door 15042005 Jul 3, 2005 om 12:08
Elektronica & tv

Satelietontvangst?

Wie kan ons raad geven?

We hebben sinds kort een satelietontvanger gekocht. Aanvankelijk deed ze het wel, maar sinds kort hebben we storingen. Deze week totaal geen ontvangst meer. Leverancier heeft de tuner doorgemeten, zegt dat ze goed is, maar we moeten het zoeken in de afstemming der schotel, volgens hem. We hebben een z,g, satelietverklikker en deze slaat helemaal uit zodat we toch in de goede richting zitten. Alle kabels nagezien, scartkabels enz. alles zit volgens ons goed aangesloten, signaalontvangst is goed. De leverancier laat ons even wijs, geeft verder totaal geen aanwijzingen om tot een oplossing te komen (we zijn wat ouder en technisch niet zo goed in zulke dingen) maar voordat we het hem opnieuw vragen (hij wil misschien liever een duur technisch mannetje sturen) willen we vragen of iemand ons hiermee helpen kan??

1001 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 3, 2005 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Ik weet niet wat u bedoelt met 'sinds kort' maar wettelijk heeft u minimaal 6 maanden garantie en waarschijnlijk heeft u nog langer fabrieksgarantie. Zolang die garantie bestaat zal de leverancier moeten zorgen dat u een goedwerkend product heeft en dient hij reparaties gratis te verrichten. Dus voor een duur mannetje hoeft u niet bang te zijn. Na de normale garantie heeft u nog steeds recht op een goedwerkend product en mag u vewachten dat uw aanschaf nog een aantal jaren meegaat. Hoeveel jaren hangt af van de economische levensduur van het product. Reparaties zullen dan niet meer gratis zijn maar u zult daar, afhankelijk de leeftijd van het apparaat, in moeten meebetalen. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2005 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ken hier mensen die steeds slechter beeld kregen op de schotel en wat bleek.......
De schotel stond gericht op een stuk of wat bomen en wanneer de bladeren dichter werden ging de ontvangst bergafwaarts !
Bomen gesnoeid en geen last weer gehad.....
Hoeft het in u geval helemal niet te zijn, maar kan het signaal zeer gevoelig voor zijn, bekijk het eens even.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste onbekende, Bedankt voor het antwoord, maar we hebben geen bomen of grote obstakels die de ontvangst kan beinvloeden. Het eigenaardige is (de tuner is dus goed, volgens de leverancier) dat we aanvankelijk wèl ontvangst hadden, echter toch niet zuiver genoeg, ik probeer de schotel slechts IETSJE! te verschuiven en er gebeurt totaal niets meer. M.b.v. een satelietzoeker blijkt de schotel toch in de goede richting te staan, want het verklikker-signaal slaat  helemaal uit. Kan het nu nog de LNB-kop zijn die ineens uitvalt? We proberen nog een keer een andere coax-kabel en lukt dat ook niet, tja, dan weet ik het niet meer hoor.

Bedankt voor Uw antwoord. Ria.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2005 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste onbekende, bedankt voor Uw antwoord. Echter volgens de leverancier is niet de tuner de boosdoener, maar hij beweert dat het de niet juist gerichte schotel zou zijn. We hebben steeds een goed signaal ontvangen, af en toe stotterde het wel eens, maar met gebruik van een satelietzoeker, blijken we toch in de goede richting te staan. Het apparaatje slaat helemaal uit. We proberen nog eens een andere coax-kabel of zou het kunnen dat de LNB-kop ineens stuk gaat?

Bedankt voor Uw reactie. Ria.

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als uw schotel op een verkeerde satelliet staat dan slaat uw meter wel uit maar ontvangt uw ontvanger vervolgens niets.

Wat voor merk ontvanger heeft u?

ve
door verwijderd - Jul 18, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps. het afleiden bestaat dan uit: Heeft u bijv alle Italiaanse RAI1,2,3 Canale5, LA7 Mediaset dan heeft u Hotbird, Heeft u de duitse en CNN Int. dan heeft u de astra1 voor de nederlandse kanalen

ve
door verwijderd - Jul 23, 2005 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

bijv. HOTBIRD staat 'slechts' 6 graden af van de sat. die u gebruikt, op exact dezelfde horizontale positie,  u zou in de setup van uw onrtvanger kunnen kijken of hij een automatische scan kan doen naar beschikbare kanalen, hier kunt u vaak wel het e.e.a. afleiden, ook de sat. ontvanger heeft vaak wel een signaal status die aan kan geven hoe of wat.  Laatste optie, leen een ontvanger of ga er 1 kopen waar u zeker weet dat u hem terug kunt brengen en u geld terug krijgt, bijv. mediamarkt, dan weet u zeker waar het probleem ligt. ps. zet ook in de ontvanger alle settings eens terug op default. (Factory settings)