Jo
door Joop Engeringh Feb 28, 2024 om 20:47
Elektronica & tv
Samsung TV met kringen

Mijn Samsung tv, 7 jaar, vertoont opeens zo'n 70 witte kringen. Volgens internet een Samsungkwaal, vele klachten, de lensjes zijn slecht geplakt en laten los en vallen naar beneden.
heeft Kassa dit eerder onderzocht en is er een oplossing ?

4450 8 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Feb 28, 2024 om 21:26
427 Antwoorden / 1 Vragen

De oplossing is een nieuwe televisie. 7 jaar is vandaag de dag een mooie 'leeftijd' voor een t.v.

me
door meganega Mar 2, 2024 om 09:37
43 Antwoorden / Vragen

Onzin, moderne televisies gaan makkelijk 100.000 branduren mee.

sira
door sira - Feb 28, 2024 om 21:44
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Na 7 jaar heeft het geen enkele zin om nog te klagen. Vroeger ging een tv, wasmachine of koelkast 40 jaar mee, maar die tijd is al heel lang voorbij.
Naar een nieuwe tv uitkijken is ook leuk.

Ik heb nog iets gevonden voor u als aanvulling: https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie

tenormin
door tenormin Feb 28, 2024 om 22:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat klagen geen zin heeft begrijp ik @sira. Na 7 jaar. Echter, niet dat ik vaak erop reageer, maar ik heb in de PC kamer een Samsung, die eerst op Analoge en nu al sinds tig jaar digitaal het doet. (Uit 1989). In de huiskamer alweer een Samsung, weliswaar pas 5 jaar, dus misschien gaat "die nieuwste" wel korter mee. Dat weet ik nog niet. Wat je opmerking over koelkast betreft: inderdaad: was blij dat hij na 26 jaar de geest gaf: was inderdaad leuk een no frost (ook Samsung) te kunnen kopen. ;-)

sira
door sira Feb 28, 2024 om 22:23
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Wat ook meespeelt zijn het aantal uren per dag dat de tv aanstaat.
Ik heb ook een Hitachi tv gehad die 40 jaar mee is gegaan en mijn voorlaatste koelkast ook zoiets.

mahadma
door mahadma - Feb 28, 2024 om 22:38
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Er is een oplossing, één oplossing: ga naar een winkel en koop een andere naar uw eigen keuze/smaak/maat. Na 7 jaar zijn de prijzen best wel gezakt, dus u koopt nu voor minder geld meer tv.

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 29, 2024 om 08:55
167 Antwoorden / Vragen

Schijnbaar kan je dit zelf oplossen door de tv open te schroeven en deze weer terug te plakken. Ik heb het op de mijne maar op een plek. Heb zelf nog niet gepoogd het te repareren omdat 65 inch even te groot en te zwaar is om makkelijk uit elkaar te halen. Als de jouwe kleiner is, is dat misschien wel het proberen waard. En anders naar een reparateur.

he
door henkie.penkie Mar 1, 2024 om 12:18
149 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het ook geprobeerd maar dat valt zwaar tegen. Dit is gegarandeerd om het zelf niet te doen . Als je het scherm niet goed in elkaar zet en hier zit het hem omdat dit preciessie werk is heb je best kans dat je behoorlijke geruis strepen er aan overhoudt en als nog een nieuwe tv moet kopen. Ik raad het zelf repareren ten zeerste af dit moet echt vakkundig gebeuren en omdat de meeste apparaten tegenwoordig machinaal in elkaar gezet worden.

ro
door ronny530 - Feb 29, 2024 om 13:48
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Inderdaad een veel voorkomend probleem dat de lensjes op den duur loslaten maar dat komt niet door slecht geplakte lensjes maar door de leds zelf want die worden warm en die warmte kan niet weg.
Bij een hoge helderheid van het beeld zullen de lensjes eerder loslaten dan bij lagere helderheid of in de energiebesparingsmodus.
Na 7 jaar is de tv economisch afgeschreven en qua opties hevig gedateerd maar de tv is nog wel te herstellen door een gespecialiseert reparatiebedrijf.
Goedkoop is dat echter niet maar wel goedkoper dan een nieuwe tv aanschaffen.
Zelf repareren is geen optie want het lcd scherm zal verwijderd moeten worden en dat kan alleen met speciaal gereedschap omdat een lcd scherm zeer breukgevoelig is.
Op internet is een reparatiebedrijf te vinden die zo'n reparatie aan huis uit kan voeren maar u moet dan wel op tussen de twee a' driehonderd euro aan reparatiekosten rekenen.
De vraag voor u blijft dan of u het er voor over heeft of toch een nieuwe tv gaat aanschaffen.

Ozymandias
door Ozymandias Feb 29, 2024 om 17:54
167 Antwoorden / Vragen

Het LCD scherm zou je niet hoeven te verwijderen aangzien deze lensjes daar achter zitten. Je hoeft dus alleen de backpanel te verwijderen. Ik heb dit uitgezocht voor de mijne. Het is mogelijk dit zelf te fixen. En als het anders toch een nieuwe tv wordt, waarom zou je het dan niet proberen. Zie ook de reactie hieronder.

Janzegt
door Janzegt - Feb 29, 2024 om 15:18
127 Antwoorden / Vragen

Ik zag op youtube een aantal videos voorbij komen over dit onderwerp. Het komt niet allleen voor bij Samsung, maar ook bij een LG. De videos laten zien dat het eventueel zelf te repareren is, als je een klein beetje handig bent en wat lef hebt. je hebt alleen wat loctite nodig.
Dit is de bewuste video, Heb gezocht met "TV Backlight repair", maar zoals gezegd, er zijn meer. Backlight repair
Het is het proberen waard,

ro
door ronny530 Mar 1, 2024 om 12:25
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Mooie uitleg op youtube maar het betreft wel een LG tv en geen Samsung die weer heel anders gebouwd is.

he
door henkie.penkie - Mar 1, 2024 om 11:58
149 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt inderdaad, dit is een teken dat de lensjes die op de licht modules zitten loslaten. Dit is inderdaad storend in het beeld. Dit is een bekend fenomeen bij de Samsung led televisies. Zelf ook mee gemaakt omdat de reperatie kosten veel te duur waren zijn wij voor een nieuwe led televisie gegaan. Voor €20,00 meer hadden wij een nieuw toestel dit keer wel niet meer van Samsung. Dit euvel gebeurde binnen de 5 jaar. En kregen van de mediamarkt nog een vergoeding naar waarde hiervoor terug het was ongeveer een bedrag van €60,00.

me
door meganega - Mar 2, 2024 om 09:36
43 Antwoorden / Vragen

Dit is een fout in het ontwerp, daar heb je in principe onbeperkt garantie op omdat een product volgens de wet deugdelijk moet zijn. Je moet daarvoor bij de verkoper zijn, en die zijn niet zo happig na 7 jaar.