Balou1984
door Balou1984 Dec 8, 2023 om 15:01
Elektronica & tv

Samsung neemt geen contact met mij op.

Ik heb 2 maanden geleden bij MediaMarkt een koelvriescombinatie gekocht en die maakte direct bij aansluiten al 2 verschillende harde geluiden.
MediaMarkt heeft toen gezorgd dat Samsung contact met mij opnam en een monteur gestuurd die heeft er een noiceplaatje tussen gezet en gezegd als dit niet helpt moet u weer contact opnemen dat heb ik gedaan.
MediaMarkt heeft toen zelf nog 2 monteurs gestuurd en die zeiden dit is abnormaal en u moet vragen om een omruiling dat heb ik gedaan maar MediaMarkt stuurt mij weer door naar Samsung.
Nu ben ik al weken met Samsung aan het bellen en mailen en Samsung reageert dan wel en zegt we geven her door aan het reparatie team maar die nemen gewoon geen contact met mij op.
Ik heb het ook al met een ander emailadres geprobeerd maar het reparatie team weigert contact met mij op te nemen.
De koelkast staat verder waterpas en ver genoeg van de muur alleen ik denk dat er met de bezorging iets is beschadigd want de bezorger vroeg als ik even kon helpen met de koelkast over de drempel te tillen maar aan gegeven dat dát niet kan omdat ik mijn rechterhand niet kan gebruiken.
De bezorger was toen behoorlijk geïrriteerd en trok de koelkast met veel geweld over de drempel.
Wat kan ik nu nog doen want bellen of mailen met Samsung heeft geen zin?

3176 8 Rapporteer

Topantwoord

sw
door swat1500 - Dec 8, 2023 om 15:13
3824 Antwoorden / 0 Vragen
14

U moet zaken doen met de Mediamarkt dat is de verkoper van de koelkast en die is dus het aanspreekpunt en niet alles met Samsung regelen.

Balou1984
door Balou1984 - Dec 8, 2023 om 17:56
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb natuurlijk als eerste contact gezocht met Mediamarkt maar die zeggen we hebben het doorgegeven aan Samsung en die nemen contact met u op wat dus niet gebeurt.
Als ik nu contact opneem met Mediamarkt online dan melden ze het aan als een nieuw incident maar dan alsnog neemt Samsung geen contact met mij op.
Geloof mij ik heb beiden bedrijven bestookt met mails en telefoontjes.

sw
door swat1500 Dec 8, 2023 om 18:28
3824 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval meldt u MM dat u de koopovereenkomst zal gaan ontbinden wegens wanprestatie, als niet binnen 14 dagen alles geregeld is. Als u een rechtsbijstandverzekering verzekering heeft dan deze inschakelen. Als.u die niet heeft dan kunt u ook de Consumentenbond inschakelen. Als u geen lid bent is dit niet gratis.

Balou1984
door Balou1984 Dec 8, 2023 om 18:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie,ik heb gelukkig wel een rechtsbijstand maar ik moet dus eerst Mediamarkt mailen of moet dat een handgeschreven brief zijn dat ik de koopovereenkomst ontbindt?

Thecla58
door Thecla58 Dec 9, 2023 om 10:07
902 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt mailen en een brief, hoeft niet per se handgeschreven te zijn, aangetekend met handtekening voor ontvangst sturen met daar in een 14-dagen termijn.

Even een tip maar die werkt, denk ik, alleen met MS outlook. Zet in Outlook aan dat je een ontvangstbevestiging krijgt en dat je een leesbevestiging krijgt. Bewaar die twee e-mails goed want dat heb je bewijs dat het afgeleverd en geleverd is.
Voor wat betreft die bevestigingen heel veel personen weten niet (of zijn te lui) dat je dat ook uit kunt zetten.

Zelf heb ik regelmatig personen 'om de oren kunnen slaan' door ze te confronteren met het feit dat ze én de mail ontvangen hebben én dat hij gelezen is.


rj
door rjw Dec 9, 2023 om 19:16
3325 Antwoorden / 5 Vragen

Leesbevestiging werkt alleen als de ontvanger dat toestaat. Maar als er geen foutmelding komt na het versturen van de email is deze aangekomen om de mailserver van de ontvanger. Dat bewijs heb je dan. Of de mail geopend en gelezen wordt is (als het om het bewijs gaat) niet zo relevant.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2023 om 19:31
7281 Antwoorden / 3 Vragen
0

In deze link van enkele jaren geleden staan nog een paar antwoorden bij een soortgelijke vraag waar u mogelijk iets aan kan hebben.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/omruiling-defecte-koelkast

marita5
door marita5 - Dec 8, 2023 om 20:53
11592 Antwoorden / 15 Vragen
0
Ma
door Mariannetimmers - Dec 9, 2023 om 21:43
4 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb precies hetzelfde gehad. Werd doorgestuurd naar Samsung, maar voordat je daar contact hebt ben je maanden verder

agapon1951
door agapon1951 - Dec 11, 2023 om 12:16
187 Antwoorden / Vragen
0

Het is de taak van de verkopende partij dit in orde te brengen en de contacten te leggen naar Samsung. 
Als verkopende partij verantwoordelijk voor het leveren avn een deugellijk produkten c.f. de wetgeving. ;

1paul
door 1paul - Dec 11, 2023 om 16:16
3260 Antwoorden / 0 Vragen
1

stop met samsung benaderen en benader MM met uw klacht, laat deze het oplossen en eventueel kontakt opnemen met Samsung..

mo
door mof - Dec 11, 2023 om 16:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

U moet ook niet bij Samsung zijn maar bij Mediamarkt. Als de koelkast niet naar behoren functioneert kunt u reparatie, vervanging danwel aankoopbedrag terug ontvangen. Als dus MEdiamarkt het ding niet gerepareerd krijgt moet Mediamarkt kiezen: geld terug of vervangend gelijkwaardig product. En gelijkwaardig betekent in het algemeen: voor dezelfde prijs als waarvoor u het ooit heeft gekocht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer