Reparatie garagepoort motor
Onlangs werkte de motor van mijn garagepoort niet goed meer. Bedrijf opgebeld en deze kwamen de dag er na. Zij konden dit wel oplossen. De monteur heeft +/- 2 uur gebeld met diverse collega's bedrijven van motors en weet ik nog meer........... Hij kon het niet oplossen en gaf mij een faktuur van € 235,--.
die ik heb betaald. Ik heb toen een enquete formulier gekregen (via mail) van Trust waar ik ook mijn ongenoegen kenbaar maakte.. Paar uur later kreeg ik van het bedrijf een telefoontje waar zij voorstelde om +/- € 99,-- terug te storten. Later stond op Trust de melding : dat het bedrijf tot volle tevredenheid van de klant een schikking was getroffen. Mijn probleem: ik kan hier niet meer op reageren. Volle tevredenheid is wel een overdreven . Ik heb wel € 135.-- betaald voor niets. Dat hier voor € 65.-- voorrijkosten inzitten, kan ik mee leven maar loon betalen voor niets ????????
Niets opgelost en wel betaald? Dat is dan m.i. toch wanprestatie.
Als u meer dvan uw geld terug wilt zien zult u echte een ingebreke stelling moeten starten en het geld terugvorderen. Zie daarvoor (o.a.) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit te benutten hetgeen u in eerste instantie ca. €10,00 aan poto kost hetgeen u ook kunt vordren voorbeeldbrief-ingebrekestelling en doe een mnelding bij www.consuwijzer.nl m.b.t. de ervaring die u noemt m.b.t. de melding op Trust (waarmee overigens ook wweer eens wordt bevestigd dat Trust niet altijd betrouwbaar is. Zie ook nog
Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020: € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Of het een wanprestatie is hangt af van wat is afgesproken. Als er vooraf geen garantie is gegeven dat het ding wordt gerepareerd mogen onderzoekskosten gewoon in rekening worden gebracht. Zou wat zijn als dat werk niet betaald hoeft te worden. Het is geen vrijwilligerswerk.
Uw mening en die deel ik niet! En u lkeest kennelijk hier overheen: (citaat) 'Ik heb toen een enquete formulier gekregen (via mail) van Trust waar ik ook mijn ongenoegen kenbaar maakte.. Paar uur later kreeg ik van het bedrijf een telefoontje waar zij voorstelde om +/- € 99,-- terug te storten. Later stond op Trust de melding : dat het bedrijf tot volle tevredenheid van de klant een schikking was getroffen. Mijn probleem: ik kan hier niet meer op reageren. Volle tevredenheid is wel een overdreven . Ik heb wel € 135.-- betaald voor niets.'
U bent met de schikking akkoord gegaan wat uitgelegd wordt dat dit tot volle tevredenheid aangegaan is.
Ook ik denk dat er met dat bewijs niets meer aan te doen valt.
U kunt deze kwestie van 2 kanten bekijken, ten eerste; u belt zelf een bedrijf om een probleem op te lossen. De monteur komt en helaas, hij kan het probleem niet meteen oplossen maar de monteur is wel in uw opdracht x-uur aan het werk/zoeken. Logisch dat u die werktijd moet betalen, dan had u van te voren (telefonisch, per mail, sns of app) een andere afspraak met het bedrijf moeten maken. U kunt in alle redelijkheid toch niet verwachten van een bedrijf dat zij hun personeel zo maar voor een habbekrats naar een klant kunnen sturen.
Je heb een monteur van Romass laten komen. Ze hebben een no cure no pay beleid.
Dat houdt in:
Je hebt een storing aan een garagedeur, toegangshek of rolluik. Na het inplannen van een afspraak komt er een monteur bij je langs. Na de inspectie van de monteur wordt er vastgesteld dat de monteur je geen oplossing kan bieden of het probleem kan verhelpen. Een reden hiervoor kan zijn dat wij niet over de juiste onderdelen en/of technieken beschikken, we de situatie onveilig achten of de deur te verslechterd is om nog in aanmerking te komen voor een reparatie. In deze gevallen kan je gebruik maken van ons no cure no pay beleid en hoef je niks af te rekenen, zelfs de voorrijkosten niet!
Als de monteur wel een oplossing heeft en die wil je niet of je wilt er over nadenken etc, dan moet je wel de rekening betalen.
Dat was dus bij jou het geval. Je vond achteraf de rekening te hoog en hebt korting gekregen. Daar ben je mee akkoord gegaan. Dan kun je niet weer gaan klagen en je geld terug eisen.
Monteur is geweest, dat er niet een oplossing is was zuur maar tijd moet betaald worden,
monteur is er mee bezig geweest tenslotte.
De tijd van de monteur wordt doorberekend. Dat is logisch. Dat het euvel niet is opgelost is vevelend. Wat zegt het bedrijf hier van? Gaan ze het alsnog oplossen? Is het dit hetzelfde bedrijf dat die garagedeur heeft geplaatst of een ander?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer