antwoord. De goedkoopste kabels doen niet onder voor de duurdere.

an
door antennehenkie Jun 1, 2017 om 16:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

Goedkope kabels kopen is zeuren bij Ziggo. Deze kan hier niets aan doen. Het zit zuiver in je eigen aansluitingen. Ik heb het zelf meegemaakt had een goedkope HDMI kabel en jawel hoor storingen in geluid en beeld overdracht een dure en een geschikte HDMI kabel gekocht alles was op gelost.

marita5
door marita5 Jun 1, 2017 om 19:04
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@diewilik , ik zie nu pas uw reactie,  ik ben het volledig eens met @antennehenkie , ik heb dezelfde ervaring , goedkope kabel gaf bij mij storingen . flikkerend beeld / blokken noem maar op . Kabel van Hirschmann en duurdere HDMI kabel erop probleem opgelost .

lp
door lpaard1981 - May 26, 2017 om 15:26
50 Antwoorden / 1 Vragen

trap dat ding de deur uit. en stap over naar een ander. Ziggo is Zeuren, Irtatie Gebreken Geld Onberijkbaar. Geen digitale tv kan ook nog een uitkomst zijn. weer ouderwets tv kijken.

Gerry1969
door Gerry1969 May 29, 2017 om 12:49
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zowel zakelijk als.prive zit ik bij Ziggo. Terecht dat ze al jaren achter elkaar als beste provider worden aangewezen
Nooit gezeur, nooit problemen, beloofde snelheid wordt zelfs overschreden en Horizonbox thuis is een topper.

Cookies
door Cookies May 29, 2017 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Geen digitale tv kan ook nog een uitkomst zijn. weer ouderwets tv kijken......  Tuurlijk, op je led t.v. naar een baggerbeeld gaan kijken.

costnix
door costnix May 30, 2017 om 11:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als je dat baggerbeeld op een glazen buis TV bekijkt, valt dit best mee door de beeldbuis :-D

an
door antennehenkie Jun 24, 2017 om 09:30
7 Antwoorden / 1 Vragen

Een oplossing is, maak gebruik van beslist goede cai-kabel materialen die verder ook nog "retour-geschikt" zijn en combineer deze nooit en te nimmer met "sateliet coax kabels of andere aansluitmaterialen die voor sateliet gebruik zijn" hiervoor, dit geeft niks anders als grote problemen deze hebben namelijk een veel te hoge demping en dit houd in dat je behoorlijk signaal verlies krijgt en daardoor veel storingen ondervind. Een goede coax kabel tevens mee van de beste bijvoorbeeld "de Hirschmann type 9TS " hoeft niet duur te zijn .
Kost gemiddeld tussen € 0,80 en € 1,00 per meter en deze kabel is beslist géén bragger hoe je het noemen wilt. En een pré is dat deze ook 4G-LTE proof is. Deze is namelijk 3 dubbel afgeschermd en heeft een zéér lage demping en komt alleen maar de DIGITALE televisie signalen ten goede.
Koop verder géén antenne materialen, HDMI-kabel en UTP kabels bij de Action, hier kom je met de kwaliteit van de tegenwoordige apparatuur bedrogen uit. Denk maar aan het gezegde; "GOEDKOOP IS DUURKOOP" . Let vooral op het Kabel-Keurmerk voor cai-kabel televisie.
Koop verder gëén coax kabels waar totaal geen opdruk op de buitenmantel staat. In de opdruk kun je zien hoe hoog de demping van de kabel is. Dit is altijd over een lengte van 100 meter genomen. En als laatste let zeer goed op bij montage maak gebruik van vaste verbindingen via F-connectors en let vooral op de dunne fijne draadjes van de afscherming die wikkelen zich nog al eens graag om de kern van de coax kabel , en als laatste deze dunne draadjes kunnen je een hoop last bezorgen zo als de veelvuldige storingen van "Blokkende beelden, stilstaanbeelden enzv. En dan maar zeuren bij Ziggo terwijl deze storingen beslist in je installatie zitten.

