pinkvink
door pinkvink Apr 11, 2012 om 11:41
Elektronica & tv

Samsung interactieve decoder

Vorig jaar begin oktober 2011 heb ik als klant van Ziggo ingelogd op de Ziggo site om een interactieve decoder te bestellen.
Op de Ziggo site werd ik via een link doorverwezen naar sluitallesaan.nl, en kwam ik terecht bij Service Planet Rotterdam.
Bij deze Service Planet Rotterdam heb ik online een Samsung SMT-H3102 interactieve decoder gekocht, voor totaal 313 euro.
Na vier maand was de decoder helaas alweer kapot.
Ziggo gebeld, omdat ik via een link op de Ziggo site had besteld, was ik in de veronderstelling nog steeds een product via Ziggo te hebben gekocht.
Helaas dat was niet zo, firma sluitallesaan (Service Planet Rotterdam) staat los van Ziggo en ik moest dus bij hun zijn.
Service Planet gebeld, en kreeg als antwoord dat ik de decoder op kon sturen, of naar hun reparatie groep kon brengen, de voor mij dichtsbijzijnde; AV Electronics BV in Groningen, onderdeel van de Selectro Service Group. Omdat ik in Groningen woon vond ik dat een prima oplossing, repareren zou ca. 1 week duren.
Na twee week maar eens gebeld, de decoder was niet meer in Groningen maar doorgestuurd naar de Selectro Service Group in Arnhem, dit vanwege moeilijk verkrijgbare onderdelen. Enkele weken doodse stilte, totdat ik van Selectro Group op 16 maart j.l. namens Samsung een brief ontving, dat mijn apparaat niet is te herstellen en dat de dealer mij een passende oplossing gaat aanbieden.
Na veel gebel en e-mail contact met Service Planet kreeg ik de oplossing aangeboden, een financiele vergoeding van 64 euro, namens Samsung Benelux op een decoder waar notabene twee jaar garantie op wordt gegeven.

Dit wil ik natuurlijk niet, ik wil gewoon waar ik recht op heb, een nieuwe of anders mijn eigen al dan niet gerepareerde decoder terug.

Ik ben nu mijn aankoopbedrag van 313 euro kwijt, en mijn decoder heb ik ook niet meer terug ontvangen, bovendien zijn de 64 euro die Samsung vergoedt niet aan mij maar aan de dealer gegeven.
Navraag en mijn onvrede over deze oplossing bij Ziggo, Samsung, Service Planet, AV Electronics en de Selectro Service Group geven allemaal hetzelfde resultaat, de ene partij zegt dat ik bij de andere moet zijn, een afschuif systeem waar ik als consument geheel niet verder mee kom.
Ik voel mij bestolen en opgelicht door genoemde bedrijven, en overweeg ook aangifte van oplichting en diefstal bij de Politie te doen.

Wie heeft tips, oplossingen of iets anders voor mij ?

1035 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Apr 11, 2012 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ziggo, Samsung hebben er niets mee te maken. Je moet bij de verkoper zijn. Het apparaat is al binnen 6 maanden kapot gegaan, valt niet te repareren, dus heb je recht op een nieuwe vervangende decoder.

pinkvink
door pinkvink - Apr 11, 2012 om 12:40
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Antwoord en aanvulling op de vorige reactie.

Precies wat u zegt, zo dacht ik ook.

De verkoper Service Planet stelt echter dat dit tussen mij en Samsung ligt en schuift alle verantwoordelijkheid in deze verder van zich af.
Toch zijn ze het wel met mij eens dat ik recht heb op een nieuwe decoder.
Echter willen zij dit niet doen, omdat Samsung en Selectro volgens hun de enige zijn die een oplossing moeten bieden.
Selectro Service Group is geen winkelier maar een reparatie bedrijf en verwijst mij weer door naar Service Planet.
(Selectro is de reparatie partner van Samsung Benelux)
Weet u het nog ?


Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Apr 12, 2012 om 15:06
78 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo pinkvink,

Dit is een erg vervelende situatie. Ik heb voor u een mail gestuurd naar de webshop om ze allert te maken van dit topic.

Ik wil u er wel allert op maken dat wij verder geen invloed hebben op de uitkomst van dit probleem. Dit omdat wij niet alle feiten hebben.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

pinkvink
door pinkvink - Apr 30, 2012 om 07:52
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inmiddels is alles nu naar volle tevredenheid opgelost door Ziggo.
Voor hun klantvriendelijkheid en aangedragen oplossing geef ik een 10
Deze zaak is nu afgehandeld en gesloten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hans.vanwinkel - Jul 8, 2024 om 16:17
Winkels & webshops
UPS hanteert grooote prijsverschillen

UPS hanteert grooote prijsverschillen

Ik ben er een paar weken geleden per toeval achter gekomen dat ik bij het verzenden van een pakket via UPS véééél te veel betaal als ik mijn UPS-account (8846WE) gebruik in vergelijking met wanneer ik mijn account niet gebruik en dus anoniem een pakket verstuur. Aangezien ik regelmatig, en meestal redelijk kleine pakketten verstuur naar ons hoofdkantoor in Helsinki viel het me wellicht niet ee ... Lees meer

mgroen
mgroen - Jun 23, 2024 om 19:11
Huishouden & energie

bouwer plaatst geen Douche WTW installatie

Ik zit met het volgende:

ik ben koper van een nieuwbouwwoning, onderdeel van een nog te realiseren nieuwbouwproject van in totaal 75 woningen.
Start bouw verwacht najaar 2024. Mijn woning zal voorzien worden van zonnepanelen, warmtepomp en 200 liter boiler. En is geen douche WTW (DWTW) installatie voorzien. Deze wordt ook niet als optie aangeboden in een meerkeuze/meerwerk lijst. ... Lees meer

Robert524450
Robert524450 - Jul 4, 2024 om 10:11
Winkels & webshops
Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Marktplaats forceert mij ID-verificatie door te lopen voordat uitbetaald wordt.

Ik heb iets verkocht op marktplaats voor € 50,-. Nu forceert Marktplaats.nl mij een ID-verificatie door te lopen voordat het geld uitbetaald wordt. Ik heb dit jaar via 3 advertenties op marktplaats iet verkocht voor in totaal minder dan € 500,- Nu moet ik bij een nieuwe externe partij mijn persooonsgegevens registreren ondankt dat op de website van marktplaats staat dat er een ID-verificatie ... Lees meer