Reparatie Koffiezetautomaat
Beste Forum leden,
na drie weken thuis geen koffie te hebben gedronken en veel bellen en mailen met Coolblue (en Philips) leg ik de vraag hier neer.
Begin juni 2021 heb ik een Philps 2200 volautomaat besteld bij Coolblue omdat ik daar cadeaubonnen van had liggen. Na ruim tien jaar Nespresso vond ik het tijd voor wat anders.
Afgelopen december begon de volautomaar kuren te geven. Na wat bellen met Coolblue moest ik hem op sturen. Voor de zekerheid ook even contact gehad met Philips om te vragen of zij nog een oplossing hadden. Probleem leek elke keer geen water aan kunnen zuigen nadat hij soms een dag niet aan had gestaan. Als de zetgroep er dan even uitgehaald was deed hij het soms weer en steeds vaker niet.
Philips gaf aan dat ik hem gelijk naar hun toe kon sturen en een melding kon maken bij Coolblue, ook de werkbon zou ik krijgen zodat ik bewijs heb. Ook netjes gebeurd en Coolblue vond het geen probleem want als de makers van coolblue er niet uit zouden komen zou die sowieso naar het reparatiecentrum van Philips gestuurd worden. Dit was dus de snellere route.
Helaas deed hij het binnen een week na retour weer niet. Dus weer aangemeld bij Philips en melding gemaakt bij Coolblue. Weer geen probleem.
Na twee keer gerepareed kreeg ik een apparaat terug die gelijk in de storing schoot. M.a.w. een defect apparaat. Nooit een kop koffie kunnen zetten.
Contact gezocht met Philips hoe dit kon gaven ze gelijk al aan dat het inderdaad niet de bedoeling is maar dat ze ook maar twee keer repareerde.
Zij boden omruiling aan, ik heb echter geen vertrouwen meer in dit type en wil een ander merk. Philips heeft zn best gedaan en ik heb elke keer dat hij weg was op hun kosten een zakje bonen mogen bestellen.
Coolblue doet nu moeilijk. Ik heb ze vanaf moment 1 betrokken en ook de beide werkbonnen gestuurd. Aagegeven dat Philips niet meer repareert. Volgens coolblue moet philips voor de derde keer repareren........zucht
Ik zit al drie weken zonder koffie en coolblue was de werkbonnen kwijt die ik gemaild had. Ze blijven erbij dat ze drie keer mogen repareren. Ik meende toch echt dat dit twee keer is, dit ook veel terug gelezen hier op deze fora.
Via de mail antwoord elke keer iemand anders, ik heb al aangegeven een ander apparaat van een ander merk te willen eventueel tegen kleine bijbetaling.
Wat kan ik nu nog doen? Want ik ben bang dat ik geen geld terug krijg aangezien ik met bonnen deels betaald heb. Ik wil nu liever naar de andere blauwe concullega aangezien ik daar veel betere ervaring heb met retouren. Mijn geduld is nu wel op en ik ga niet akkoord met nog een derde reparatie.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring/kennis op dit gebied.
Gr Dedee
Als antwoord wat u kunt doen zie deze info: (op basis vanuw rechten op basis wetgeving):
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl) en de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM
Wie is de werkelijke verkoper (via Coolblue)? Dit ondanks het feit dat u via Coolblkue heeft besteld en ook betaald.
Dank voor alle links!
ik heb ze doorgenomen en weet nu zeker dat ik niet akkoord ga met 3x repareren.
Om het even kort te houden: 3x een poging tot reparatie is gebruikelijk. Coolblue is een betrouwbare webshop, als die 3e poging ook op niets uitloopt, kun je ongetwijfeld een ander apparaat met eventueel bijbetaling als de nieuwe duurder is, kopen.
En als je boft, krijg je misschien zelfs wel een duurder apparaat zonder bijbetaling voor al het gedoe wat je gehad hebt.
Het mag dan gebruikelijk zijn, volgens de links die hier staan had ik na 1x reparatie al mogen weigeren.
Als Philips al aan geeft niet meer te repareren, wie is Coolblue dan om te zeggen dat Philips dat wel moet?
Het ziet er nu in ieder geval naar uit dat het naar de rechtsbijstand gaat aangezien ze niet mee werken.
Donuts, "vroeger" kreeg men 3 x de tijd om... tegenwoordig is dit verminderd tot maximaal 2 keer of een nieuw produkt. Dat wil de TS niet.
Tenormin, 'vroeger' was het officieel ook geen 3x! Er is niets veranderd.
Ben heel slecht in het zoeken op internet maar wat ik zo lees is de adviestijd van reparatie minimaal teruggebracht naar 2 keer. Of een ander apparaat. Maar ja, u wilt niet nog een keer hetzelfde, nieuwe apparaat. Jammer.
Dat klopt, ik ben mijn vertrouwen verloren in dit apparaat.
Ik heb alle links gevolgd die hierboven staan. Van wat ik begrijp gaat Coolblue nu een scheve schaats rijden.
@ dedee, tja, heb, helaas voor u, alleen maar goede ervaringen met Coolblue. Maar daar heeft u geen bal aan.
U bent fout begonnen door naar philips te sturen, omdat coolblue al met uw casus doende was.
Ik denk dat je dan nog eens moet lezen.
Coolblue was het ermee eens...
Quote: Het mag dan gebruikelijk zijn, volgens de links die hier staan had ik na 1x reparatie al mogen weigeren.