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 09:45
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Antennehenkie , En dan maar zeuren bij Ziggo terwijl deze storingen beslist in je installatie zitten., de storingen kunnen ook bij Ziggo liggen . Normaal heb ik geen problemen met Ziggo , echter Ziggo heeft onderhoudswerkzaamheden gedaan 13-14 juni nu ben ik de helft van de zenders kwijt ondanks goede kabels , kijk ik bij storingchecker zijn er geen problemen en is dit opgelost dit is niet juist , . .
het hele internet staat er vol mee , mensen die geen internet/ tv/ of telefoon hebben  , Blokken in beeld e.d  Ziggo verwijst naar slechte kabels wat natuurlijk de grootste onzin is , het ligt dus beslist niet aan je installatie .

Cookies
door Cookies Jun 24, 2017 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kwestie van zenders even opnieuw instellen. Blokken in beeld wordt 9 v.d. 10 keer veroorzaakt door goedkope, slechte (slecht aangesloten) kabels.

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 11:05
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@carola83 , heb ik gedaan geen resultaat , de zenders basispakket krijg ik wel , maar de extra zenders krijg ik niet zie alleen ondertiteling maar geen beeld  . Dan zegt Ziggo CI module dan heb je dit probleem niet , ook dit is niet juist ik heb een CI Module  , blokken in beeld heb ik niet , slechte kabels ook niet Hirshmann .

Cookies
door Cookies Jun 24, 2017 om 11:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zijn ze helemaal weg of alleen uit je Favorieten? Gebruik ook een CI+ 1.3 module, na 13/6 waren er wat zenders uit Favorieten verdwenen. Als ze helemaal verdwenen zijn, heb je dit al geprobeerd https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/opnieuw-instellen/#met-een-CI-module

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 11:19
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ze zijn helemaal weg , zie alleen ondertiteling maar geen beeld , favorieten was ik ook kwijt die heb ik opnieuw kunnen instellen , Ik heb dit al gedaan , plus stappenplan gevolgd niks helpt . Vrienden van mij hebben een aantal zenders ook niet en dan van het basispakket , Ziggo is hier van op de hoogte maar verwijst constant naar slechte kabels . voor de onderhoudswerkzaamheden werkte alles perfect . kijk maar eens bij alle storingen dit zegt genoeg .

Cookies
door Cookies Jun 24, 2017 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik doe maar wat gooien. Stekker van de t.v. al even uit stopcontact gehaald? Wel vreemd dat na herinstallatie van de module er nog problemen zijn. Heeft je kabel vaste connectoren of heb je die er zelf aan gezet?

marita5
door marita5 Jun 24, 2017 om 13:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen

heb ik ook al gedaan , kabel heeft vaste connectoren . Mijn neef heeft een Tv zaak die komt maandag kijken omdat ik met Ziggo niet verder kom . Ik weet inmiddels van mijn neef dat er meer mensen zijn met dezelfde problemen als ik , wel de zenders van het basispakket , maar zenders van een aanvullend pakket krijg ik niet . Ook heb ik een digitale decoder op mijn recorder aangesloten werkte voorheen perfect , ook hier doet zich hetzelfde probleem voor .

Gr
door Grunn1 Jun 24, 2017 om 13:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sluit de decoder eens rechtstreeks aan en haal de recorder er tussen uit.
Na de laatste werkzaamheden zullen er ongetwijfeld weer veel klachten komen waarvan veel opgelost kunnen worden door nieuwe goede kabels te kopen. Elke keer als Ziggo werkzaamheden of upgrades uitvoerd zijn er mensen met goedkope kabels die problemen gaan krijgen. Dit zal altijd zo blijven.

lo
door lopenjack - Feb 27, 2018 om 15:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb het probleem als volgt opgelost:
Ik heb mijn Pioneer receiver middels HDMI kabels tussen de Horizonbox en mijn Philips tv geplaatst.
Met als voordeel geluid via de speakers.
Wel de Philips TV op HDMI out aansluiten!

Grunnen.
door Grunnen. Feb 27, 2018 om 16:15
509 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat TS het wel heeft opgelost inmiddels .De vraag stamt uit juni 2017

Wi
door Wil@Oegstgeest - Mar 12, 2018 om 23:44
1 Antwoorden / Vragen

Een actieve HDMI-splitter werkt. Philips tv kan het gecodeerde signaal niet verwerken. Met de splitter werkt het wel. Informeer bij www.onlinekabelshop.nl

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 13, 2018 om 00:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Na 10 maanden is dit echt wel al opgelost.