Als Philips al aan geeft niet meer te repareren, wie is Coolblue dan om te zeggen dat Philips dat wel moet?
Het ziet er nu in ieder geval naar uit dat het naar de rechtsbijstand gaat aangezien ze niet mee werken.
Klopt helemaal, ondanks dat hanteren 9 van de 10 shops toch 3x repareren. Je kunt de juridische weg volgen of een praktische weg. Welke van de 2 het snelst werkt, geen idee. Zelf kies ik altijd de meest praktische route.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
Fragment: Kan de verkoper u geen nieuw product leveren? Dan kunt u de koopovereenkomst beëindigen (ontbinden). U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. En u moet het product teruggeven aan de verkoper.
Er wordt wel eens gezegd dat u pas recht hebt op de bovenstaande mogelijkheden als de verkoper 3 keer heeft geprobeerd om het product te repareren. Maar dat is een misverstand. Volgens de wet mag u geen ernstige overlast hebben van een reparatie van een ondeugdelijk product. Hebt u dat wel? Dan kunt al na de eerste (mislukte) reparatie gebruikmaken van bovenstaande rechten.
Lees alle info even onder bovenstaande link.
Dat klopt, ik hoef het er niet mee eens te zijn.
Ik heb er onder hinder van aangezien ik al weken een apparaat wat ik bijna dagelijks gebruik nu niet kan gebruiken.
de praktische weg zou zijn dat Coolblue hem een week heeft, niet kan repareren alsnog naar Philips stuur en die weten al dat deze niet te repareren valt. Daardoor ben ik nog een kleine 2 weken verder om tot dezelfde conclusie te komen. Dit alles binnen een jaar na aankoop.
Ik ging ervan uit dat ik net zoals mijn Nespresso ook dit apparaat 10 jaar mee ging (misschien is dit vrij lang).
Hallo Dedee,
Lees deze informatie eens door ,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/hoelang-mag-reparatie-duren
Coolblue is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen ,
https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Als je op social media zit, kun je het ook via die weg proberen. Misschien leidt dat tot een snelle, acceptabele oplossing.
Facebook en Twitter
Zou het wel beperken tot 1 van de 2 kanalen om verwarring te voorkomen.
Als je toch je rechtsbijstandsverzekering wilt inschakelen, check dan eerst even of je een eigen risico hebt.
Ja al gedaan via Twitter.
heb geen Facebook. Dank voor het antwoord.
Er staat nergens in de wet of de leverancier één, twee of drie keer de kans moet krijgen en komt het neer op de vraag wat redelijk is en zolang je niet voor de rechter staat moet je daar samen uitkomen. Gewoon door discussiëren, op een gegeven moment geeft er wel iemand toe want je wilt toch echt geen rechtsgang over een koffiezetapparaat
Klopt, en aangezien ik na 2x voet bij stuk hou en zij willen perse 3x heb ik al meer water bij de wijn gedaan. Vandaar dat ik er ook niet mee akkoord ga. Ook na overleg met Philips zeggen zij niet meer te repareren. Coolblue snapt dat niet.
You takes your changes. Als je je poot stijf houdt krijgt je vanzelf gelijk of ongelijk als je bij de rechter of een geschillencommissie staat en mischIen binden ze voor die tijd wel in.
Klopt, door tussenkomst van rechtsbijstand heb ik nu gelijk gekregen.
Een belangrijk onderdeel van gelijk krijgen is laten zien dat het je menens is en hulptroepen inschakelen. Zo veel mensen hebben geen puf in zo'n conflict dat ze het erbij laten en daar speelt men graag op in.
Ik herken me totaal niet in uw verhaal over Coolblue.
Vorig jaar ging mijn Kenwood koffiezetapparaat stuk die ik 1 jaar en 11 maanden daarvoor had gekocht bij Coolblue.
Ik er mee terug en hij zou worden opgestuurd want ja ik had nog een maand garantie maar het zouw el een paar weken kunnen duren. Gezegd dat ik zonder koffiezetapparaat zat maar dat was geen probleem kon een showroom model uitzoeken en meekrijgen.
Een week later gebeld door Coolblue met de mededeling dat de fabrikant had besloten om mijn koffiezetapparaat niet te repareren en omdat het model niet meer werd gemaakt kreeg ik mijn geld terug.
Het showroom kodel beviel me niet en heb een andere uitgezocht en betaald met het geld dat ik net had terug gekregen.
Het is ook niet uw verhaal, maar dat van de TS. Elke situatie is anders.
@PEBK, Ja en? Heb je zelf ook nog een nuttige bijdrage. Zelfde webshop en vergelijkbaar product behalve dan dit ik rechtstreeks naar Coolblue ben gegaan en ts niet terwijl Coolblue de verkoper is.
Inderdaad ander verhaal. En als je gelezen had, Coolblue vond dit geen probleem omdat ze hem zelf ook naar de fabrikant zouden sturen als ze de oplossing niet wisten.
door tussenkomst van rechtsbijstand krijg ik nu m'n geld terug. Dit is helaas al de derde keer dat ik een vervelende en nu zelfs zeer vervelende ervaring heb met Coolblue. Voor mij nooit weer!
Geachte Dedee,
Om welk type Philips koffiezetapparaat gaat het?
Vorig jaar is hier een topic over een Philips koffiezetapparaat geweest, klik op de volgende link :
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/hulp-bij-oplossen-problemen-koffiemachine-philips-hoe-moet-ik-het-aanpakken
Philips 2200 volauomaat
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer